Τουριστική Αγορά τ. 289

56 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ προετοιμαστούν κατάλληλα. Οι τελευταίες τάσεις στα ταξίδια σε ολόκληρο τον κόσμο, όπως αποτυπώνο- νται από τις έρευνες της online εταιρείας Expedia, καταγράφουν ότι ο ταξιδιώτης του σήμερα θέλει να ζήσει κάτι μοναδικό. Το case study των ξενοδοχείων του Ομίλου Airotel παρουσίασε ο Ευγ. Βασιλι- κός και έδωσε καίριες συμβουλές για το πώς μπορεί ένα ξενοδοχείο να μην εξαρ- τάται από ένα μόνο κανάλι πωλήσεων. Άλλα ενδιαφέροντα θέματα που ανα- φέρθηκαν οι ομιλητές αφορούσαν στο Contracting, την επικράτηση των Δυνα- μικών Συμβολαίων και τη νέα εποχή στην τιμολόγηση των ξενοδοχειακών δωματί- ων. Τέλος, υπήρξε μια πολύ ενδιαφέρου- σα συζήτηση σχετικά με το Sustainability ως ένα κύριο εργαλείο marketing για τα ξενοδοχεία. Πορεία και τάσεις της τουριστικής ζήτησης. Προβλήματα και τάσεις στα ξενοδοχεία. O Aύγουστος του 2021 ήταν, για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού Τουρι- σμού, ένας από τους καλύτερους μήνες των ξενοδοχείων πόλης, ως αποτέλεσμα των τάσεων στα ταξίδια όπως διαμορφώ- θηκαν από τους περιορισμούς που έθεσε η πανδημία. Παράλληλα, τα επίπεδα ικα- νοποίησης των τουριστών στην Ελλάδα παρουσιάζονται αυξημένα έναντι της περιόδου προ πανδημίας (2019) καθώς οι συνθήκες εξυπηρέτησής τους προσαρ- μόστηκαν στις απαιτήσεις για κοινωνική αποστασιοποίηση σε ξενοδοχεία και άλ- λες τουριστικές υπηρεσίες, οδηγώντας σε πιο προσωπική εξυπηρέτηση. Επιπλέον, η ποιότητα των τουριστικών υπηρεσιών αλλά και η σημασία του αν- θρώπινου δυναμικού αναδείχθηκαν ως δύο από τα σημαντικότερα συστατικά που θα πρέπει να χαρακτηρίζουν τις τουριστικές επιχειρήσεις, ώστε να μπο- ρούν να επιβιώνουν σε εποχές κρίσεων. Αυτές ήταν μερικές από τις βασικές τάσεις που αναδείχθηκαν, σε συζήτηση πάνελ ειδικών του τουρισμού, με τίτλο «Τα ελληνικά ξενοδοχεία στα χρόνια της πανδημίας». Στον απολογισμό του συνεδρίου τονί- στηκε από τους ομιλητές ότι ο τουρισμός το 2021 χαρακτηρίστηκε από μεμονω- μένους κυρίως τουρίστες και κρατήσεις τελευταίας στιγμής, με αποτέλεσμα να ευνοηθούν τα ξενοδοχεία που ήταν προ- ετοιμασμένα για αυτό, καθώς μικρά και boutique ξενοδοχεία. Ωστόσο, η ποιό- τητα των καταλυμάτων ήταν εκείνη που κέρδισε τελικά. Επιπλέον, ο Αύγουστος του 2021 ήταν κοντά στον καλύτερο μή- να της χρονιάς για τα ξενοδοχεία, πρωτο- φανές για ξενοδοχεία πόλης. Για πρώτη φορά ο Αύγουστος ήταν πολύ κοντά στον καλύτερό μας μήνα, δηλαδή τον Σεπτέμβριο, χάρη στην επιστροφή των Ευρωπαίων και των Αμερικανών μεμονω- μένων τουριστών αλλά και των Ελλήνων. Μέχρι τον Ιούνιο δεν υπήρχαν πτήσεις και μεγάλες αγορές για την Αθήνα όπως η Αμερική και η Ασία ήταν κλειστές και ο συνεδριακός τουρισμός ήταν ανενεργός. Μάλιστα, στην περίπτωση των ξενοδο- χείων της Θεσσαλονίκης, η αναλογία διεθνών τουριστών-Ελλήνων άλλαξε σε σχέση με την εποχή προ πανδημίας, κλίνοντας προς τους Έλληνες, έναντι των διεθνών ταξιδιωτών. Όσον αφορά τις αεροπορικές κρατή- σεις, ενώ ο Σεπτέμβριος είχε περισσότε- ρες κρατήσεις έναντι του 2019, ο Οκτώ- βριος είχε όχι απλώς λιγότερες έναντι του 2019 αλλά και πολλές ακυρώσεις. Ωστόσο, χαρακτηρίστηκε πολύ θετική η ανάκαμψη που παρατηρήθηκε στην κρουαζιέρα, η οποία ανακάμπτει ακόμα και με μικρότερο αριθμό ταξιδιωτών. Το επίπεδο ικανοποίησης πελατών στα ξενοδοχεία της Ελλάδας το 2021 ήταν υψηλότερο έναντι του 2019, ενώ και η μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη παρουσίασε αύξηση στο 25% των γενικών εσόδων της χώρας και είναι περίπου το ποσοστό αύξησης εσόδων που σημείωσαν πολλά ξενοδοχεία αυτή τη χρονιά. POST COVID “ Hotel Recovery: αειφορία, τεχνολογία και επιμήκυνση περιόδου, τα βασικά στοιχεία ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού. ” Στο πάνελ με θέμα «Hotel Recovery: Revolutionizing hotel marketing, distribution and operations» συμμετείχαν: συντονίστρια η Christina Polo, Market Analyst, EMEA, Leon Avidag, Ιδρυτής Brown Hotels, Darren Blanchard, Business Development Manager – PKF, Alan Mantin, Managing Director Development Southern Europe – Hilton και Andrew Sangster, Financial Journalist and Hotel Analyst.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=