Τουριστική Αγορά τ. 285

106 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ θα πρέπει να έχει λίγο απ’ όλα και για όλους, προκειμένου να το επιλέξουν και να το απολαύσουν. Κάθε γενιά κι οι ιδιαιτερότητές της! Έρευνες καταδεικνύουν πως η γενιά Ζ επιθυμεί ταξίδια γεμάτα με εμπειρίες, της αρέσει να εξερευνά και να δοκιμάζει νέα πράγματα περισσότερο από οτι- δήποτε άλλο. Οι ταξιδιώτες της τρίτης ηλικίας προτιμούν τις πιο παραδοσια- κές διακοπές, συνήθως οργανωμένες, μέσω ενός τουριστικού πακέτου, κι έχουν πιο έντονη επιθυμία για κλασικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, όπως να πάνε σε μια ξενάγηση, να δουν τα αξιοθέα- τα και βέβαια να απολαύσουν στιγμές χαλάρωσης. Οι Millennials κι οι γονείς τους που είναι στη μεγάλη πλειονότητά τους στην παραγωγική τους περίοδο, αναζητούν καταρχάς τη χαλάρωση, αλλά κι εμπειρίες που έχουν να κάνουν με τον τόπο που επισκέπτονται, καθώς το 86% εμφανίζεται να ενδιαφέρεται περισσότερο να γνωρίσει έναν άλλο πολιτισμό, σε σύγκριση με ένα 44% που επιζητεί τη διασκέδαση και ένα 28% που ενδιαφέρεται να κάνει αγορές. Άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό αυτών των διευρυμένων οικογενειακών διακοπών είναι ότι στο 77% των περιπτώσεων το ταξίδι σχετίζεται με κάποιο ορόσημο, όπως γενέθλια, επέτειος κλπ. Οι υποδο- μές κι οι υπηρεσίες που θα επιτρέπουν σε μια τέτοια ομάδα ανθρώπων την ικα- νότητα αφενός να δεθούν μεταξύ τους αφετέρου να απολαύσουν εμπειρίες ξεχωριστά ο καθένας είναι σίγουρο πως θα κινήσουν το ενδιαφέρον τους. Πολλά ξενοδοχεία ανά τον κόσμο αρχίζουν να ανταποκρίνονται σε αυτή την τάση, εφευρίσκοντας πρωτότυπους τρόπους να προσελκύουν αυτές τις διαγενεακές οικογενειακές ομάδες. Ανά- μεσα στις μεθόδους που επιλέγουν είναι η δημιουργία ειδικών πακέτων για οικο- γένειες, με κίνητρα και προσφερόμενες εμπειρίες που αφορούν ξεχωριστά τα μέλη της οικογένειας, με ευέλικτες προ- τάσεις διαμονής κι ιδιαίτερες ανέσεις. Στις ΗΠΑ υπάρχουν και ξενοδοχειακές δομές που έχουν διαμορφώσει και τους χώρους τους ανάλογα, προσφέροντας στους επισκέπτες τους μικρά συγκροτή- ματα δωματίων και σουιτών με μία έως τέσσερις κλίνες, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με μικρές κουζίνες και χώ- ρους για δείπνο και χαλάρωση. Φήμη…uber alles! Τα ξενοδοχεία και γενικότερα οι του- ριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δί- νουν βάρος και στις τεχνολογικές προτι- μήσεις που εμφανίζει κάθε γενιά. Αυτές οι προτιμήσεις μπορεί να διαφέρουν από γενιά σε γενιά κι ανάλογα με τον τύπο του ταξιδιού, ωστόσο είναι βέβαιο πως οι βασικές τεχνολογικές παροχές, όπως το Wifi, είναι εκ των ων ουκ άνευ για ένα σύγχρονο ξενοδοχείο. Στατιστι- κές έχουν δείξει πως σήμερα το 65% των επισκεπτών συνδέεται με το δίκτυο Wifi του ξενοδοχείου σε λιγότερο από 7 λεπτά μετά το check in, ενώ το 1/3 ζητά να μάθει τον κωδικό αμέσως μόλις φτά- σει στην υποδοχή. Το σύνολο των φορέων που εμπλέ- κονται στο τουριστικό προϊόν πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα την φήμη τους, όπως αυτή καταγράφεται από τους ίδιους τους επισκέπτες μέσα από τα social media. Οι νεότεροι κυρίως ταξι-διώτες έχουν την τάση να δημοσιοποιούν τις θετικές ή αρνητικές εντυπώσεις τους από την ποιότητα της πτήσης, τις εκδρομές, τις επισκέψεις σε αξιοθέατα και ειδικά τη διαμονή σε ξενοδοχεία. Στη συνέχεια, αυτές οι κριτικές του κοινού επηρεά- ζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την επι- λογή όσων ψάχνουν να πάνε κάποιο ταξίδι. Έτσι, η διαδικτυακή φήμη ενός προορισμού κι ενός ξενοδοχείου μπορεί να φέρει μεγάλα κέρδη, αλλά να προκα- λέσει και σοβαρές ζημιές. • TRENDS “ Τα ξενοδοχεία και γενικότερα οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δίνουν βάρος στις τεχνολογικές προτιμήσεις που εμφανίζει κάθε γενιά. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=