Τουριστική Αγορά τ. 286

64 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ση. Ως δεύτερη δικαιολογία προβάλλουν την εποχικότητα, ισχυριζόμενοι πως δεν προλαβαίνουν να τους εκπαιδεύσουν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ αδυ- νατούν να ξεκινήσουν την επαγγελματική τους σχέση δύο εβδομάδες νωρίτερα, προκειμένου να εκπαιδευτούν επαρκώς, λόγω του κόστους. Παρ’ όλα αυτά, οφεί- λουν να αντιληφθούν πως τα αυξημένα μεγέθη τουριστικών ροών, ο έντονος αντα- γωνισμός, η διαρκής βελτίωση των παρε- χόμενων υπηρεσιών, τα χαμηλά επίπεδα προσφερόμενου ανθρώπινου δυναμικού, η ύπαρξη πλήθους ανειδίκευτων εργαζομέ- νων κ.ά. ανάγουν -περίπου- σε μονόδρομο τον παράγοντα της εκπαίδευσης για τις τουριστικές επιχειρήσεις. Όσο πιο σύντομα το καταλάβουν και φυσικά το κάνουν πρά- ξη, τόσο πιο αποτελεσματικά θα επιλύσουν το διαρκώς εντεινόμενο ζήτημα-πρόκληση που αντιμετωπίζουν. Αρκεί να αναλογι- στούν το κόστος που θα προκύψει για την επιχείρησή τους από την τυχόν αρνητική εμπειρία των πελατών τους, σε σχέση με αυτό που απαιτείται για την εκπαίδευση, ώστε να δώσουν στο τελευταίο τη σημα- σία που του πρέπει. Ενδεικτικό είναι και το παράδειγμα πως εάν κάποιος επισκεφτεί τη ρεσεψιόν ενός ξενοδοχείου στα μέσα Απριλίου ή στις αρχές Μαΐου και ρωτήσει πού βρίσκεται λ.χ. το σπα ή τι υπηρεσίες προσφέρει, θα εκλάβει ως απάντηση μια αποκαλυπτική σιωπή ή μια έκφραση ξε- κάθαρης αγωνίας ˝ζωγραφισμένη˝ στο πρόσωπό τους». Η άγνοια επηρεάζει αρνητικά τα οικονομικά μεγέθη Μπορεί να φαντάζει «τραβηγμένο», εντούτοις ουδείς έχει φροντίσει, ώστε το προσωπικό να πραγματοποιήσει ένα ουσιαστικό τουρ στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου, να ενημερωθεί σχετικά με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, τα USPs, τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά του ή ακόμη να μάθει την ιστορία της επιχεί- ρησης στην οποία εργάζεται, τις αξίες που τη χαρακτηρίζουν, τα στοιχεία που διαμορφώνουν τη μοναδικότητά της. Ένα απλό παράδειγμα, στον τομέα του σέρβις, δεν υπάρχει μέριμνα, ώστε οι σερβιτόροι να δοκιμάζουν όλα ανεξαιρέ- τως τα πιάτα της κουζίνας, προκειμένου να γνωρίζουν με λεπτομέρεια τα πιάτα που σερβίρουν, ώστε να είναι άκρως επεξηγηματικοί και πειστικοί προς τους πελάτες κ.ο.κ. Η κυρία Σαντίκου υπο- γραμμίζει πως «η εκπαίδευση δεν πρέπει να αποτελεί μια “βαριά”, αποκρουστική ή εξόχως ανιαρή διαδικασία, αντιθέτως θα πρέπει να αποτελείται από πολλά μικρά τμήματα και να εμπεριέχεται στην καθη- μερινότητα της λειτουργίας του ίδιου του καταλύματος». Ζητούμενο η βελτίωση του candidate experience! ΗWorkathlon ξεκίνησε τη λειτουργία της προ διετίας κι αρχικά είχε έναν πιο περιορισμένο στόχο, ωστόσο, στην πορεία, αφενός η μεγαλύτερη ζήτηση αφετέρου οι περισσότερες και πιο επι- τακτικές ανάγκες, διεύρυναν το πεδίο δράσης της. «Οπότε, αναπτύξαμε μια σειρά από ψηφιακά εργαλεία για την εύρεση προσωπικού από μέρους των τουριστικών επιχειρήσεων. Με το πέρα- σμα του χρόνου, οι πελάτες μας ζητούσαν tailored λύσεις που είχαν έναν αυξημένο βαθμό διαχειρισιμότητας κι επιχειρούσαν να δώσουν αποτελεσματική “απάντηση” στα ζητούμενά τους. Λ.χ. ενδιαφέρονταν για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη εκπαι- δευτικών προγραμμάτων, γεγονός που μας “ Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, η Workathlon θα έχει πετύχει την αυτοματοποιημένη διαδικασία matching μεταξύ εργοδοτών κι εργαζομένων. ” HANDS ON

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=