Τουριστική Αγορά τ. 286

92 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν! Σειρά μελετών έχει δείξει ότι οι του- ρίστες προτιμούν τις κριτικές που είναι σύντομες και περιεκτικές. Η αμεσότητα εκτιμάται ιδιαιτέρως, καθώς οι περισσό- τεροι χρήστες δεν επιθυμούν να χάνουν πολύτιμο χρόνο, ψάχνοντας τη φήμη και τις ανέσεις που προσφέρουν τα καταλύματα. Απαιτούν μικρές κι εντός του θέματος αναφορές, για να εξάγουν συμπεράσματα στον μικρότερο δυνατό χρόνο, να αξιολογήσουν τις επιλογές και να κάνουν την κράτηση. Ιδίως στην περίπτωση της αναζήτησης μέσω μιας ψηφιακής πλατφόρμας, όπου οι επιλογές ανάμεσα στα τουριστικά καταλύματα για έναν προορισμό μπορεί να είναι πολλές, είναι ακόμη περισσότερο αναγκαίο η online φήμη που εκπέμπει ένα ξενοδο- χείο να μπορεί να γίνει αντιληπτή πολύ εύκολα. Να σημειωθεί πως για αυτά τα εγχειρήματα προσφέρονται από εταιρεί- ες και διαδικτυακά εργαλεία, προκειμέ- νου να διευκολύνεται η διαδικασία και να βελτιστοποιούνται τα αποτελέσματα. Οι προσωπικές απαιτήσεις Το ζήτημα στο οποίο πρέπει να εστιά- σουμε πιο προσεκτικά είναι το μέγεθος που περικλείει ο ψηφιακός κόσμος. Ταξιδιώτες αναζητούν ξενοδοχεία και προορισμούς από όλο τον πλανήτη κι όλοι ψάχνουν να καλύψουν τις προσω- πικές τους ανάγκες και προσδοκίες κατά την αναζήτηση που πραγματοποιούν σε μια πλατφόρμα. Εδώ εισάγεται το χαρακτηριστικό της ικανοποίησης των προσωπικών απαιτήσεων. Η περιεκτική παρουσίαση από τα ξενοδοχεία των δομών, ανέσεων και παροχών και γε- νικότερα η ανταπόκριση σε ιδιαίτερες προτιμήσεις είναι σημαντική. Αυτό γιατί οι ψηφιακές πλατφόρμες, για να διευκο- λύνουν τη διαδικασία αναζήτησης και κράτησης, χρησιμοποιούν φίλτρα, με βάση τα στοιχεία που εισάγει ο χρήστης, και του εμφανίζουν τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα που καλύπτουν τις ανάγκες του. Όταν, λοιπόν, μια δομή φιλοξενίας εμφανίζεται να διαπρέπει στην κάλυψη προσωπικών αναγκών και προτιμήσεων, αυξάνει σημαντικά και τις πιθανότητες της κράτησης. Η πολύγλωσση εμφάνιση…πληρώνει! Μια άλλη λειτουργία -αυτονόητη ίσως αλλά οφείλουμε να την αναφέρουμε- είναι να προβάλλεται το ξενοδοχείο σε όσες το δυνατόν περισσότερες γλώσσες γίνεται. Το περιεχόμενο γίνεται πιο εύ- κολα και πιο γρήγορα κατανοητό από τους χρήστες κι αυξάνεται η πιθανότητα να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στη σελίδα. Με αυτό τον τρόπο, μπορεί να καλυφτεί και πιο εύκολα η επιθυμία του χρήστη για περισσότερες πληροφορίες και κριτικές και να αισθανθεί πως δεν χρειάζεται να ψάξει παραπέρα. Αυτή είναι μια πάγια και συμπαγής στρατηγική που ανεβάζει τις online κρατήσεις. Προκειμένου τα προαναφερθέντα να γίνουν πράξη, είναι προφανές πως χρειάζεται η συνεργασία τόσο εντός του ξενοδοχείου, όσο κι εκτός, με ειδι- κούς στην τεχνολογία και το ψηφιακό marketing. Το στήσιμο μιας ιστοσελίδας, που πλέον χρειάζεται ξεχωριστή διαμόρ- φωση για υπολογιστές και κινητά, η χρή- ση των φίλτρων, η σωστή παρουσίαση και πολλά ακόμη απαιτούν γνώσεις που έρχονται με το ανάλογο κόστος. Πλέον, δεν συζητάμε για μια ακριβή δαπάνη, αλλά για μια επένδυση που σήμερα κρί- νεται απαραίτητη, καθώς σε συντριπτικό ποσοστό αναμένεται πως θα αποδώσει σημαντικά κέρδη σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα. • “ Σειρά μελετών έχει δείξει ότι οι τουρί- στες προτιμούν τις κριτικές που είναι σύντομες και πε- ριεκτικές. ” MARKETING

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=