Page 17 - PC Master τ. 279 preview

R
eview
89
PC Master
quest design. Στο ACII η κατάσταση αυτή
άλλαξε θεαματικά, εκπληρώνοντας σχε-
δόν όλα όσα υποσχόταν η δομή του πρώ-
του, με αποστολές που ενσωματώνονταν
οργανικά μέσα στην αφήγηση και την
εξυπηρετούσαν χωρίς να θυσιάζουν τον
ανοιχτό χαρακτήρα του gameplay, επιτρέ-
ποντας side quests και παράπλευρες
ασχολίες να συνυπάρχουν αρμονικά με
το main quest.
Για το III, οι developers υπόσχονταν αλ-
λαγή της σειράς εκ θεμελίων, με μία νέα
μηχανή και ανανέωση των μηχανισμών και
του gameplay. Η εν λόγω μηχανή ονομάζε-
ται AnvilNext και όντως εντυπωσιάζει, αλ-
λά σε πολύ συγκεκριμένους τομείς. Για πα-
ράδειγμα, η πιο «χτυπητή» προσθήκη στο
παιχνίδι είναι το Frontier, μία ανοιχτή έκτα-
ση μεγαλύτερη από οποιονδήποτε χάρτη
έχουμε δει στη σειρά. Στην υπαίθρια αυτή
περιοχή θα μπορέσετε να περιπλανηθείτε
σε δάση, να σκαρφαλώσετε σε βράχους,
να επισκεφθείτε χωριά (ορισμένα από τα
οποία αποτελούν ιστορικές τοποθεσίες της
Επανάστασης) και να ασχοληθείτε με τό-
σες παράπλευρες δραστηριότητες, που θα
έκαναν το κεφάλι ενός πάσχοντα από OCD
να σκάσει από τους πολλούς περισπα-
σμούς.
Πέρα από τα collectibles, που αυτή τη
φορά περιλαμβάνουν τα γνωστά και πο-
λυαγαπημένα (;) φτερά, τα treasures και τα
peg leg trinkets (τα οποία ξεκλειδώνουν
μία ξεχωριστή σειρά από side quests), τώ-
ρα μπορείτε να ασχοληθείτε με συναλλα-
γές με περιπλανώμενους εμπόρους, ξυλο-
κόπημα βρετανικών περιπόλων, Frontier-
men quests, όπου κυνηγάτε θρύλους της
περιοχής, όπως ο Sasquatch και το Kraken,
καθώς και Homestead quests με τα οποία
βελτιώνετε τις συνθήκες του κτήματος που
αποτελεί τη βάση σας.
Το κυνήγι, η πιο πολυδιαφημισμένη νέα
προσθήκη, γίνεται με διάφορους τρόπους.
Επιλέγοντας τον κυνηγότοπο και το θήρα-
μά σας, μπορείτε να στήσετε παγίδες με
δόλωμα και να επιστρέψετε αργότερα να
δείτε τι πιάσατε, μπορείτε να κυνηγήσετε
με το τόξο και το τόμαχόκ σας ή να κάνετε
εναέρια assassinations εναντίον αρκούδων
(
άκρως ικανοποιητικό αυτό, ιδίως αν δεν
συμπαθείτε τις αρκούδες). Μετά από ένα
επιτυχημένο κυνήγι μπορείτε να γδάρετε
το θήραμα και να πουλήσετε το τομάρι του
ακριβά (ή και όχι).
ΜΑ ΠΩΣ ΤΑ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕΙ ΟΛΑ;
Χορτάσατε από side quests; Όχι ακόμα;
Ευτυχώς, γιατί έχει κι άλλο! Στις δύο πόλεις
του παιχνιδιού, Βοστόνη και Νέα Υόρκη, θα
έχετε την ευκαιρία να απελευθερώνετε πε-
ριοχές που βρίσκονται υπό Templar επιρ-
ροή, βοηθώντας καταπιεσμένους πολίτες ή
ξεσηκώνοντας το λαό. Σε αντάλλαγμα, κά-
θε περιοχή θα σας δίνει έναν σύμμαχο, με
τον οποίο θα αποκτάτε πρόσβαση σε μία
έξτρα δυνατότητα, όπως το να καλέσετε
ενισχύσεις σε μία μάχη ή να υποκριθείτε
τον αιχμάλωτο και τους δεσμοφύλακες για
να εισχωρήσετε σε εχθρικό έδαφος χωρίς
να εγείρετε υποψίες. Μπορείτε, επίσης, να
επιτεθείτε στο Templar φρούριο της περιο-
χής και να το απελευθερώσετε, παραδίδο-
ντάς το στους επαναστάτες, καθώς και να
κυνηγήσετε χαμένες σελίδες από ένα βι-
βλίο του Benjamin Franklin. Όχι, δεν τα
βγάζω από το μυαλό μου!
