Τουριστική Αγορά τ. 289

61 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Πώς θα χαρακτηρίζατε την Ελλάδα ως τουρι- στικό επενδυτικό προορισμό; Η Ελλάδα είναι ένας από τους καλύτερους τόπους για τουριστικές επενδύσεις, αν και έχει αρ- χίσει να ακριβαίνει. Όμως ακόμα υπάρχουν ευκαι- ρίες. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα μεγάλα ονόματα επενδυτών έχουν τοποθετηθεί στη Ελλάδα. Επίσης, τα μεγάλα διεθνή brands αλυσίδων έχουν πλέον μπει στην ελληνική αγορά. Acor, Marriott, Radison, Melia, Wyndham, Best Western και άλλοι έχουν όλοι ένα ρόλο να παίξουν και, μά- λιστα, κατά την άποψή μου, χωρίς να έχουν αντα- γωνιστικό χαρακτήρα. Ταυτόχρονα, οι μεγάλοι tour operators παρά τις δυσκολίες που πέρασαν συνεχίζουν να επενδύουν στην Ελλάδα π.χ. η TUI στη Ρόδο με το»The Rhodes Co-Lab Sustainable Destination». Πιστεύουμε ακράδαντα στις προοπτικές και το μέλλον του ελληνικού Tουρισμού για αυτό και η Wyndham επενδύει στη χώρα μας ανοίγοντας σε λίγες ημέρες εταιρεία και γραφεία εδώ, με αρ- μοδιότητα περιφερειακή. Δηλαδή, δεν κτίζουμε γραφεία μόνο για την Ελλάδα αλλά κτίζουμε περι- φερειακή διοίκηση με έδρα την Αθήνα, το οποίο είναι σημαντικότατο. Εκπαίδευση – απασχόληση – επάρκεια στελε- χών στον τουρισμό. Υπάρχει πρόβλημα και σε ποιο βαθμό ; Το θέμα της εκπαίδευσης και της έλλειψης στε- λεχών στον τουρισμό είναι ένα τεράστιο πρόβλη- μα. Η τουριστική βιομηχανία πρέπει να γίνει πάλι ελκυστική για τα νέα παιδιά, για τους επιστήμονες, για τα στελέχη και για τους εκπαιδευμένους επαγ- γελματίες. Πρέπει να φέρουμε νέους ανθρώπους στην αγορά, όχι απαραίτητα εισαγόμενους, αν και αυτοί βοηθούν πολύ στην κάλυψη των αναγκών. Πρέπει να δημιουργήσουμε την νέα γενιά Ελλή- νων εκπαιδευμένων στελεχών που θα αναλάβουν να τρέξουν τον ελληνικό Τουρισμό. Το πρόβλημα είναι πανευρωπαϊκό - αν όχι διεθνές. Τι θα μπορούσαν οι αλυσίδες να προσφέρουν σ’ αυτό το θέμα; Αυτό είναι ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα. Για παράδειγμα, έχει αρχίσει να δημι- ουργείται ένα νέο ρεύμα, σύμφωνα με το οποίο ισχυρά ξενοδοχειακά ονόματα ή αλυσίδες συμ- βάλλουν στο κομμάτι της εκπαίδευσης στελεχών, μέσω των λεγόμενων brand academies. Δυο λόγια για τα brands της Wyndham Κάτω από την ομπρέλα Wyndham υπάρχουν 21 brands χωρισμένα σε 6 κατηγορίες. Οι κατηγορίες αυτές καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα είδους υπηρεσιών και τιμών. Συγκεκριμένα τα brands κα- τηγοριοποιούνται ως εξής: από 2 στις κατηγορίες Distincive και Upscale από 5 brand στις κατηγορί- ες Lifestyle και Value, 7 στην κατηγορία Midscale και ένα brand στην κατηγορία Extended stay. • 3 Οι αλυσίδες αποτελούν εναλλακτικά κανάλια διανομής, για όσους επι- θυμούν να μειώσουν την εξάρτηση τους από τους Tour Operators. 3 Η νέα εποχή για τα ξενοδοχεία είναι εδώ. Ο ρόλος και η λειτουργία τους αλλάζουν και γίνονται κομμάτι της ενεργής ζωής της πόλης. 3 Οι κατηγορίες πελατών που επιλέγουν μόνον ακριβά ή μόνον οικονο- μικά ξενοδοχεία δεν υφίστανται στην πραγματικότητα αλλά μόνο στο μυαλό μας. 3 Τα ξενοδοχεία Life style, Economy και Budget Hotels θα είναι κυρίαρχη τάση τα επόμενα χρόνια. Σε αυτή σκοπεύουμε να επενδύσουμε διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα. 3 Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει (και θα αντιμετωπίσει) ο τουρισμός αφορά την εκπαίδευση και την έλλειψη στελεχών. 3 Η Ελλάδα είναι ένας από τους ελκυστικότερους τόπους τουριστικών επενδύσεων, αν και έχει αρχίσει να ακριβαίνει.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=