Food Service τ. 136

n Όσο πιο αποστασιοποι- ημένα και καθαρά σκε- φτείτε, δίχως αγκυλώσεις, ιδεοληψίες και δεδομένα, τόσο πιο άμεσα θα πολλαπλασιάσετε τις πιθανό- τητες να πετύχετε το ζητούμενο, να εν- θουσιάσετε και να εκπλήξετε ευχάριστα τους πελάτες σας, υφιστάμενους ή και δυνητικούς. Πρωτίστως δε, θα πρέπει να επιδιώξετε να διευρύνετε δραστικά το πλήθος και το εν γένει «βάθος» του πελατολογίου σας, καθώς κατ’ αυτό τον τρόπο θα είστε σε θέση να θέσετε τις απαιτούμενες βάσεις της μακροημέ- ρευσης της επιχείρησής σας. Ξεφύγετε από τη σταδιακή στασιμό- τητα που επέρχεται μέσω της λογικής της μετριότητας, της επιβίωσης και της ελάσσονος προσπάθειας, ως άλλης πεισματικής παραμονής σε μια περιοχή που καλύπτεται από κινούμενη άμμο! Προσπαθήστε να στοχεύσετε ψηλά, να… σημαδέψετε μακριά, να προσπα- θήσετε περισσότερο! n Τελευταία, οι εκπτώσεις δείχνουν να έχουν την τιμητική τους και στον κλάδο της μαζικής εστίασης. Όχι, δεν αναφερόμαστε στην εφαρμοζόμενη τι- μολογιακή πολιτική εκ μέρους των επι- χειρήσεων, αλλά στην ποιότητα που επιλέγουν να προσφέρουν. Πραγματικά, ακόμη κι η επιστήμη δείχνει να σηκώνει τα χέρια ψηλά, κα- θώς αδυνατεί να αντιληφθεί τα metrics και το ευρύτερο business σκεπτικό τους, αναφορικά με το πώς σταθμίζουν τις αξίες που τους ενδιαφέρουν να με- τρήσουν στο τέλος της ημέρας. Μάλιστα, το ακόμη χειρότερο που κάνουν είναι να επιλέγουν εντελώς τυ- ποποιημένες λύσεις και προϊόντα, τα οποία συναντώνται –σχεδόν– σε κάθε επιχείρηση του κλάδου. Αποτέλεσμα; Η γεύση να είναι ίδια, τα καταστήματα να μη διαφέρουν ως προς τον πυρήνα των βασικών προϊόντων και γεύσεων που προσφέρουν και το ανταγωνιστι- κό πλεονέκτημα να αποτελεί εντελώς άγνωστη έννοια. Οπότε, πώς μπορεί κάποιος να προσελκύσει κοινό με μια διαφοροποιημένη, «φρέσκια» πρότα- ση; Αλήθεια, έχει καθίσει κάποιος να πραγματοποιήσει μια εκτενή οικονομική μελέτη, σχετικά με το κόστος και το κέρδος που απορρέει από μια περισ- σότερο προσωποποιημένη πρόταση δημιουργίας tailor made προϊόντων και γευστικών λύσεων, ήδη από τη διαδι- κασία παρασκευής; Πόσος κόπος απαιτείται; Τι γνωστικό πεδίο χρειάζεται να προϋπάρχει; Ο χρό- νος αποτελεί τόσο μεγάλο εμπόδιο; Μήπως τα πάντα βρίσκονται στην προσέγγιση και την ευρύτερη θεωρητι- κή θεώρηση, ου μην αλλά και τη βολή, τη συνήθεια και την παντελή άγνοια των δεδομένων; n Το P(OS)arty όχι απλά καλά κρατεί, αλλά εξε- λίσσεται, γίνεται ευφυέ- στερο και λαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις. Τα δε μεγέθη (τόσο σε απόλυτο χρη- ματικό επίπεδο όσο και σε ποσοστιαίο) κινούνται πολύ (μα, πάρα πολύ) πιο πάνω από τα όσα εκτιμούν ή εικάζουν αρμόδιοι και μη. Πρόκειται για μια ξε- κάθαρη απόδειξη πως μεγαλύτερο πο- σοστό ΦΠΑ δεν… μεταφράζεται σε εξίσου υψηλές εισπράξεις κι έσοδα για τα δημόσια ταμεία. Κάθε άλλο! Απο- τελεί τη «μήτρα» που γεννά την παρα- νομία… Η… Χύτρα! H... XYTΡA Δεδομένα, metrics, λανθασμένες επιλογές κι αλλαγή προσέγγισης! 81 Αγαπητοί φίλοι, Επ’ αφορμή της νέας (ημερολο- γιακής αυτή τη φορά) χρονιάς, σας καλωσορίζουμε εκ νέου και σας ευχόμαστε υγεία, δύναμη, δημι- ουργικότητα, αντοχή, κουράγιο, υπομονή και καλές πωλήσεις. Πά- ντοτε δε, να διαθέτετε σχέδιο και στρατηγική, να θέτετε στόχους, να συγκεντρώνετε, να επεξεργάζεστε και να αξιοποιείτε τα δεδομένα, να αναζητάτε το καινούργιο, να τολμάτε και να δοκιμάζετε. Να μην αρκείστε σε συγκεκριμένες περιστάσεις και χρονίζοντα, πολ- λαπλώς επαναλαμβανόμενα και φθαρμένα προϊόντα, λογικές και πρακτικές. Επιχειρήστε να μπείτε στα… παπούτσια των πελατών σας, σκεπτόμενοι οφέλη, «θέλω», ακόμη κι αναγκαιότητα για ανανέ- ωση ή αλλαγή.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=