Τουριστική Αγορά τ. 286

21 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Σ ε ανοδική τροχιά αναμένεται να κινηθεί για μια ακόμη χρονιά ο ελληνικός τουρισμός, όπως εκτιμά η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Άντζελα Γκερέκου, εξέλιξη η οποία θα απαιτήσει την κατάλλη- λη διαχείριση και σχεδιασμό των προορισμών υπό το πρίσμα της αειφορίας. Παράλληλα, θεωρεί πως ο ΕOT του μέλλοντος είναι ήδη εδώ, ενώ το όραμά της περιλαμβάνει την ουσιαστική αναβάθμιση της «καρδιάς» του, με την ταυτόχρονη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του σε παγκόσμιο επίπεδο! Κυρία Γκερέκου, ποιες οι αρμοδιότητες, ο ρόλος και τα όρια στα οποία κινείται σήμερα ο ΕΟΤ και πώς αναμένεται αυτά να διαμορφωθούν εντός του προσεχούς χρονικού διαστήματος; Ο ΕΟΤ αποτελεί τον αρμόδιο κρατικό φορέα, που είναι επιφορτισμένος με την τουριστική προ- βολή κι εν γένει προώθηση της Ελλάδας. Σήμερα, ο βασικός του ρόλος είναι να προωθεί, μέσω δια- φήμισης και σχετικών δράσεων, την πατρίδα μας ως τουριστικό προορισμό σε διεθνές επίπεδο. Επί- σης, πρόκειται για τον φορέα εκείνο που καθορίζει με τις κατευθύνσεις του Υπουργείου Τουρισμού την εικόνα σε επίπεδο Περιφερειών και Δήμων, ώστε να λαμβάνει σάρκα και οστά η ύπαρξη μιας ενιαίας στρατηγικής προβολής. Την ίδια στιγμή, μέσω της ύπαρξης και λειτουργίας των γραφείων που διατηρεί ο ΕΟΤ στο εξωτερικό, καταφέρνει και προβάλλει αποτελεσματικά τον ελληνικό τουρι- σμό στο παγκόσμιο στερέωμα. Ταυτόχρονα, ανα- δεικνύει τις δυνατότητες τουριστικής προβολής και προώθησης για κάθε μορφή τουρισμού, σε συ- νεργασία με φορείς, είτε με αιγίδες ή με χορηγίες, είτε ακόμη συνδιοργανώνοντας σχετικές δράσεις. Πάντοτε, βέβαια, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ειδικές συνθήκες επιλεξιμότητας κι αφού έχει προηγηθεί η ανάλογη διαδικασία αξιολόγησης. Αναφορικά με το 2020, προτεραιότητά μας είναι η ανάπτυξη συνεργειών με τους φορείς του Πολιτισμού και της Αυτοδιοίκησης, ώστε να λάβει χώρα μία ενι- αία στρατηγική προβολής, με περιφερειακή και θεματική εξειδίκευση για κάθε Περιφέρεια! Προς την ίδια κατεύθυνση, θα προωθηθεί περαιτέρω η διαδικασία της ανάδειξης των δυνατοτήτων που έχουν τα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό, για ακόμη πιο αποτελεσματική προβολή της διαφη- μιστικής καμπάνιας. Υπενθυμίζω δε πως αυτή έχει ήδη ξεκινήσει από τα μέσα Ιανουαρίου και δη για πρώτη φορά κατά τα τελευταία χρόνια. Εάν σας ζητούσα να προβείτε σε ένα -άτυπο- SWOT Analysis, τόσο για τον ΕΟΤ, όσο και για την εγχώρια τουριστική βιομηχανία και το προσφερόμενο «προϊόν» της, ποια χαρακτη- ριστικά θα τοποθετούσατε σε καθένα από τα δομικά στοιχεία του (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats); Εκτιμώ πως δεν γεννάται αμφιβολία πως το ελληνικό τουριστικό προϊόν συγκαταλέγεται στα πλέον γνωστά σε ολόκληρο τον κόσμο, παρέχο- ντας τη δυνατότητα σε εκατομμύρια επισκέπτες, κάθε χρόνο, να απολαμβάνουν πραγματικά αξέ- χαστες εμπειρίες, κάνοντας, ταυτόχρονα, καθέναν από αυτούς πραγματικό φίλο της χώρας μας! Η ανάλυση SWOT για την τουριστική βιομηχανία και το προσφερόμενο προϊόν της, αλλά και για τον ΕΟΤ, αποτελεί μια εξόχως δυναμική εξίσωση, η οποία πρέπει να παρακολουθείται διαρκώς, ενώ αναλύεται ανάλογα και με τις διεθνείς εξελίξεις. Ειδικότερα, στο σκέλος των «Strengths» μπορού- με να πούμε ότι η χώρα μας ανήκει στις καθιερωμέ- νες αγορές παγκοσμίως, έχει το πλεονέκτημα μιας διευρυμένης τουριστικής σαιζόν, απολαμβάνοντας ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά ικανοποίησης κι επανα- “ Το όραμά μου για τον ΕΟΤ είναι η ουσιαστική αναβάθμιση στην «καρδιά» του Οργανισμού, αλλά κι η ενίσχυ- ση της ανταγωνιστικότητάς του σε παγκόσμιο επίπεδο. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=