Τουριστική Αγορά τ. 291

49 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ nomads). Οι κάτοικοι της Ολλανδίας, κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, επιλέ- γουν περισσότερο σε σύγκριση με το πα- ρελθόν διακοπές με αμάξι ή τροχόσπιτο. Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί των τουριστών από την Ολλανδία στην Ελλά- δα το 2021 ήταν το Νότιο Αιγαίο, η Κρήτη και τα Ιόνια Νησιά. Η ΜΚΔ (Μέση κατά Κεφαλή Δαπάνη) των τουριστών από την Ολλανδία το 2021 ήταν 0,6% υψηλότερη από αυτή του συ- νόλου της χώρας (€ 706,8 έναντι € 702,4). Το μερίδιο της ολλανδικής αγοράς το 2021 σε όρους εισπράξεων ανήλθε στο 4,0%, όταν το 2016 ήταν 3,8% και το 2019 3,0%. Η πλειονότητα των εισπράξεων για το 2021 καταγράφηκε στο Q3 (72,4%), ενώ τα αντίστοιχα μεγέθη για τα Q1, Q2 και Q4 ήταν 1,2%, 10,0% και 16,4%. Επίσης, η ΜΔΔ (Μέση Δαπάνη ανά Διανυκτέρευση) των τουριστών από την Ολλανδία το 2021 ήταν χαμηλότερη κατά 10,4% αυτής που καταγράφεται στο σύ- νολο της χώρας (€ 70,5 έναντι € 78,6). Η Μέση Διάρκεια Παραμονής των του- ριστών από την Ολλανδία το 2021 ήταν υψηλότερη κατά 12,3% αυτής του συ- νόλου της χώρας (10,0 διανυκτερεύσεις έναντι 8,9 διανυκτερεύσεις). Στο επίκεντρο ο θεματικός τουρισμός Πρόσφατη μελέτη της Red Online Marketing για λογαριασμό της Vakantiebeurs έδειξε ότι οι επισκέπτες επιλέγουν όλο και περισσότερο τις διακο- πές τους με βάση το θέμα, π.χ. Μόνο για Ενήλικες, all-inclusive ή road trip. Είναι επίσης εντυπωσιακό ότι οι Ολλαν- δοί αναζητούν στο διαδίκτυο διακοπές all-inclusive μιάμιση φορά συχνότερα σε σχέση με τα προηγούμενη έτη, ενώ άλλα δημοφιλή θέματα αναζήτησης αφορούν οδικά ταξίδια (+52%) και κράτηση διακο- πών μόνο για ενήλικες (+35%) σε σχέση με 2019. Οι διακοπές της τελευταίας στιγμής έχουν επίσης γίνει πιο δημοφιλείς (+43%). Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί δι- ακοπών σε ό,τι αφορά την αναζήτηση το 2022 ήταν η Ισπανία (1η θέση), η Ελλάδα (2η θέση) και η Τουρκία (3η θέση). Η παρουσία της Ελλάδας στη Vakantiebeurs 2023, στην Ουτρέχτη Το ιδιαίτερα θετικό κλίμα για τη χώρα μας διαπιστώθηκε από την πρώτη ημέρα σε όλες τις κατ’ ιδίαν συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν με τους επαγγελμα- τίες της αγοράς και τους tour operators, προδιαγράφοντας για το 2023 ακόμη μεγαλύτερη αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού από την Ολλανδία. Η ιδιαίτερα ενισχυμένη φετινή ελληνική συμμετοχή πλαισιώθηκε από συνολικά 15 συνεκθέτες του ΕΟΤ προερχόμενους από τις Περιφέρειες Κρήτης, Ηπείρου, Κεντρι- κής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Ελλάδας και Βορείου Αιγαίου, τον Οργανισμό Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού, τον Αναπτυξιακό Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης Δήμου Κω, τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής, τον Δήμο Κεφαλλονιάς, τους επιχειρηματίες του κλάδου Louis Hotels, Grecotel, Lindos Olympia International Village, της Πα- νελλήνιας Ένωσης Ιδιοκτητών Επιχειρη- ματιών Κάμπινγκ και Sunshine Camping Club Greece. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η ελληνική πλατεία 500 τ.μ. που δημιουργήθηκε σε ειδικά σχεδιασμένο χώρο δίπλα στο ελλη- νικό περίπτερο, αναδεικνύοντας εικόνες, γεύσεις και αρώματα και προσφέροντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να γευ- τούν γνήσια ελληνική γαστρονομία. Με την εντυπωσιακή αυτή υποδοχή, οι περισσότεροι από τους 65.000 επισκέ- πτες της έκθεσης μπήκαν στον παλμό των επόμενων διακοπών και γεύτηκαν το πλήθος των επιλογών που προσφέρει η τοπική γαστρονομία και ο τουρισμός εμπειρίας ελληνικών προορισμών. Οι δράσεις ΕΟΤ Με στόχο τη δυναμική προβολή της χώρας μας σε μια χρονιά που επανήλθαν δυναμικά στην έκθεση σχεδόν όλες οι τουριστικές αγορές, το Γραφείο Ε.Ο.Τ. Κά- τω Χωρών διοργάνωσε και συντόνισε τις ακόλουθες δράσεις: • Συμμετοχή στο theme routes, με προ- βολή του περιπτέρου του Ε.Ο.Τ. στο kids passport, που αφορά τις ειδικά σχεδια- σμένες δραστηριότητες για παιδιά και οικογένειες, γεγονός που συνεισέφερε στην αύξηση της επισκεψιμότητας του 0 100 200 300 400 500 600 2019 1 ο τρίμηνο ΑΦΙΞΕΙΣ ΟΛΛΑΝΔΩΝ ΣΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ 2 ο τρίμηνο 3 ο τρίμηνο 4 ο τρίμηνο 2021 2022 I ΙΙ ΙΙΙ ΙV ΕΤΟΣ ΤΡΙΜΗΝΟ ι ιι ιιι ιV 2019 33.0 243.9 446.1 94.9 2021 10.5 58.0 395.1 116.9 2022 36.6 321.4 589.3 ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΗ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΟΛΛΑΝΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 2019, 2021 - 2022 (ανά τρίμηνο)

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=