Τουριστική Αγορά τ. 286

38 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ και πραγματοποιηθεί μια ενδελεχής αξιολόγηση των 17 γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό. Πρόθεσή μας είναι να διαπιστώσουμε τι πήγε καλά, τι όχι, ποιες δυσκολίες προέκυψαν και πώς αντιμετωπί- στηκαν, τι είδους ευκαιρίες αναδύονται σε κάθε χώρα ξεχωριστά κ.ο.κ. Πρόθεση της ηγεσίας του ΕΟΤ είναι τα γραφεία του στο εξωτερικό να αξιο- λογούνται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια-KPIs (Key Performance Indicators). Απώτερος σκοπός μας είναι τα υφιστάμενα γραφεία να δουλέψουν καλύτερα, αποδοτικότερα και περισσότερο αποτε- λεσματικά, σεβόμενα τα χρήματα των φορολογου- μένων. Επιπροσθέτως, για το 2020 δεν προβλέπεται η δημιουργία νέων γραφείων στο εξωτερικό. Ενδεχομένως, στο απώτερο μέλλον να εξετάζαμε την περίπτωση της Ισπανίας, καθώς αφενός η ίδια η χώρα είναι μεγάλη σε μεγέθη αφετέρου μπορεί να λειτουργήσει ως σημείο διασύνδεσης με τις χώρες της Λατινικής Αμερικής. Επίσης, θα μπορούσαμε να σκεφτούμε και τη σύσταση ενός γραφείου στην Αυστραλία, μια εξ ίσου μεγάλη χώρα, με κατοίκους που έχουν έντονη ταξιδιωτική κουλτούρα, που κινείται σε αντίθετο κλιματολογικά ημερολόγιο κι όπου η παρουσία του στοιχείου της ομογένειας εί- ναι κάτι παραπάνω από έντονη, όσο και ισχυρή. Μια από τις αρμοδιότητες του ΕΟΤ άπτεται της συμμετοχής της χώρας μας σε διεθνείς τουρι- στικές εκθέσεις. Υπάρχουν σκέψεις αναθεώ- ρησης του πλάνου που εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια; Σε ετήσια βάση, συμμετέχουμε σε 47 εκθέσεις στο εξωτερικό. Σε ορισμένες εξ αυτών είναι αδύνα- τον να λείψεις, έστω και αν δεν έχεις ενδεχομένως ως χώρα άμεση συνάφεια με το αντικείμενο είτε κάποιο απτό περιεχόμενο σε επίπεδο παρεχόμενου προϊόντος, υπηρεσιών και προορισμών να προσφέ- ρεις. Εντούτοις, η δυναμική τους, καθώς επίσης το μείγμα και το επίπεδο των επισκεπτών που προ- σελκύουν, τη μεταβάλλει σε «must be» εκθεσιακό γεγονός. Από εκεί και πέρα, βρισκόμαστε σε μια διαδικασία αξιολόγησης των διεθνών εκθέσεων στις οποίες ο ΕΟΤ συμμετέχει έως σήμερα. Σταθμί- ζουμε το εάν θα πάμε, το πώς θα πάμε και το γιατί να πάμε! Για παράδειγμα, ξεκινάμε δοκιμαστικά να εφαρμόσουμε το αναθεωρημένο σκεπτικό μας με μια νέα προσπάθεια στο Ισραήλ. Εκεί, εκτός από την «κλασική» τριήμερη έκθεση στο Τελ Αβίβ τον Φεβρουάριο, οργανώνουμε κι ένα εξειδικευμένο workshop, στο οποίο θα συμμετέχουν παράγοντες (tour operators, αεροπορικές εταιρείες κ.ο.κ.) της τοπικής τουριστικής αγοράς, αλλά κι οι Περιφέρειες της χώρας μας. Ουσιαστικά, καλούμε εκπροσώπους των 13 Περιφερειών της Ελλάδος να μείνουν μια πρόσθετη ημέρα στην πρωτεύουσα του Ισραήλ, προκειμένου να συμμετέχουν σε προκαθορισμένες Β2Β συναντήσεις για τις οποίες θα έχει μεριμνήσει εκ των προτέρων ο ΕΟΤ, ώστε να καταδείξουν την τουριστική τους πρόταση ως προορισμός για τους Ισραηλινούς επισκέπτες. Πρόκειται, ουσιαστικά, για την πιλοτική εφαρμογή μιας ιδιαίτερα ενδιαφέρου- σας ιδέας, η οποία, εάν εξελιχθεί στην πράξη όπως έχουμε σχεδιάσει, θα εφαρμοστεί και σε πλείστες άλλες περιπτώσεις. Εκτός, όμως, από την αξιολό- γηση κι αναθεώρηση των διεθνών εκθέσεων στις οποίες εν τέλει θα συμμετάσχει ο ΕΟΤ, προβαίνουμε άμεσα και στην εκ βάθρων ανανέωση κι αλλαγή των περιπτέρων με τα οποία λαμβάνουμε χώρα στα εκ- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ “ Δίνουμε εξαιρετικά μεγάλη έμφαση στην απόκτηση ψηφιακής ταυτότητας ως χώρα και παρεχόμενο τουριστικό προϊόν, καθώς δίχως αυτήν, ουσιαστικά, δεν θα υφίστασαι στο εγγύς μέλλον. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=