Food Service τ. 136

Χρήσιμο θα ήταν να συζητήσετε με το προσω- πικό σας την πιθανότητα προσθήκης της online παραγγελιοληψίας, καθώς σίγουρα θα επιβα- ρύνει επιπρόσθετα την κουζίνα, αλλά και όσους έχουν επιφορτιστεί με καθήκοντα εντός της σά- λας. Για παράδειγμα, η εγκατάσταση ενός ολο- κληρωμένου συστήματος POS για εστιατόρια θα βοηθήσει σημαντικά, ώστε να μειωθεί ο χρόνος που απαιτείται για την καταγραφή, επεξεργασία και προώθηση μιας παραγγελίας, δίνοντας τη δυνατότητα στους υπαλλήλους σας να εστιάσουν την προσοχή τους στις βασικές αρμοδιότητές τους. Στην περίπτωση κατά την οποία αντιμετω- πίσετε σημαντική αύξηση στις παραγγελίες που καλείστε να διεκπεραιώσετε, μη φείδεσθε κόπων και εξόδων που απαιτούνται για την πρόσληψη ενός επιπλέον ατόμου στην κουζίνα σας, είτε, ενδεχομένως, κάποιου ατόμου που θα ασχολεί- ται αποκλειστικά με την υλοποίηση μέρους των online παραγγελιών σας. Κατ’ αυτό τον τρόπο, θα καταφέρετε να ενισχύσετε τον βαθμό της εξυ- πηρέτησης που διασφαλίζετε στους πελάτες σας, δίχως την ίδια στιγμή να επιβαρύνετε την υπόλοι- πη λειτουργία της επιχείρησής σας, προκαλώντας φαινόμενα ανισορροπίας. Εκτός, όμως, από το να συσκεφτείτε και να συμβουλευτείτε, ουσιαστικά, το προσωπικό σας, θα πρέπει παράλληλα να εξετάσετε ενδελεχώς το μενού σας και να αξιολογήσετε εάν τα πιά- τα που προσφέρετε μπορούν να διατεθούν σε μορφή πακέτου, δίχως να χάσουν μέρος από την ουσία και τη νοστιμιά τους, επιτρέποντας στους πελάτες να τα απολαύσουν και εκτός του δικού σας, εσωτερικού χώρου. Ξεχωριστή βαρύτητα οφείλετε να δώσετε και στο ζήτημα της συσκευ- ασίας, καθώς μπορεί να επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό το γευστικό αποτέλεσμα, τη θερμοκρασία, τη συνοχή κ.ο.κ. του παρεχόμενου γεύματος. Η προσθήκη παραγγελίας μέσω διαδικτύου θα προκαλέσει, επίσης, τη γέννηση ποικίλων τακτι- κών marketing προκειμένου να μεγιστοποιήσετε την υπάρχουσα πελατεία σας και να προσελκύ- σετε νέους πελάτες για τις υπηρεσίες takeaway και παράδοσης. Όλα αυτά, βέβαια, προϋποθέτουν και ένα σχε- τικό κόστος. Οι πρόσθετες ώρες εργασίας του προσωπικού, οι προμήθειες και τα τεχνολογικά εργαλεία για την ομαλή διευκόλυνση των πα- ραγγελιών έρχονται με ένα κόστος, το οποίο δεν μπορεί εξαρχής να θεωρηθεί αμελητέο. Η ενσωμάτωση, όμως, των παραγγελιών μέσω διαδικτύου μπορεί να αποδώσει σημαντικά χρη- ματικά οφέλη, μέσω της πώλησης περισσότερων μερίδων φαγητού εκ μέρους σας είτε της σαφούς διεύρυνσης της πελατειακής σας βάσης. Εάν, έπειτα από προσεκτική εξέταση των πλεο- νεκτημάτων και των μειονεκτημάτων, είστε σε θέ- ση να προσδιορίσετε ότι η διαδικασία της online παραγγελιοληψίας είναι κατάλληλη για το εστι- ατόριό σας, καλό θα ήταν να ακολουθήσετε μια λογική συνέχεια στις κινήσεις σας. Ας δούμε τι θα πρέπει να κάνετε… Το μήνυμα που «απογειώνει» και… πληρώνει! Όταν φτάσει το πλήρωμα του χρόνου και θέσετε σε λειτουργία τη δυνατότητα της online παραγγελιοληψίας, σίγουρα, δεν μπορείτε να επαφίεστε στην καλή τύχη ή στην καλοσύνη (εν- δεχομένως και την ικανότητα αποτελεσματικής e-αναζήτησης) των πελατών σας, προκειμένου να το ανακαλύψουν! Υπό αυτό το σκεπτικό, θα πρέπει να εξακο- λουθήσετε να εφαρμόζετε τις υφιστάμενες στρα- τηγικές και εν γένει δράσεις marketing αναφο- ρικά με τη δυνατότητα των πελατών σας να δει- πνούν στους χώρους του εστιατορίου σας, την ίδια όμως στιγμή θα χρειαστεί να δημιουργήσετε ξεχωριστά μηνύματα και σλόγκαν, ώστε να δια- φημίσετε και να προωθήσετε τις νέες λειτουργίες takeaway και delivery. Μάλιστα, σε κάθε ευκαιρία έμμεσης επαφής και επικοινωνίας με τους υπάρχοντες πελάτες σας, όπως σε καταλόγους των μενού, αφίσες ή ευρύτερο διαφημιστικό υλικό που τοποθετεί- ται στη βιτρίνα σας, ακόμη και στο απόκομμα των αποδείξεων που εκδίδετε, μη χάσετε την ευκαιρία να γνωστοποιήσετε τη λειτουργία της online παραγγελιοληψίας που έχετε εγκαινιάσει. MARKETING 49 ‘ ‘ Η ενσωμάτωση των παραγγελιών μέσω διαδικτύου μπορεί να αποδώσει σημαντικά χρηματικά οφέλη, μέσω της πώλησης περισσότερων μερίδων φαγητού εκ μέρους σας είτε της σαφούς διεύρυνσης της πελατειακής σας βάσης.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=