Food Service τ. 138

27 ΡΕΠΟΡΤΑΖ έχουν… εγκλωβιστεί στα all–time classic “λάδι, κρασί, ελιές”. Πλέον, αυτά θεωρούνται –περίπου– ξεπερα- σμένα, καθώς βρίσκονται σε πολλα- πλάσιες ποσότητες σε άλλες χώρες, με αντίστοιχη ή ακόμη και καλύτερη ποιότητα και σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές. Οπότε, γεννάται το ερώτημα “Γιατί να επιλέξω ένα τέτοιο ελλη- νικό προϊόν, τη στιγμή που μπορώ να το βρω οπουδήποτε, ανά πάσα στιγμή, σε επαρκή ποσότητα και με εγγυημένο και πιστοποιημένο απο- τέλεσμα;”» , επισημαίνουν χαρακτη- ριστικά. Στην περίπτωση κατά την οποία αναρωτιέστε εάν υφίσταται κάποια βιώσιμη ή επαρκής εναλ- λακτική λύση, οι ίδιοι ξένοι hosted buyers δείχνουν τον… δρόμο: «Χρήσιμο θα ήταν να εξετάσετε την ανάπτυξη και παραγωγή προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας, που θα “παντρεύουν” αρμονικά τη Μεσογει- ακή διατροφή και τα specialty foods. Προϊόντα τα οποία θα συμβαδίζουν με τη διαρκώς εντεινόμενη διεθνή τάση για ευζωία κι υγιεινή διατρο- φή, που είναι πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία, δίχως να έχει προηγηθεί κάποιου είδους επεξεργασία. Αυτού του είδους τα προϊόντα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέρο- ντος από μέρους των καταναλωτών, οι οποίοι κι είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν αδρά, προκειμένου να τα απολαμβάνουν!» Εστίαση όχι στο μέγεθος, μα στην ποιότητα, την εξειδίκευση και την αξία! Πόσες φορές δεν έχετε ακούσει περί της αναγκαιότητας η χώρα μας να στραφεί εξαγωγικά στην Κίνα, την Ινδία, τις ΗΠΑ κι άλλες αντίστοι- χου μεγέθους αγορές; «Επιτρέψτε μας να σας υπογραμμίσουμε πως πρόκειται για μια στρεβλή λογική, λαμβάνοντας υπόψη την παραγωγική δυνατότητα της χώρας σας, την επα- ναληψιμότητα του κύκλου της παρα- γωγής κ.ά. Υπό αυτό το πρίσμα, θα συμβουλεύαμε δύο τινά. Κατ’ αρχάς, οι ελληνικές επιχειρήσεις να περιορί- σουν το φαινόμενο της πανσπερμίας τους, δημιουργώντας συνεργατικά clusters, μέσω των οποίων αφενός να ενισχύονται συνολικά οι παραγω- γικές τους δυνατότητες αφετέρου να μειώνεται δραστικά το κόστος τους, αξιοποιώντας, συγχρόνως, τα δυνατά σημεία καθενός εκ των συμμετεχό- ντων σε αυτά. Δεύτερον, θα ήταν περισσότερο αποδοτικό εάν οι επι- χειρήσεις προέτασσαν την ποιότητα έναντι της ποσότητας, προκειμένου να μπορέσουν να φτάσουν, σταδια- κά, στο σημείο να θέσουν σε σαφώς υψηλότερο επίπεδο την τιμολογιακή τους πολιτική. Για την ακρίβεια, θα ήταν δόκιμο να φροντίσουν να απο- κτήσουν και να προωθήσουν μια εξειδικευμένη διάσταση των προϊό- ντων τους και να επιμείνουν σε αυ- τήν, εξελίσσοντας και, φυσικά, ανα- δεικνύοντάς την! Εξάλλου, όσο πιο σπάνιο θεωρείται ένα προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας, τόσο πιο ψηλά κινείται η τιμή πώλησής του» , σύμ- φωνα με τους ίδιους hosted buyers. Οι τελευταίοι έχουν επισημάνει από χρόνια κι εμμένουν σταθερά στις επαφές που έχουν με τους εγ- χώριους παραγωγούς και διανομείς τροφίμων για την αναγκαιότητα αυ- τοί να βαδίζουν άμεσα κι αποκλει- στικά στην οδό της τυποποίησης, καθώς αποτελεί το… διαβατήριο – ουσιαστικά– για την είσοδο στη διε- θνή αγορά. «Δίχως την τυποποίηση, δεν υφίσταται προϊόν», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι διεθνείς επισκέ- πτες της Food Expo. Την ίδια στιγμή, θεωρούν πως έμφαση πρέπει να δίνεται και στο packaging, το οποίο οφείλει να εμφανίζει μια σύγχρονη εικόνα, να είναι ξεκάθαρο και πε- ριεκτικό σε πληροφόρηση, και δη δίγλωσση, δίνοντας βαρύτητα στην ανάδειξη των ξεχωριστών και μονα- δικών στοιχείων που το διακρίνουν. «Ξέρετε, μπορεί ένα προϊόν που κυ- κλοφορεί στην αγορά σήμερα να θε- ωρείται το πλέον πλήρες και μοναδι- κής αξίας, ωστόσο, εάν ο παραγωγός ή διανομέας του δεν το προβάλλει κατάλληλα, τότε αυτό κινδυνεύει να χάσει τη δεδομένη δυναμική που συγκεντρώνει!», σημειώνουν με έμ- φαση οι ξένοι hosted buyers. < ‘ ‘ Χρήσιμο θα ήταν να εξετάσετε την ανάπτυξη και παραγωγή προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας, που “παντρεύουν” αρμονικά τη Μεσογειακή διατροφή και τα specialty foods. Προϊόντα που συμβαδίζουν με τη διαρκώς εντεινόμενη διεθνή τάση για ευζωία κι υγιεινή διατροφή, τα οποία βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος από μέρους των καταναλωτών, οι οποίοι πληρώνουν αδρά, για να τα απολαμβάνουν!

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=