Τουριστική Αγορά τ. 286

37 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Εδώ και μια τετραετία, το ζήτημα του επιχει- ρηματικού μετασχηματισμού, ψηφιακού ή μη, δείχνει να λαμβάνει έντονα αυξητικές διαστά- σεις σε διεθνές επίπεδο. Ο ΕΟΤ εντάσσεται σε αυτή τη λογική; Κατ’αρχάς, οφείλω να ξεκαθαρίσω πως δεν έχου- με έρθει εδώ με τη λογική να γκρεμίσουμε, αντιθέ- τως να κτίσουμε, στηριζόμενοι σε μια υπαρκτή όσο και λειτουργική βάση. Είναι κοινά αποδεκτό πως ο ΕΟΤ, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, έχει «αποψιλωθεί» σε επίπεδο αρμοδιοτήτων, ωστόσο η μονομανής επίκληση μιας πραγματικότητας δεν ει- σφέρει κάτι το θετικό ούτε ενισχύει την αποτελεσμα- τικότητα που οφείλει να είναι απότοκο της δραστη- ριοποίησής του. Σε αυτό το πλαίσιο, επιδίωξή μας είναι με ό,τι καταπιανόμαστε και όποιο task καλού- μαστε να φέρουμε εις πέρας, να το κάνουμε καλύτε- ρα απ’όλους! Σήμερα, η κεντρική αποστολή του ΕΟΤ είναι να προβάλλει, να προωθεί και να «πουλά» του- ριστικό προϊόν στο εξωτερικό. Εν προκειμένω, την πατρίδα μας ως προορισμό. Άρα, επιδίωξή μας είναι να αξιοποιούμε με το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα τους διαθέσιμους πόρους, οι καμπάνιες προβολής να πετυχαίνουν τους προκαθορισμένους στόχους, πάντοτε σε σχέση με τον προβλεπόμενο προϋπολο- γισμό, ενώ εξόχως σημαντικό είναι να καταφέρουμε να βρούμε τρόπους, σενάρια και στρατηγικές, ώστε να εργαζόμαστε εσωτερικά με καλύτερο, ταχύτερο, αποδοτικότερο και πιο άμεσο τρόπο! Η τελευταία πτυχή αποτελεί και τη μεγαλύτερη πρόκληση, κα- θώς συνοδεύεται κι από τους ανάλογους περιορι- σμούς της νομοθεσίας, τις διαδικασίες της δημόσιας διοίκησης κ.ο.κ. Παρ’όλα αυτά, επιθυμία μας είναι να δομήσουμε τον ΕΟΤ του 21ου αιώνα, ο οποίος θα αποτελεί έναν μεσαίου μεγέθους Οργανισμό, που θα έχει σημαντικό βαθμό παρέμβασης στη διεθνή του- ριστική βιομηχανία. Παράλληλα, θα έχει κυριαρχικό λόγο στο κομμάτι της τουριστικής προβολής της Ελλάδος στο εξωτερικό, από τη στιγμή μάλιστα κατά την οποία κάτω από αυτόν υπάγεται το σύνολο των προσπαθειών προβολής που λαμβάνουν χώρα από τους εμπλεκόμενους stakeholders, και θα διέπεται από τη λογική της προώθησης συμπράξεων μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Να είστε σίγουροι πως όχι απλώς ακολουθούμε τα τεκταινόμενα, αλλά σε πλείστες περιπτώσεις διαμορφώνουμε αυτά που πρέπει να γίνουν. Πώς αξιολογείτε τη δραστηριότητα, την απο- δοτικότητα και την επάρκεια των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό; Θα μπορούσα να σας απαντήσω με μεγαλύτερη ακρίβεια σε μερικές ημέρες, όταν και θα λάβει χώ- ρα η ετήσια συνάντηση με τους διευθυντές τους “ Βρισκόμαστε σε μια διαδικασία αξιολόγησης των διεθνών εκθέσεων, στις οποίες ο ΕΟΤ συμμετέχει έως σήμερα. Σταθμίζουμε το εάν θα πάμε, το πώς θα πάμε και το γιατί να πάμε! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=