Τουριστική Αγορά τ. 289

60 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ έναν προορισμό. Εδώ αυτό που είναι σημαντικό για τα ξενοδοχεία οικονομικότερων κατηγοριών είναι να διατηρούν με συνέπεια κάποια standards ποιότητας. Πολλά από αυτά είναι αυτονόητα όπως η καθαριότητα, η υγιεινή και η ασφάλεια. Και εδώ είναι που οι αλυσίδες έχουν να προσφέρουν έργο, αφού «εγγυώνται» ότι κάθε κατάλυμα, ανεξαρτή- τως τιμής και άλλων υπηρεσιών, θα έχει αυτές τις αδιαπραγμάτευτες προδιαγραφές. Και αυτό είναι κάτι που ισχύει σε oλόκληρο τον κόσμο. Άλλαξε, πόσο και πώς, η πανδημία τις απαιτή- σεις του ταξιδιώτη αλλά και τις υπηρεσίες που καλούνται να προσφέρουν τα ξενοδοχεία; Η πανδημία μάς έδειξε ότι τα βασικά και αδια- πραγμάτευτα στοιχεία που ζητάει σήμερα ο ταξι- διώτης δεν αφορούν ούτε τα spa και τα τεράστια lobbies ούτε τις εντυπωσιακές πισίνες. Τι θέλει σή- μερα ο ταξιδιώτης; Ένα καθαρό δωμάτιο, ένα κα- λό κρεβάτι, ένα καλό ντους, δυνατό WiFi Internet και πρίζες να φορτίζει τις πολλές συσκευές του με τις οποίες ταξιδεύει. Η υγειονομική κρίση έφερε μια νέα εποχή στα ξενοδοχεία και έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα που ήρθαν για να μείνουν. Άλλαξε άρδην η λογική και το design στα ξενοδοχεία. Τα τεράστια lobbies, οι μεγάλοι ενιαίοι χώροι, οι συνεδριακές αίθουσες όπως τα ξέραμε, δεν θα συνεχίσουν να υπάρχουν τουλάχιστον με την ίδια μορφή και τρόπο λειτουρ- γίας. Θα αναζητηθούν λύσεις για την πολλαπλή χρήση των μεγάλων χώρων, όπως π.χ. μεγάλων συνεδριακών αιθουσών που δεν μπορούν πλέον να γεμίσουν. Τα νέα ξενοδοχεία και ιδιαίτερα αυτά που θα κτιστούν από σήμερα και στο εξής, θα προσφέ- ρουν άλλους χώρους, διαφορετικά διαμορφωμέ- νους. Μεγάλης σημασίας είναι το sustainability, είτε αφορά την σπατάλη τροφίμων (μείωση σκουπι- διών από τρόφιμα) είτε την εξοικονόμηση νερού και ενέργειας. Δεν υπάρχει τουριστικό συνέδριο όπου αυτό το θέμα να μην απασχολεί ομιλητές και συνέδρους. Και παλιότερα το συζητούσαμε, όμως τώρα και το συζητάμε και το εννοούμε. Τρίτο στοιχείο της νέας εποχής είναι ότι τα ξενο- δοχεία δεν μπορούν, πλέον, να αγνοήσουν άλλα τμήματα της αγοράς που υπάρχουν και αναπτύσ- σονται δυναμικά, όπως τα co-leaving ή η μακράς διάρκειας διαμονή και οι digital nomads κ.ά. Τέλος, μεγάλης σημασίας αλλαγή αποτελεί το γεγονός ότι τα ξενοδοχεία γίνονται κομμάτι της ενεργής ζωής της πόλης και των κατοίκων τους και παύουν να λειτουργούν ως απομονωμένοι χώροι φιλοξενίας τουριστών. Πολλοί σεφ Michelin επι- στρέφουν για να ανοίξουν εστιατόρια στα ξενοδο- χεία, γιατί αυτά αποτελούν κομμάτι της ζωής της πόλης. Η τοπική κοινότητα θα πάει στο ξενοδοχείο για να εργαστεί μερικές ώρες σε ένα διαφορετικό περιβάλλον, να φάει ή να πιει το ποτό της. Αυτά όλα αποτελούν ισχυρές ανερχόμενες τάσεις που σκιαγραφούν μια νέα εποχή για τα ξενοδοχεία. Εμείς έχουμε προσεγγίσει τη νέα αυτή τάση με το πρόγραμμα Work fromWyndham. Τα ξενοδοχεία δεν είναι πια αυτά που ξέραμε· είναι κομμάτι της ενεργής ζωής του τόπου και της τοπικής κοινωνίας. Οι digital nomads που απο- τελούν ένα ισχυρό ρεύμα παγκοσμίως, γίνονται δέλεαρ τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για το κράτος (με ποικίλα κίνητρα φορολογικά και όχι μόνο), προσπαθώντας να τους προσελκύσουν. Αλλά ακόμα και αυτοί που εργάζονται από το σπίτι τους και αναζητούν μια αλλαγή στο χώρο εργασί- ας τους (που μπορεί να είναι η κουζίνα του σπιτιού τους) είναι πιθανόν ενδιαφερόμενοι για αυτές τις υπηρεσίες. Πρόκειται για μεγάλη αλλαγή και ισχυ- ρότατη τάση. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ “ Μεγάλης σημασίας είναι το sustainability, είτε αφορά τη σπατάλη τροφίμων (μείωση σκουπιδιών από τρόφιμα) είτε την εξοικονόμηση νερού και ενέργειας. Δεν υπάρχει τουριστικό συνέδριο όπου αυτό το θέμα να μην απασχολεί ομιλητές και συνέδρους. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=