Επιπλέον μέρος του παιχνιδιού αποτε-
λούν οι ναυμαχίες. Ναι, ναυμαχίες στη θά-
λασσα με πλοία, όχι το επιτραπέζιο. Διοι-
κείτε το δικό σας πλοίο και μπορείτε να
εκτελέσετε μία σειρά από θαλάσσιες απο-
στολές, πολλές από τις οποίες καταλή-
γουν σε μάχες εναντίον εχθρικών καρα-
βιών. Με ένα απρόσμενα εύχρηστο σύστη-
μα χειρισμού, αναλαμβάνετε την ταχύτητα
και την κατεύθυνση του σκάφους και χρη-
σιμ οποιείτε τα κανόνια σας για την αντιμε-
τώπιση των εχθρών. Και εδώ η νέα μηχανή
εντυπωσιάζει, τόσο με το μέγεθος των θα-
λάσσιων περιοχών όσο και με την ομορφιά
στην απόδοσή τους. Όσο εσείς δίνετε δια-
ταγές, μπορείτε να δείτε το πλήρωμά σας
να πηγαινοέρχεται με φούρια στο κατά-
στρωμα, ενώ οι ανταλλαγές κανονιοβολι-
σμών είναι εθιστικά κινηματογραφικές.
Σχεδόν θα ήθελα να υπάρχουν περισσότε-
ρες τέτοιες απ οστολές. Σχεδόν όμως…
Αν μιλάμε αυστηρά με αριθμούς, το As-
sassin’s Creed III είναι εντυπωσιακά προικι-
σμένο παιχνίδι, σε σημείο που φτάνει αυτό
που οι παππούδες μας αποκαλούσαν fea-
ture creep. Η προσθήκη ολοένα και περισ-
σότερων επιπλέον στοιχείων στη σειρά
αποτελούσε κλασική τακτική των develop-
ers στα Brotherhood και Revelations, και
πιστεύαμε ότι η συζήτηση περί ανανέωσης
θα οδηγούσε στην πιο συνετή χρήση τους.
Ωστόσο, το ACIII είναι μεν πιο γεμάτο fea-
tures από ποτέ, αλλά δεν έχει δοθεί κά-
ποια προσοχή στο πώς μπορούν να δέσουν
μεταξύ τους για να δώσουν συνοχή στο
όλο εγχείρημα.
Για παράδειγμα, το εμπόριο πρώτων
υλών και προϊόντων (το οποίο διαθέτει ένα
από τα πιο δύσχρηστα μενού που έχω δει),
το κυνήγι και η συλλογή θησαυρών, πέρα
από το γεγονός ότι εξυπηρετούν ως προ-
σωρινά διασκεδαστικές παράπλευρες δρα-
στηριότητες, αποφέρουν απλώς χρήματα.
Τα μετρητά, όμως, δεν αποτελούν ποτέ
πρόβλημά σας, αφενός γιατί αποκτάτε αρ-
κετά παίζοντας, αφετέρου επειδή τα νέα
όπλα ή οι εμφανίσεις είναι αποκλειστικά
διακοσμητικές προσθήκες και δεν απαιτού-
νται για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού. Κι
όχι μόνο αυτό, αλλά περιοδικά side quests
σας ζητούν να χρησιμοποιήσετε μηχανι-
σμούς που δεν θα χρειαστούν πουθενά αλ-
λού στο παιχνίδι και μοιάζουν σαν να πε-
ρίσσεψαν από κάποιο περιεχόμενο που κό-
πηκε, όπως ένα mini-game «χωρίστε τους
καβγατζήδες» που περιλαμβάνεται σε ένα
Homestead quest.
Στην αποικιακή Αμερική υπάρχει πάντα χρό-
νος για λίγα επιτραπέζια!
Ο Desmond κάνει
την καλύτερη μί-
μηση του Keanu
Reeves.
Το ACIII είναι πιο γεμάτο
features από ποτέ, αλλά
δεν έχει δοθεί αρκετή
προσοχή στο πώς
μπορούν να δέσουν
μεταξύ τους, ώστε να
δώσουν συνοχή στο όλο
εγχείρημα.