Τουριστική Αγορά τ. 286

79 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ τη δεύτερη σκέψη-επιλογή. Αρχικά, πραγ- ματοποιήθηκε εκτενής αναζήτηση και μελέτη πληθώρας χαρακτηριστικών που άπτονταν από τη διαδικασία κατασκευής ενός διεθνώς αποδεκτού μονοπατιού, μέ- χρι τις ενέργειες που απαιτούνται για την κατοχύρωση και προβολή του. Σε αυτή τη λογική, καταφέραμε με την ομάδα μας να δημιουργήσουμε ένα οργανωμένο δίκτυο μονοπατιών με «ταυτότητα», σήμανση και χάρτες. Ονομαζόταν “Κύθηρα Hiking” κι έγινε πραγματικότητα χάρη στην οικονομι- κή στήριξη των Κυθήριων της Αυστραλίας κι ενός τοπικού ιδρύματος. Αν μη τι άλλο, επρόκειτο για την πρώτη σοβαρή προσπά- θεια σε πανελλαδικό επίπεδο, που ήταν ως ένα βαθμό εφάμιλλη με αντίστοιχες διεθνείς προσπάθειες. Από εκεί κι έπειτα, στήσαμε μια επιχείρηση, μέσω της οποί- ας προσπαθούμε να… ξετυλίξουμε ένα άκρως ενδιαφέρον «κουβάρι» γεμάτο από μονοπάτια, φυσικές ομορφιές, ιστορίες σε αναρίθμητα μέρη της χώρας μας, σχεδιά- ζοντας, δημιουργώντας, αναδεικνύοντας και προβάλλοντάς τα προς όφελος τόσο των ίδιων των προορισμών όσο και των επισκεπτών τους. Σε αυτό το πλαίσιο, ανα- δεικνύουμε τα παλιά μονοπάτια σε έναν τόπο, με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου πεζοπόρου. Τα καθαρίζουμε, τα σηματοδοτούμε και τα προβάλλουμε στην Ελλάδα και στο εξωτε- ρικό. Ταυτόχρονα, στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες, μεταφέροντας τεχνογνωσία για τη διαχείριση των μονοπατιών. Κατα- γράφουμε όλα τα σημεία ενδιαφέροντος του διαχρονικού πολιτιστικού τοπίου, από αλώνια και πηγάδια έως μεσαιωνικά κά- στρα κι αρχαίους ναούς. Πρωταρχικό μας μέλημα είναι να προσφέρουμε στους περι- πατητές μια αυθεντική, γεμάτη κι επιμορ- φωτική εμπειρία, η οποία θα είναι σε συ- νάρτηση με την αίσθηση της εξερεύνησης. Παράλληλα, προσπαθούμε να τηρούμε απαρέγκλιτα ορισμένες…κόκκινες γραμ- μές σε ό,τι αφορά τη διαδικασία χάραξης των περιπατητικών διαδρομών. Για την ακρίβεια, αποφεύγουμε τον σχεδιασμό μο- νοπατιών που απλώς ενώνουν σημεία, τις διαδρομές που εκκινούν από δυσεύρετα μέρη, τα μονοπάτια που απλώς καλύπτουν “γεωγραφικά” μια περιοχή, τα πάρα πολλά σηματοδοτημένα μονοπάτια, καθώς επί- σης και την άλογη αρίθμηση μονοπατιών που βρίσκονται εντός ενός δικτύου». Προκειμένου να προλάβουμε τις εικα- σίες ή τα ερωτήματα σχετικά με το εάν ο κ. Τσαραβόπουλος έλκει την καταγωγή του από τα Κύθηρα, η απάντηση είναι αρνητική. «Απλώς, έχω συνδέσει το συγκε- κριμένο νησί με τον τόπο όπου από παιδί κιόλας πραγματοποιούσαμε τις καλοκαιρι- νές μας διακοπές. Οι γονείς μου έφτασαν να αποκτήσουν και σπίτι εκεί». Όραμα των μελών του «Paths of Greece» είναι να συμβάλλουν σε καταλυτικό βαθμό, ώστε να μετατραπεί ή αλλιώς να «εισαχθεί» η Ελλάδα στην κορυφαία δεκάδα των αντίστοιχων πεζοπορικών προορισμών σε παγκόσμιο επίπεδο. Η αγάπη τους για την Ελλάδα, τον πολιτισμό της, τη φύση της, τους ανθρώπους της, καθώς επίσης και τα παλιά, καμιά φορά πανάρχαια, μονοπάτια της είναι κάτι παραπάνω από δεδομένη. Προσέγγιση τριών σταδίων Με το άκουσμα της έννοιας του περι- πατητικού τουρισμού, το μυαλό «τρέχει» σε μονοπάτια, ενδεχομένως αδιάβατα ή πλήρως εγκαταλελειμμένα, σε γεωγρα- φικές δυσκολίες κι εδαφικές δυσμορφί- ες, κι εν γένει σε πανσπερμία ζητημάτων και προκλήσεων. Πώς, όμως, λειτουργεί η «Paths of Greece», όταν λάβει κάποια πρόσκληση από έναν προορισμό, προ- κειμένου να διερευνήσει την πιθανότητα να θεμελιωθεί εκεί ο περιπατητικός του- ρισμός; Υπάρχει, άραγε, κάποιο modus “ Η ομάδα του «Paths of Greece» σχεδίασε κι ανέπτυξε το μοναδικό παγκοσμίως σήμα πιστοποίησης «Hikers Friendly», μέσω του οποίου πιστοποιούνται φιλικά προς τον πεζοπόρο καταλύματα. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=