Τουριστική Αγορά τ. 291

48 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΘΕΜΑ Αύξηση 31 % παρουσίασε το τουριστικό ρεύμα των Ολλανδών προς τη χώρα μας το 2022 σε σχέση με το 2019. Αξιοσημείωτο είναι ότι η Ελλάδα αποτελεί για τους Ολλανδούς τον δεύτερο σε προτίμηση προορισμό μετά την Ισπανία. Με αυτά τα δεδομένα, η Ολλανδία αναδεικνύεται σε μια αγορά με ισχυρή ανοδική τάση για τη χώρα μας. Τα θετικά μηνύματα και προοπτικές αποτυπώθηκαν και στην παρουσία της Ελλάδας στη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση της Ολλανδίας. H δυναμική συμμετοχή του Ε.Ο.Τ. στο σημαντικότερο τουριστι- κό γεγονός της χρονιάς στην Ολλανδία, τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Vakantiebeurs 2023, στην Ουτρέχτη (11-15/01/2023), αποτύ- πωσε το ενδιαφέρον της Ελλάδας αλλά και του ολλανδικού κοινού, που είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί την πρώτη μετά την πανδημία τουριστική έκθεση στη χώ- ρα με ελεύθερη προσέλευση. Το ελληνικό περίπτερο 200 τ.μ. αποτέ- λεσε πόλο έλξης τόσο των επισκεπτών όσο και των Ολλανδών επαγγελματιών τουρισμού. Με το τουριστικό ρεύμα από Ολλανδία προς Ελλάδα να καταγράφει αύξηση 31% το 2022 σε σχέση με το 2019 και την Ελλάδα να αποτελεί τον δεύτερο σε προ- τίμηση προορισμό μετά την Ισπανία, η Ολλανδία αναδεικνύεται σε μια αγορά με ισχυρή ανοδική τάση. Εισερχόμενος τουρισμός από την Ολλανδία Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, ο εισερχόμενος τουρισμός από την Ολλανδία κατέγραψε 948.000 επισκέπτες έως τον Οκτώβριο 2022 ένα- ντι 723.000 στην αντίστοιχη περίοδο του 2019 (αύξηση 31% σε σχέση με το 2019). Αντίστοιχα θετική εξέλιξη είχαν και τα άλ- λα μεγέθη από την ολλανδική αγορά. Η Ολλανδία είναι σημαντική αγορά για την Ελλάδα και κατατάσσεται στην 6η θέ- ση στο σύνολο του τουρισμού, σύμφωνα με μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ (Απρίλιος 2022). Η πλειονότητα των επισκεπτών εντάσσεται στην ηλικιακή κατηγορία 25-54 ετών σε ποσοστό 36,5% και 55+ σε ποσοστό 41,5%. Οι Ολλανδοί ανήκουν στα με- σαία και υψηλά εισοδήματα, σε μεσαίο και ανώτερο επίπεδο εκπαίδευσης και επιλέγουν για τη διαμονή τους ξενοδο- χεία. H τουριστική αγορά της Ολλανδίας βασίζεται κυρίως σε TOs, ανεξάρτητα πρακτορεία και ταξιδιωτικούς πράκτορες, ενώ μεγαλύτερη είναι η ζήτηση για εξειδι- κευμένες διακοπές. Με βάση τα στοιχεία ανά αγορά που κοινοποιεί το ΙΝΣΕΤΕ, σύμφωνα με την Turespana, το 2022 ο εσωτερικός τουρισμός εξακολούθησε να έχει υψηλότερο μερίδιο σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Το κύριο κίνητρο για την πραγματοποίηση ενός τα- ξιδιού από τους κατοίκους της Ολλανδίας ήταν παραδοσιακά οι διακοπές Ήλιου & Θάλασσας, ακολουθούμενες από το City Break, την επίσκεψη σε φίλους & συγγε- νείς, τον περιηγητικό τουρισμό, την πεζο- πορία και τις χειμερινές διακοπές. Λόγω της πανδημικής κρίσης και της αύξησης της τηλεργασίας, παρατηρείται η τάση οι Ολλανδοί να επιλέγουν να εργάζονται εξ αποστάσεως, μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, ενώ παράλληλα να συν- δυάζουν την εργασία με διακοπές (digital Έκθεση Vakantiebeurs 2023 Ουτρέχτη Αύξηση 31% από την Ολλανδική Αγορά το 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=