Τουριστική Αγορά τ. 288

38 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : δυναμικη ανακαμψη θηκε χωρίς χρηματοδότηση το 91,5% των συγκεκριμένων επιχειρήσεων! Η κυ- βέρνηση εντέλει ενέκρινε μόνο 72 εκατ. ευρώ, μόλις στο 8% του συνόλου των καταλυμάτων. Επιπρόσθετα, σήμερα, οι αμιγώς τουριστικές επιχειρήσεις και οι επιχειρήσεις τουριστικού ενδιαφέροντος καλούνται να επιστρέψουν μεγάλο μέ- ρος των 4 δισ. των επιστρεπτέων προκα- ταβολών των δανείων της ΑΑΔΕ, σε ένα καθεστώς πρωτοφανούς δημοσιονομι- κής λιτότητας. Αναλύστε μας την πρόταση του ΣΥ- ΡΙΖΑ-ΠΣ για τη στήριξη αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα μας. Ο τουρισμός είναι και θα παραμείνει βασικός μοχλός ανάπτυξης της εθνικής μας οικονομίας. Για αυτόν τον λόγο, ο αναπτυξιακός στόχος του σχεδίου μας για αυτόν, πέραν της συμβολής στο ΑΕΠ και την αύξηση της απασχόλησης, είναι να προσελκύει τουρίστες όλο τον χρόνο, να δημιουργεί αλληλεπιδράσεις με τους προορισμούς και να συντηρεί βιώσιμες επιχειρήσεις σε όλο το τουριστικό οικο- σύστημα. Ας συζητήσουμε τι δεν είναι η πρό- ταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν ήταν η καθυστερημένη απόδοση πενιχρών επιδοτήσεων στο 8% των επιχειρήσεων του κλάδου, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο χάσμα με- ταξύ των πραγματικά πληττόμενων της πανδημικής κρίσης και των «επίλεκτων» της κυβέρνησης. Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν είναι να δίνονται πολλά χρήματα σε λίγους, με την ελπίδα ότι αυτό θα τονώσει τους πολλούς. Είτε με τη σωρεία των απευ- θείας αναθέσεων –αποκαλύφθηκε από το ΚΗΜΔΗΣ ότι το 65% των συμβάσεων στην περίοδο της πανδημίας ήταν απευ- θείας αναθέσεις– είτε με τις εκλεκτικές επιλογές για επιχορηγήσεις, ζούμε την αναβίωση των παλαιών πελατειακών συστημάτων που κατέστρεψαν τη χώρα και θα αποψιλώσουν τον μικρό και τον μεσαίο τουριστικό κλάδο. Ο τουρισμός χρειάζεται το οριζόντιο και όχι το καθετοποιημένο και αδια- φανές σύστημα της ΝΔ. Χρειάζεται επενδύσεις ιδιωτικές και κρατικές και τη μεγαλύτερη συνεισφορά των μικρών και των μεσαίων στην αύξηση προστι- θέμενης αξίας και την ποιότητα του προϊόντος. Χρειάζεται περισσότερα προγράμματα ενίσχυσης αυτών των του- ριστικών επιχειρήσεων και αντιστροφή της καταστροφικής δράσης της ΝΔ που αντιμετωπίζει τον κλάδο ως γάγγραινα και τις επιχειρήσεις ως ζόμπι ή «συγχω- νεύσιμες». Το οικονομικό σκέλος όμως του προ- γράμματος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τον του- ρισμό ανταποκρίνεται σε ένα στρατηγι- κό σχέδιο για την επόμενη ημέρα. Ένα σχέδιο που αναπτύχθηκε και επικαιρο- ποιείται διαρκώς μέσα από εκτεταμένη συνεργασία με τους φορείς του τουρι- σμού. Ένα σχέδιο που έχει ως στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού κλάδου και της ικανότητάς του να αναπτύσσεται με βι- ώσιμο τρόπο, απαντώντας πειστικά στις προκλήσεις της κλιματικής κρίσης, της νέας γενιάς ταξιδιωτών και του ψηφια- κού μετασχηματισμού του κλάδου. Πώς φαντάζεστε την επομένη ημέρα του ελληνικού τουρισμού, μετά το ισχυρό πλήγμα που δέχτηκε στα χρό- νια της πανδημίας; Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει ξεκάθαρη απάντη- ση: ανάπτυξη με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον, στην πολιτιστική μας κλη- ρονομιά, στην κοινωνία. Ιδιαίτερα όσον αφορά το περιβάλ- λον, οι δραματικές συνέπειες των πρό- σφατων φυσικών καταστροφών μας επιβάλλουν το αίτημα της αειφορίας (sustainability) και της ανθεκτικότητας (resilience) στον τουρισμό, όχι ως έναν γενικόλογο προσανατολισμό αλλά ως προτεραιότητα. Διότι, ως αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης, οι πρωτοφανείς περιβαλλοντικές ανατροπές που βιώνει η χώρα, μαζί με την υφήλιο, υπαγορεύ- ουν στρατηγικές διαφύλαξης, διαρκούς επικαιροποίησης και δημόσιων επενδύ- σεων που θα διασφαλίζουν την ανθεκτι- κότητα. Είναι απαραίτητο λοιπόν να αναπτυ- χθεί μια κοινή στρατηγική για την ανά- πτυξη του τουρισμού με επίκεντρο το περιβάλλον, την ποιότητα ζωής, τις υπο- δομές, τη διά βίου εκπαίδευση ανθρώπι- νου δυναμικού, καθώς και τα χαρακτηρι- στικά των «έξυπνων» προορισμών. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να κατα- νεμηθεί η ροή των επισκεπτών για την ανακούφιση των κέντρων, με την αναζω- ογόνηση παραμελημένων περιοχών και τη διαφήμισή τους στους τουρίστες. Η υλοποίηση ενός τέτοιου οράματος θα προσδώσει στη χώρα μας συγκριτικά πλεονεκτήματα και ανταγωνιστικά χαρα- κτηριστικά, δρομολογώντας μια παρα- γωγική, σφύζουσα οικονομία, απελευ- θερώνοντας την παγιδευμένη αξία των προορισμών μας – και μάλιστα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον με εντεινόμενο ανταγωνισμό. • “ Είναι απαραίτητο να κατανεμηθεί η ροή των επισκεπτών, με την αναζωογόνηση παραμελημένων περιοχών. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=