Τουριστική Αγορά τ. 287

74 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Νότης Μαρτάκης O Νότης Μαρτάκης «κουβαλάει στις πλάτες» του τέσσερις και πλέον δεκαετίες εμπειρίας στον τουρισμό. Έχει σχε- διάσει και υλοποιήσει προ- γράμματα τουριστικού μάρκετινγκ και επικοινωνίας ως σύμβουλος για πολλούς προορισμούς στη Ελλάδα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται κάποια από τα πλέον διάσημα παγκοσμίως νησιά μας, αλλά και σχετικά άγνωστοι προορισμοί. Κάποιοι τον αποκάλεσαν «γκουρού» του τουρισμού. Φυσικά δεν πιστεύουμε ότι διαθέτει μαντικές ικανότητες, αλλά σίγουρα μπορεί να διακρίνει. Ζητήσαμε λοιπόν τη γνώμη του για τις νέες τάσεις, τα προβλήματα, τις προοπτικές αλλά και τις ευκαιρίες του τουρισμού, και να τι μας απάντησε: Τουριστική Αγορά: Ασχολείστε πολλά χρόνια με τη διαχείριση τουριστικών προορισμών. Ποιο είναι το βασικό στοιχείο που πρέπει κάθε τουριστικός τόπος να λαμβάνει υπόψη; Νότης Μαρτάκης: Πρώτα από όλα να ευχηθώ στην «Τουριστική Αγορά» καλό νέο ταξίδι. Και λέω νέο, γιατί η ιστορία της είναι, παρά τα χρόνια που πέρασαν, νωπή ακόμα στη μνήμη μας. Σε ό,τι αφο- ρά το ερώτημά σας: η επαγγελματική συνέπεια στη διαχείριση ενός τουρι- στικού προορισμού επιβάλλει να μην περιορίζεται ο προορισμός στα μέχρι σήμερα στερεότυπα στον τομέα του μάρκετινγκ και της προβολής, αλλά να λαμβάνει μέριμνα για τη συνολική δια- χείριση σε επίπεδο και της τουριστικής ανάπτυξης, αλλά κυρίως να προσαρμό- ζεται σε όσα η αγορά ζητάει και όχι να επιβάλλει στις αγορές αυτό που ο ίδιος διαθέτει. Τ.Α.: Στην εποχή Covid τι σημαίνει αυτό; Ν.Μ.: Σημαίνει ότι μια στρατηγική οφείλει να λάβει υπόψη όσα οι έρευνες υποδεικνύουν ως προς τις διαμορφού- Strategy Μικρότερη εξάρτηση από τους tour operators, καλύτερη διασπορά των ταξιδιών στον χρόνο και τον χώρο, ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού, νέα target groups ταξιδιωτών, όπως οι digital nomads, είναι μερικές από τις τάσεις που αναδεικνύονται στο νέο διεθνές τοπίο του τουρισμού. Τάσεις που καλούνται επιχειρήσεις και προορισμοί να προσαρμόσουν στα νέα δεδομένα, τις υπηρεσίες, την εικόνα και το μάρκετίνγκ τους. Οι νέες ανάγκες και όχι η προσφορά δημιουργούν το νέο τοπίο στον τουρισμό.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=