Τουριστική Αγορά τ. 288

76 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Κυριάκος Αντωνόπουλος Πρόεδρος Λιμενικού Ταμείου Σκύρου Ο μακροβιότερος πρόεδρος Λιμενι- κού Ταμείου της Ελλάδας συμπλήρωσε αισίως τα 16 χρόνια, έχοντας καταφέρει μεταξύ άλλων να αναμορφώσει και να εκσυγχρονίσει πλήρως το λιμάνι της Σκύρου. Συνέβαλε, επίσης, καθοριστικά στην αύξηση της επισκεψιμότητας των τουριστικών σκαφών κατά 1.400%, απ’ όταν ανέλαβε τη θητεία του. Τα τελευ- ταία 7 χρόνια, το λιμάνι και η μαρίνα του βραβεύονται ετησίως στα βραβεία Τουρισμού Και Περιβάλλοντος, ενώ με τη συνεργασία του καινοτόμου προ- γράμματος «Skyros Project» (https:// skyrosproject.uniwa.gr/ ), το λιμάνι μετρά 26 βραβεύσεις: εθνικές, ευρω- παϊκές και μια παγκόσμια. Το λιμάνι της Σκύρου είναι ένα από τα 116 οικολο- γικά λιμάνια της Ευρώπης (ECO PORTS), ενώ θεωρείται το πληρέστερο και φιλι- κότερο δημόσιο λιμάνι της χώρας. Το ενδιαφέρον του κ. Αντωνόπουλου για την έλευση των υδροπλάνων στο νησί του είχε ως αποτέλεσμα τη διενέργεια, το 2014, του πρώτου διαγωνισμού που έγινε στην Ελλάδα για την ίδρυση, κατασκευή, εκμετάλλευση και λειτουρ- γία υδατοδρομίου από ιδιωτικό φορέα. Τη διακήρυξη του διαγωνισμού και τον τρόπο ενεργειών του Λ.Τ. Σκύρου ακο- λούθησαν δεκάδες φορείς που ήταν σε στάση αναμονής. Το υδατοδρόμιο της Σκύρου, στο λιμάνι της Λιναριάς, ανα- μένεται να είναι από τα πρώτα που θα λάβουν τη σχετική άδεια, αποτελώντας μία επιβράβευση των χρόνιων προσπα- θειών. Τουριστική Αγορά: Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά και οι αρμοδι- ότητές σας ως Προέδρου του Λιμενι- κού Ταμείου Σκύρου; Κυριάκος Αντωνόπουλος: Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου είναι ένα κρατικό ΝΠΔΔ, εποπτευόμενο από το Υπουρ- γείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολι- τικής. Είναι ένα από τα δέκα κρατικά λιμενικά ταμεία που έχουν μείνει στην Ελλάδα, αφού περί τα 75 έχουν περάσει στους δήμους. Ο ρόλος του προέδρου του λιμενικού ταμείου, κατά τη γνώμη μου, είναι εθνικά σημαντικός, διότι εκπροσωπεί μία πύλη εισόδου, όπως είναι ένα νησιωτικό λιμάνι. Από την ποιότητα των υπηρεσιών που θα παρα- σχεθούν και την αρτιότητα των υποδο- μών του επηρεάζεται και η γνώμη για τον τόπο, αφού –ως γνωστόν– η πρώτη εντύπωση δεν έχει δεύτερη ευκαιρία. Ο ρόλος του προέδρου είναι πολυσύνθε- τος και απαιτητικός. Τα προσόντα που θεωρώ πως απαιτούνται αποτελούν μια σύνθεση οραματισμού, διοικη- τικής ικανότητας, ναυτικής γνώσης, δυνατότητας αξιολόγησης, κοινωνικής αντίληψης, κατανόησης των λιμενικών θεμάτων –είτε σε επίπεδο αναγκών είτε σε τεχνικό επίπεδο– και βεβαίως τουριστικής ευαισθησίας, που εκφρά- ζεται με τη φιλοξενία. Στην περίπτωσή μου απαιτείται και συνεχής ετοιμότητα, γνώση γραμματειακής υποστήριξης, διεκπεραίωσης διοικητικών και οικο- νομικών θεμάτων άλλα και καθημε- ρινή εργασία στο πεδίο, αφού το Λ.Τ. Σκύρου λειτουργεί, από το 2008, χωρίς ούτε έναν υπάλληλο! Τ.Α.: Πότε ξεκίνησε το ενδιαφέρον σας για την έλευση των υδροπλάνων στη Σκύρο και για ποιους λόγους; Κ.Α.: Έχοντας συμπληρώσει και ενερ- γώντας 16 χρόνια σε αυτή τη θέση, παρακολουθώ τη γέννηση του εγχει- ρήματος και μπορώ να σας δώσω τις πληροφορίες από «πρώτο χέρι». Από το 2005-2006, όπου έγιναν κάποιες δοκιμαστικές πτήσεις με ένα νομοθε- τικό πλαίσιο που δεν προχώρησε, ήδη ονειρευόμουν την ένταξη της Σκύρου στη μελλοντική προσπάθεια που θα ακολουθούσε. Όταν το 2013 ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος, ξεκινήσαμε τις δια- δικασίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος, οι “ Το λιμάνι της Σκύρου θεωρείται το πληρέστερο και φιλικότερο δημόσιο λιμάνι της χώρας. ” Υδροπλάνο ιταλικής εταιρείας, που έχει προθαλασσωθεί το 1929 στο λιμάνι της Λιναριάς εξαιτίας βλάβης. Εκτελούσε το δρομολόγιο Πρίντεζι-Πειραιάς-Κωνσταντινούπολη. ΘΕΜΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=