Τουριστική Αγορά τ. 288

77 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ οποίες κατέληξαν στη διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού στην Ελλάδα για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλ- λευση υδατοδρομίου σε ζώνη λιμένα χωρίς κόστος για το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου, τον Απρίλιο του 2014. Τ.Α.: Ποιες είναι οι ενέργειες που έχετε πραγματοποιήσει έως τώρα; Κ.Α.: Σημαντικότερη όλων θεωρώ τη διενέργεια του πρώτου και επιτυχη- μένου διαγωνισμού, που άνοιξε τον δρόμο σε δεκάδες άλλους φορείς να ακολουθήσουν το πρότυπο του διαγω- νισμού της Σκύρου. Τ.Α.: Πώς θα βλέπατε ιδανικά το πτητικό έργο των υδροπλάνων στη Σκύρο και τη διασύνδεσή του με το τουριστικό προϊόν του νησιού; Κ.Α.: Το υδροπλάνο θα αποτελέσει ένα ακόμα μέσο που θα συμβάλει τα μέγιστα στην εξωστρέφεια των νησιών μας. Για μένα, αυτό που θα πετύχει η δραστηριοποίηση των υδροπλάνων θα είναι πρώτα απ’ όλα η αύξηση της ψυχι- κής ηρεμίας των νησιωτών, οι οποίοι θα γνωρίζουν ότι ο απομονωτισμός και η ανασφάλεια θα περιοριστούν σημαντικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνία των μικρών νησιών. Αυτονόητο είναι ότι στον τουριστικό τομέα θα φυσήξει φρέσκος αέρας. Η σύνδεση μιας σειράς προορισμών, οι οποίοι από τη μια στιγμή στην άλλη θα γίνουν κοντινοί και προσιτοί, αναμένε- ται να δώσει μεγάλη ώθηση και ευελιξία στις προσφερόμενες τουριστικές υπη- ρεσίες. Η Σκύρος, με όρους ναυτιλίας, είναι ένας τόπος αρκετά μακριά από τις Κυκλάδες και τα νησιά του ανατολικού και βόρειου Αιγαίου, ένας τόπος που ιστορικά πάντοτε αποτελούσε «προ- κεχωρημένη βάση» στο κέντρο του Αιγαίου. Η απευθείας σύνδεση της Σκύ- ρου τόσο με τα νησιά που προανέφερα, όσο και με την ηπειρωτική Ελλάδα, θα αποτελέσει ιστορικό γεγονός. Όταν ολοκληρωθεί το δίκτυο των υδατοδρο- μίων, θα παρέχεται η δυνατότητα για 6-8 απευθείας νέες συνδέσεις, χώρια τις ανταποκρίσεις και δίχως να υπολογί- σουμε τις ναυλώσεις οι οποίες δεν απαι- τούν την ύπαρξη υδατοδρομίων. Εκτός από τις τακτικές συνδέσεις της Σκύρου, η ναύλωση υδροπλάνων από επιχειρή- σεις τουρισμού και ιδιώτες, με σκοπό τη διακίνηση τουριστών σε τόπους που μέχρι τώρα φάνταζε αδύνατο ή για τη δημιουργία εκδρομικών πακέτων, είναι κάτι που ο καθένας μπορεί μόνο θετικά να εκτιμήσει. Και φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε τον τομέα της υγείας και την πολύτιμη συνδρομή τους σε αυτόν, αφού μπορούν να εκκινούν από το αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο της Σκύ- ρου για να πραγματοποιήσουν διακο- μιδή ασθενούς με γρήγορο και ασφαλή τρόπο, χωρίς ταλαιπωρία. Τ.Α.: Πόσο πιθανό είναι να συνδεθεί το τακτικό δρομολόγιο του πλοίου που προσεγγίζει τη Σκύρο με αυτό του υδροπλάνου; Κ.Α.: Θεωρώ πως η συνεργασία των ακτοπλοϊκών εταιρειών με αυτές των υδροπλάνων είναι μονόδρομος. Τα διαφορετικά συγκοινωνιακά μέσα θα πρέπει να αλληλοσυμπληρώνονται. Τ.Α.: Γιατί θεωρείτε ότι η έλευση των υδροπλάνων θα ωφελήσει την τοπική κοινωνία; Κ.Α.: Τα νησιά μέχρι τώρα κατέχουν τα ρεκόρ της απομόνωσης. Η Σκύρος δεν ανήκει στα δυσπρόσιτα νησιά, αφού η βασική της σύνδεση γίνεται με δικό της πλοίο, ενώ έχει και αερο- πορική σύνδεση με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Όμως το υδροπλάνο θα προσθέσει μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία! Το κόστος θα είναι σχετικό, συγκρινόμενο μάλιστα με αυτό της προ υδροπλάνων εποχής. Για παρά- δειγμα, το κόστος μετάβασης γονέων από τη Σκύρο στη Λέσβο για να δουν το παιδί τους, το οποίο σπουδάζει στο πανεπιστήμιο Αιγαίου, και κάνουν χρήση δύο ή τριών μεταφορικών μέσων για να φθάσουν μετά από ένα 24ωρο, θα είναι απαγορευτικό, συγκρι- νόμενο με το κόστος μιας απευθείας 25λεπτης πτήσης ενός υδροπλάνου από τη Σκύρο στη Μυτιλήνη. Το ίδιο θα ισχύει για τη μεταφορά γκρουπ ατό- μων και τουριστών ώστε να μεταβούν από ή προς ανάλογους προορισμούς. Οι συγκοινωνιακές επιλογές αποτε- λούν ένα ισχυρό κίνητρο για να θέλει κάποιος να επισκεφθεί ή να κατοικήσει μόνιμα σε ένα νησί. Για να έλθει, πρέ- πει να γνωρίζει ότι μπορεί και να φύγει, χωρίς περιορισμούς. Όσο περισσότε- ρες είναι οι επιλογές, ανάλογα αυξημέ- νες θα είναι και οι αφίξεις. • “ Το υδροπλάνο θα αποτελέσει ένα ακόμα μέσο που θα συμβάλει τα μέγιστα στην εξωστρέφεια των νησιών μας. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=