Τουριστική Αγορά τ. 286

47 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Στην περίπτωση κατά την οποία καταφέρετε και πετύχετε τους προαναφερθέντες στόχους, έχετε υπολογίσει το ύψος των ωφελειών για την κυπριακή οικονομία; Ασφαλώς. Σε αυτή την περίπτωση, μέχρι το 2030 ο τουρισμός θα μπορεί να προσδώσει επι- πρόσθετη αξία ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως στην κυπριακή οικονομία! Μέγεθος, που αντιστοιχεί σε αύξηση 53% σε σχέση με τη συνει- σφορά των 2,9 δισεκατομμυρίων ευρώ του τουρι- σμού στην εθνική μας οικονομία το 2018. Παράλ- ληλα, δεν σας κρύβω πως στοχεύουμε σε αύξηση της ημερήσιας δαπάνης ανά επισκέπτη, με αυτή να πλησιάζει τα 90 ευρώ το 2030, καταγράφοντας άνοδο κατά 16% από τα 75 ευρώ που ήταν το 2018! Όσον αφορά το θέμα της εποχικότητας, η στόχευση είναι 40% των διανυκτερεύσεων να κα- τανεμηθούν την περίοδο Νοεμβρίου – Απριλίου, από ποσοστό της τάξεως του 22% το 2018. Όσο για τις διανυκτερεύσεις στις ορεινές περιοχές και τα χωριά της κυπριακής υπαίθρου, φιλοδοξούμε να αυξηθούν από 100 χιλιάδες το 2018, σε 400 χιλιάδες το 2030. Προκειμένου να πετύχετε τους στόχους που προαναφέρατε, έχετε αναπτύξει ένα go-to plan με συγκεκριμένες δράσεις και βήματα; Εάν ναι, ποια τα βασικά του σημεία; Συμπερασματικά, το όραμά μας φιλοδοξεί να καθιερώσει την Κύπρο ως έναν ολοχρονικό, ποι- οτικό, όσο και «smart» προορισμό. Εξυπακούεται πως η εκπόνηση της Εθνικής Στρατηγικής Του- ρισμού 2030 συνοδεύεται από μια εκτενή σειρά πρωτοβουλιών κι εν γένει δράσεων ανά τομέα και στόχο, τις οποίες θα ξεκινήσουμε να υλοποιούμε κατά το προσεχές χρονικό διάστημα. Συγκεκρι- μένα, προς την κατεύθυνση της καθιέρωσης της Κύπρου ως προορισμού 365 ημερών, θα προχω- ρήσουμε στον επανασχεδιασμό της «ταυτότητας» κι εικόνας της Κύπρου διεθνώς, ως προορισμού που προσφέρει περισσότερα από «Sea and Sun» τουρισμό. Παράλληλα, θα επιχειρήσουμε να βελτιώσουμε την αεροπορική συνδεσιμότητα για σκοπούς διαφοροποίησης των χωρών που απο- τελούν και βασικές πηγές άντλησης τουριστικού ρεύματος κι εν γένει αγορές μας. Αναφορικά με την καθιέρωση της Κύπρου ως ποιοτικού προορι- σμού, θα υποστηρίξουμε επενδύσεις οι οποίες θα συνάδουν με ειδικές μορφές τουρισμού, ενώ την ίδια στιγμή θα επιχειρήσουμε να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητα των τιμών και τη σχέση αξίας-τιμής. Κάτι που μπορεί να γίνει πραγματικό- τητα, λ.χ. με τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου που σχετίζεται με τομείς όπως εστιατό- ρια, ταξί, οχήματα ενοικίασης, θεματικά πάρκα κ.ά. Η εξυπηρέτηση του στόχου της μετατροπής μας σε «smart» προορισμό, προϋποθέτει τη συ- γκριτική αξιολόγηση των τουριστικών υπηρεσιών μας έναντι των ανταγωνιστικών προορισμών, αξι- οποιώντας δεδομένα από πλατφόρμες διαχείρι- σης διαδικτυακής φήμης. Ταυτόχρονα, θα ενθαρ- ρύνουμε την πραγματοποίηση επαναλαμβανόμε- νων επισκέψεων στον προορισμό, θεσπίζοντας για παράδειγμα ένα σύστημα επιβράβευσης το οποίο θα ανταμείβει τις συναλλαγές σε διάφορα αξιοθέατα και μέσα μεταφοράς. Όλα αυτά και άλ- λα πολλά εμπεριέχονται σε ένα λεπτομερές Πλά- νο Δράσεων για την επόμενη δεκαετία, το οποίο χωρίζεται σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, δηλαδή σε βραχυπρόθεσμες (2020-2022), με- σοπρόθεσμες (2023-2025) και μακροπρόθεσμες (2026-2030) δράσεις. Επιπροσθέτως, θα υπάρχει διαδικασία αξιολόγησης της προόδου, μέσω μιας σειράς βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs), πολλοί από τους οποίους θα σχετίζονται με στόχους αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης. Εν κατακλείδι, στην περίπτωση που οι συνολικότερες προσπά- θειές μας στεφθούν με επιτυχία, η Κύπρος θα μπορούσε, μέχρι το 2030, να καθιερωθεί ως μια από τις 30 πιο ανταγωνιστικές χώρες στον παγκό- σμιο τουρισμό! Σήμερα, καταλαμβάνουμε τη 44η θέση, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Travel & Tourism Competitiveness Report 2019 που εξέ- δωσε το Παγκόσμιο Οικονομικό Forum. • “ Εάν οι προσπάθειές μας στεφθούν με επιτυχία, η Κύπρος θα μπορούσε, μέχρι το 2030, να καθιερωθεί ως μια από τις 30 πιο ανταγωνιστικές χώρες στον παγκόσμιο τουρισμό! Σήμερα, καταλαμβάνουμε την 44η θέση. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=