Τουριστική Αγορά τ. 286

96 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ επιτάσεως η κυρία Κάμτσιου κι εξηγεί: «Η οργάνωση θεωρείται θεμέλιος λίθος για την επιτυχή απόδοση του τομέα πα- ροχής υπηρεσιών housekeeping σε ένα κατάλυμα. Η χρήση των κατάλληλων όσο και κατά το δυνατόν πιο ποιοτικών υλικών καθαρισμού και συντήρησης, η επιλογή του προσωπικού κι η θέσπιση προκαθορισμένων διαδικασιών παίζουν καθοριστική σημασία. Θα πρέπει να ση- μειωθεί πως πρωτίστως σε μικρά νησιά, αλλά ακόμη και σε ώριμους τουριστικούς προορισμούς της πατρίδας μας, η ανεύρε- ση housekeeping προσωπικού ανάγεται σε ένα εγχείρημα για δυνατούς λύτες… Βέβαια, θετικά προς την κατεύθυνση υπερπήδησης του προβλήματος μπορεί να συμβάλλει η ευγενική, όσο κι ανθρώ- πινη αντιμετώπιση του προσωπικού από μέρους της επιχείρησης, η αναγνώρι- ση της σημασίας των υπηρεσιών που προσφέρουν στο ίδιο το ξενοδοχείο, η επιβράβευση, υλική και ηθική, η διαρκής εκπαίδευση που ενισχύει το αίσθημα της σημαντικότητας στο οργανόγραμμα της εταιρείας κ.ά. Κατά τη διαδικασία επιλο- γής προσωπικού, ο ξενοδόχος οφείλει να συνυπολογίσει ζητήματα συμπεριφοράς και χαρακτήρα, καθώς επίσης κι εάν οι υποψήφιοι διαθέτουν την ανάλογη προ- σωπικότητα, ώστε να ανταποκριθούν υπεύθυνα και με επιτυχία στον ρόλο που καλούνται να παίξουν». Με τον όρο «διαδικασίες», νοούνται λ.χ. τα απαραίτητα βήματα που οφείλει πάντοτε και με την προκαθορισμένη σειρά να ακολουθεί ένας housekeeper, ο τρόπος με τον οποίο καθαρίζει, οι έλεγχοι που πρέπει να κάνει σε συγκε- κριμένα επιμέρους σημεία, τα υλικά που χρησιμοποιούνται σε κάθε στάδιο καθα- ρισμού ή συντήρησης κ.ά. Όπως υπογραμμίζει η ιδρύτρια της εταιρείας Welcome Global, ο καθορι- σμός των διαδικασιών από μόνος του αποδεικνύεται ως γράμμα κενού περι- εχομένου, στην περίπτωση κατά την οποία δεν συνοδεύεται από την επικοι- νωνία με το αρμόδιο με τις υπηρεσίες housekeeping προσωπικό, αλλά και την ταυτόχρονη εκπαίδευσή του επ’ αυτών. «Μόνο κατ’ αυτό τον τρόπο το προσωπικό θα καταλάβει τις επιμέρους διαδικασίες που διέπουν τις υπηρεσίες housekeeping σε ένα ξενοδοχείο, θα εκπαιδευτεί στην αναμενόμενη μεθοδολογία εφαρμογής κι εκτέλεσής τους, ενώ μέσω της πρακτικής θα επισημάνει τυχόν προβλήματα, παρα- τηρήσεις κι ελλείψεις, προτείνοντας και πιθανές λύσεις!» , τονίζει χαρακτηριστικά. Τα λεφτά δεν είναι το παν! Τέλος, η συχνά παρατηρούμενη έλ- λειψη υπαλλήλων (και) στον τομέα του housekeeping, ενδεχομένως, από πολ- λούς να θεωρείται πως μπορεί να αντιμε- τωπιστεί, και δη αποτελεσματικά, με την προσφορά μεγαλύτερων αμοιβών από μέρους των ξενοδοχειακών επιχειρήσε- ων. Δίχως να αρνείται πως αυτή η πρακτι- κή δύναται να αποτελέσει ένα ισχυρό κί- νητρο κι ένα αντίστοιχα δυνατό διαπραγ- ματευτικό ατού από τους ξενοδόχους, η κ. Κάμτσιου θεωρεί πως πρόκειται για ένα κίνητρο χαμηλής έντασης και με περιορισμένο βαθμό επίδρασης. «Συνο- μιλώντας με δεκάδες ιδιοκτήτες, managers και διευθυντικά στελέχη ξενοδοχειακών μονάδων, έχω καταλήξει στο συμπέ- ρασμα πως οι δυνητικοί ή υφιστάμενοι housekeepers δίνουν έμφαση σε επιμέρους ζητήματα που άπτονται της ηθικής διάστα- σης της καθημερινής τους εργασίας, όπως να νιώθουν πως οι προϊστάμενοι τους καταλαβαίνουν και τους υποστηρίζουν, να τηρούνται τα ρεπό κι οι ώρες ξεκούρα- σής τους, να παρέχονται ποιοτικά υλικά καθαρισμού, ώστε να μεγιστοποιείται η αποτελεσματικότητα της εργασίας τους, να απολαμβάνουν φιλική αντιμετώπιση από μέρους των διευθυντικών στελεχών, ου μην και των ιδιοκτητών, κι εν τέλει να τους σέβονται και να αναγνωρίζεται η σημασία και ο ρόλος τους». • HANDS ON

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=