Τουριστική Αγορά τ. 285

105 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ TRENDS δείχνουν ότι, γενικά, στην Ευρώπη, εν μέρει και λόγω των οικονομικών εξελί- ξεων, αυτή η τάση διαρκώς ενισχύεται. Μια ιδιαίτερα οικογενειακή υπόθεση! Σύμφωνα με μια σειρά από μελέτες, το 33% με 40% των ταξιδιών αφορά οικογε- νειακές διακοπές. Το 2017 η Travel Leader Group, που εκπροσωπεί περίπου 50.000 ταξιδιωτικούς πράκτορες στις ΗΠΑ, ανέ- φερε ότι το 91% των κρατήσεων αφορά διακοπές για οικογένειες. Σε άλλη έρευνα, της GroupAccommodation.com, το 83% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι απόλαυσε ιδιαίτερα τις οικογενειακές διακοπές και πάνω από το 75% εξέφρασε την πρόθεση να το επαναλάβει και στο μέλλον. Οπωσ- δήποτε το φαινόμενο των οικογενειακών διακοπών δεν αποτελεί καμία έκπληξη, αντιθέτως, συνιστά σύνηθες φαινόμενο που, όμως, έχει ανοδική τάση. Μάλιστα, στον όρο οικογενειακές δεν περιλαμβά- νονται πλέον μόνο οι γονείς και τα παιδιά, αλλά μπαίνουν δυναμικά κι οι παππούδες με τις γιαγιάδες. Αιτία γι’ αυτό είναι ότι η γενιά που συνταξιοδοτείται τώρα στην Ευρώπη έζησε καταρχάς την παραγωγική της περίοδο σε πολύ καλύτερες οικονομι- κές συνθήκες και, όπως κάθε γενιά, επιθυ- μεί τώρα να μοιραστεί χρόνο κι εμπειρίες με την οικογένεια. Επιπλέον, οι millennials έχουν μια αξιοσημείωτη προτίμηση στα ταξίδια με εμπειρίες κι αυτό, σε συνδυα- σμό με τις επιθυμίες που έχουν οι γονείς τους, έχει οδηγήσει όλο και περισσότερες οικογένειες να κάνουν διακοπές μαζί. Από πολλούς φορείς, ωστόσο, η άνοδος αυτού του τύπου διευρυμένων οικογε- νειακών διακοπών αποδίδεται και σε οικονομικά αίτια. Η γενιά, που όπως προ- αναφέρθηκε έζησε καλύτερες οικονομικά εποχές, τώρα θέλει να βοηθήσει τα παιδιά της που περνούν πιο δύσκολα. Για την ακρίβεια, έχει διαπιστωθεί ότι το 35% των παππούδων εμφανίζεται πιο πρόθυμο να πληρώσει τις οικογενειακές διακοπές, σε σύγκριση με το 25% των γονιών, ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά τους και τα εγγόνια, που περνούν πιο δύσκολα από οικονομι- κή άποψη να κάνουν διακοπές. Ο καταλυτικός ρόλος της Gen-Z Η γενιά Ζ έχει μπει πρόσφατα στο προσκήνιο. Οι άνθρωποι που έχουν γεννηθεί από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 μέχρι και τα μέσα της δεκαετί- ας που διανύουμε (δηλαδή, οι ηλικίες από 3 έως 23-24 ετών) αποδεικνύεται πως έχουν ιδιαίτερα μεγάλη επιρροή στις αποφάσεις για διακοπές. Στις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι η συγκεκριμένη γενιά παίζει κεντρικό ρόλο για την επιλογή ενός ταξιδιού και σε χρηματικό ποσό αυτό εκτιμάται στα 600 δις δολάρια! Στόχος είναι ένα ταξίδι που θα καλύπτει, έστω σε ένα βαθμό, τις επιθυμίες όλων των συμμετεχόντων και θα οδηγεί σε αυθεντικές και μοναδικές εμπειρίες που θα δημιουργούν αξέχαστες αναμνήσεις για όλη την οικογένεια και θα σφυρη- λατούν βαθύτερα τους οικογενειακούς δεσμούς. Η Ισπανία πιο δημοφιλής προορισμός οικογενειακών διακοπών Στην ευρωπαϊκή ήπειρο, η Ισπανία δείχνει να αποτελεί τον πλέον δημοφιλή προορισμό για την πραγματοποίηση οικογενειακών διακοπών, καθώς συ- γκεντρώνει το 43% αυτού του τύπου ταξιδιών. Από την πλευρά των αγορών τροφοδότησης, σχεδόν το 70% των Βρετανών που κάνουν ένα οικογενειακό ταξίδι επιλέγει κάποιο προορισμό στο εξωτερικό. Όσον αφορά τον τομέα των ξενοδοχείων, η πρόκληση που έχουν μπροστά τους είναι να καλύψουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες ανθρώπων διαφορετικών ηλικιών, ικανοτήτων κι ενδιαφερόντων. Είναι προφανές άλ- λωστε ότι, όταν έχουμε να κάνουμε με ένα τέτοιο σύνολο ανθρώπων, το του- ριστικό προϊόν που τους προσφέρεται “ Το τουριστικό προϊόν που προσφέρεται στις οικογένειες θα πρέπει να έχει λίγο απ’ όλα και για όλους, προκειμένου να το επιλέξουν και να το απολαύσουν. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=