Τουριστική Αγορά τ. 290

61 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ εμπορικό κέντρο της πόλης, και κατά δεύτερο λόγο στράφηκαν προς την παραλιακή ζώνη, προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού και αλλού – όπου, ναι, υπήρχε ανάγκη σε κλίνες, αλλά και ενδιαφέρουσα προοπτική. Η άποψή μας είναι πως, σαφώς, όλο αυ- τό το φαινόμενο «υπερ-προσφοράς» δωματίων και κλινών, ιδιαίτερα κατά τόπους, καταδεικνύει τη δια- χρονικά μεγάλη δυναμική της Αθήνας, ωστόσο, θα ήταν σκόπιμο να δρομολογηθεί μια «τάξη» σε όλο αυτό - με τη λογική της «στρατηγικής ανάπτυξης» σε σταθερή τροχιά για την ελληνική πρωτεύουσα και με συγκεκριμένα πλάνα - στόχους, μεσοπρόθε- σμα αλλά και μακροπρόθεσμα. Σε τι αναλογία οι διανυκτερεύσεις στα ξενο- δοχεία της πόλης προέρχονται από προσυμ- φωνημένης τιμής τουριστικά πακέτα με tour operators; Οι διανυκτερεύσεις τουριστών στην Αθήνα εξακο- λουθούν να είναι κατά βάση διαδικτυακές, δηλαδή να προέρχονται κυρίως από διεθνείς πλατφόρμες κρατήσεων, με τις οποίες συνεργάζονται τα ξενο- δοχεία. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν συ- νεργασίες με ξένους Τour Operetors και ταξιδιωτικά γραφεία από διάφορους χώρους – χώρες, αγορές, ομάδες ή κατηγορίες τουριστών. Ενίοτε, τα ξενοδο- χεία έχουν αποκτήσει μια ιδιαίτερη σχέση…σπεσι- αλίστα, θα τολμούσα να πω, με κάποιους χώρους, κάτι που προέρχεται από μακρά συνεργασία επί σειρά ετών, όπως με αεροπορικές εταιρείες κ.ά. Γιατί το επίπεδο της μέσης τιμής δωματίου των ξενοδοχείων της Αθήνας υστερεί σε σχέ- ση με άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων; Ο προβληματισμός σας θα έλεγα πως είναι απο- λύτως βάσιμος. Το θέμα των τιμών της Αθήνας είναι ένα επίσης πολύ μεγάλο ζήτημα το οποίο καλούμαστε να διαχειριστούμε και αφορά όλα τα ξενοδοχεία και σε οριζόντια βάση, δηλαδή τόσο τα υψηλών όσο και τα μικρότερων κατηγοριών, και σε κάθε περιοχή δραστηριοποίησης εντός Αττικής. Μας απασχολεί όλους! Με βάση τα στοιχεία 9μήνου που έχετε στα χέρια σας και περιγράφουν μέση πληρότητα, μέση τιμή δωματίου αλλά και έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο, όπως και με βάση τα στοιχεία Σεπτεμβρίου και προηγούμενων μηνών, αλλά και ετών, των πόλε- ων - ανταγωνιστών της Αθήνας, είναι απολύτως ξεκάθαρο και σαφές πως οι τιμές των ξενοδοχείων της Αθήνας είναι σταθερά και διαχρονικά χαμηλές και σε κάποιο βαθμό -και στο μέτρο που τους ανα- λογεί- συντηρούν την «καλή ζήτηση». Σίγουρα δεν είναι οι τιμές που θα επιθυμούσαμε για την Αθήνα και σίγουρα δεν είναι αυτές που θα εξασφάλιζαν τη βιωσιμότητα των ξενοδοχείων, ιδιαίτερα ενό- ψει ενός ακόμη δύσκολου χειμώνα. Φυσικά και υστερούν έναντι των ανταγωνιστών, φυσικά και η αύξηση του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων -όπως τώρα, λόγω ενεργειακού- περιορίζει σημα- ντικά το όποιο περιθώριο κέρδους, φυσικά και οι τιμές μας δεν καλύπτουν τη μετακύληση κόστους, όπως σωστά αναφέρετε, αλλά μην ξεχνάμε πως εδώ επιδρούν οι γνωστοί σε όλους μας κανόνες προσφοράς / ζήτησης. Αναμένετε μεγαλύτερη αύξηση τιμών στις τιμές των ξενοδοχείων, ώστε να καλυφθεί η διαφορά από τον ανταγωνισμό; Η όποια αύξηση τιμών, όπως και το τι θα μπορούσε να γίνει γενικότερα, εξαρτώνται πλέον όχι μόνο από τις διεθνείς συγκυρίες, από τα γεωπολιτικά θέματα, το τεράστιο ενεργειακό ζήτημα κ.λπ. , αλλά και από το τι είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε, όλοι οι ενα- σχολούμενοι με τον Τουρισμό της Αθήνας. Για να αυξηθούν οι τιμές στα ξενοδοχεία της πόλης, απαι- τείται υψηλή ποιότητα προσφερόμενων υπηρεσιών σε επίπεδο (και) καταλύματος (και) υποδομών πόλης αλλά (και) τουριστικών υποδομών. Επίσης, απαιτούνται μεν πολλές και σύγχρονες κλίνες υψη- λής ποιότητας σε κάθε κατηγορία καταλύματος, αλ- λά σίγουρα αυτές οι επενδύσεις πρέπει να γίνονται σε ποσότητα και κατανομή αντίστοιχη και ανάλογη της λεγόμενης «φέρουσας ικανότητας» του προο- ρισμού. Τα παραδείγματα και η πορεία άλλων ευρωπαϊκών πόλεων -ακόμη και της Κωνσταντινούπολης- μας έχουν δείξει κατ’ επανάληψη τον δρόμο των υπο- δομών, ενώ οι έρευνες της ΕΞΑΑΑ επί 18 έτη, μας έχουν κι αυτές υποδείξει με κάθε λεπτομέρεια τι ακριβώς ζητούν από την Αθήνα οι επισκέπτες μας, γιατί έρχονται, τι τους ενθουσιάζει, αλλά και τι ζη- τούν επίμονα να διορθώσουμε. • “ Το θέμα των τιμών της Αθήνας είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα το οποίο καλούμαστε να διαχειριστούμε και αφορά όλα τα ξενοδοχεία, τόσο τα υψηλών όσο και τα μικρότερων κατηγοριών, και σε κάθε περιοχή δραστηριοποίησης εντός Αττικής. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=