Τουριστική Αγορά τ. 286

80 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ operandi και τι περιλαμβάνει; «Πράγματι, μόλις ένας προορισμός μας καλέσει κι εκ- φράσει το ενδιαφέρον του να διερευνήσει τις πιθανότητες άμεσης δραστηριοποίη- σής του και στον περιπατητικό τουρισμό, ως μέρος του προσφερόμενου τουριστι- κού προϊόντος προς το κοινό, θέτουμε σε εφαρμογή ένα πλάνο τριών φάσεων, μέσω των οποίων, ουσιαστικά, προσεγγίζουμε κάθε περιοχή. Η πρώτη αφορά μια “ανα- γνωριστική” επίσκεψη, χρονικής διάρκειας 2-3 ημερών, όπου καταγράφουμε κι αξι- ολογούμε εάν υπάρχει αντικείμενο, περι- εχόμενο κι ενδιαφέρον, ώστε η εν λόγω περιοχή να επενδύσει στα μονοπάτια της. Επίσης, ερευνούμε τη μορφή που θα έχουν, δηλαδή αν θα αναδεικνύονται μονοπάτια που θα καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα του πεζοπορικού κοινού ή θα απευθύνονται σε όσους αναζητούν δύσκολες διαδρομές ή μήπως θα αφορούν εκείνους που επιδιώ- κουν να απολαύσουν μια απλή κι εύκολη περιπατητική διαδρομή. Αυτή η διαδικασία - που προσομοιάζει με ένα άτυπο SWOT Analysis - έχει λάβει χώρα σε περισσότερο από 50 περιοχές πανελλαδικά μέχρι σήμε- ρα. Η δεύτερη φάση έχει να κάνει με προ- ορισμούς που μας έχουν καλέσει να πραγ- ματοποιήσουμε μια ενδελεχή μελέτη, που συνοδεύεται με την παράδοση από μέρους μας ενός ολοκληρωμένου φακέλου που είναι προς κατάθεση στις αρμόδιες υπηρε- σίες (λ.χ. Δασαρχείο) που περιλαμβάνει κά- θε αναγκαία πτυχή για τον καθαρισμό, την κατασκευή και προβολή των μονοπατιών. Τέτοιες ενδελεχείς μελέτες έχουμε πραγμα- τοποιήσει σε περίπου 30 περιπτώσεις που εκτείνονται γεωγραφικά από την Αλεξαν- δρούπολη και τον Έβρο, μέχρι τις Πρέσπες, τα Κύθηρα, τα Αντικύθηρα, τη Δυτική Κρήτη, την Κάσο, την Κάρπαθο κ.α. Όσο για το τρίτο στάδιο, αυτό αφορά τη διαδικασία της κατασκευής των μονοπατιών. Από τον καθαρισμό των διαδρομών, την τοποθέτη- ση πινακίδων, την ανάπτυξη της απαιτού- μενης εφαρμογής για φορητές συσκευές, την κατασκευή ιστοσελίδας, την έκδοση φυλλαδίων με τις διαδρομές κ.ο.κ.». Ένα βασικό χαρακτηριστικό που προ- κύπτει από την ενασχόληση της «Paths of Greece» με τον τομέα των μονοπα- τιών στη χώρα μας είναι πως από το 2014 κι έπειτα οι Δήμοι έχουν εισέλθει με ιδιαίτερο δυναμισμό στο «παιχνίδι», αποτελώντας πλέον τους βασικούς της πελάτες. Στοιχείο που εξηγείται από την αναγκαιότητά τους να ενισχύσουν τον προορισμό τους ως διαθέσιμο «προϊόν» στην τουριστική βιομηχανία, επιζητώντας αφενός αύξηση του πλήθους των επισκε- πτών κατά τους μη δημοφιλείς μήνες (λ.χ. Απρίλιο, Μάιο, Οκτώβριο, Νοέμβριο) αφε- τέρου αισθητή αναβάθμιση του επιπέδου των τουριστών που υποδέχονται. Κι αυτό, καθώς βάσει μελετών έχει αποδειχτεί πως οι επισκέπτες ενός προορισμού με σκοπό μεταξύ άλλων και την πεζοπορία είναι υψηλού κοινωνικού, μορφωτικού κι εισοδηματικού επιπέδου. Οι μόνοι μήνες κατά τους οποίους οι περιπατητές δύσκο- λα επιλέγουν τη χώρα μας ως προορισμό τους είναι οι Δεκέμβριος, Ιανουάριος και Φεβρουάριος. Σαφή κάμψη εμφανίζεται στο πλήθος των περιπατητών και κατά τους εξαιρετικά «θερμούς» Ιούλιο και Αύ- γουστο. Από εκεί και πέρα, το υπόλοιπο χρονικό διάστημα θεωρείται ως ιδανικό για περιπατητικό τουρισμό. REFORM “ Πρωταρχικό μας μέλημα είναι να προσφέρουμε στους περιπατητές μια αυθεντική, «γεμάτη» όσο κι επιμορφωτική εμπειρία, η οποία θα είναι σε συνάρτηση με την αίσθηση της εξερεύνησης. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=