Food Service τ. 138

39 κρασία, τον χρόνο και τις συνθήκες αποθήκευσης. Στη συνέχεια, το λάδι που χρησιμοποιούν στο τη­ γάνισμα θα πρέπει να φιλτράρεται και να αλλάζεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Από την πλευρά της η McCain, θέλοντας να διασφαλίσει ένα νόστιμο και τραγανό προϊόν στο πιάτο κάθε πελάτη, έχει επενδύσει στη χρήση μείγματος ηλιέλαιων κατά τη διαδικασία του προ–τηγα­ νίσματος στο εργοστάσιο. Αυτό, όμως, συντελεί σε ποσοστό 20% στο τελικό αποτέλεσμα, καθώς το άλλο 80% προέρχεται από το λάδι που χρησιμοποιεί ο επαγγελματίας στο τελικό τηγάνισμα! Τέλος, κάθε άλλο παρά αμελητέος είναι κι ο ρόλος της χρήσης του κατάλληλου εξοπλισμού και δη της φριτέζας. Συμπληρωματικά, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, μια ακόμη πτυχή στην οποία, δυστυχώς, στη χώρα μας, πολλοί δεν δίνουν την απαιτού­ μενη σημασία είναι και η (μη) χρήση της σωστής συσκευασίας delivery, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα οι πατάτες να φτάνουν στον πελάτη κρύες, με μια ελαφρώς πανιασμένη εμφάνιση κ.ο.κ.» . Η τηγανητή πατάτα ως μεμονωμένη γευστική πρόταση! Τελευταία, εκτός από τον… απα- ραίτητο συνοδευτικό τους ρόλο σε κάθε –σχεδόν– πιάτο, οι τηγανητές πατάτες αρχίζουν να απολαμβά- νουν και έναν πιο ανεξάρτητο ή αλλιώς και stand alone ρόλο. Η κυρία Φουρλή υπογραμμίζει πως: «Ολοένα και πιο συχνά συναντάται στην Ελλάδα η πρόταση λ.χ. για “loaded fries”, ένα αναβαθμισμέ­ νο πιάτο που περιέχει τηγανητές πατάτες ως βάση, με την προσθή­ κη κάποιου topping, όπως κρέας, κιμάς, pull–pork, σος, αυγά, φέτα, τσένταρ, μπέικον κ.ά. Πρόκειται, εξάλλου, για μια πρακτική που έχει γνωρίσει εντυπωσιακή άνθηση σε μια σειρά από αγορές στο εξωτερικό. Η McCain, επενδύοντας σε αυτή νέα τάση, δεν περιορίζεται μόνο στο να προτείνει την πατάτα εκείνη που ταιριάζει στον επαγγελματία, αλλά προχωράει και στην πρόταση μιας πιο ολοκληρωμένης λύσης– concept, προτείνοντας γευστικούς συνδυασμούς και συνταγές που μπορούν ν’ απογειώσουν το μενού του αλλά και την κερδοφορία του» . Όπως προκύπτει με βάση στοι- χεία εκ μέρους της McCain Hellas, ένα σημαντικό ποσοστό της εγ- χώριας αγοράς κινείται με βάση το… κλασικό κόψιμο πατάτας (μπαστούνι), με έμφαση στο χοντρό κόψιμο (π.χ. 11x11, 9x9 και 9x18 χιλιοστά) και αυτό αφορά κυρίως το παραδοσιακό Ψητοπωλείο/ Σουβλατζίδικο. Παρ’ όλα αυτά, δεν λείπει κι ένας διαρκώς αυξανόμενος αριθμός επαγγελματιών οι οποίοι «ψάχνονται», πειραματίζονται και στρέφουν το βλέμμα τους σε ακόμη πιο ποιοτικές προτάσεις, μέσω των οποίων δύναται να προσθέσουν αξία στα πιάτα που προσφέρουν, επωφελούμενοι από την προτί- μηση των πελατών τους. Η κυρία Φουρλή είναι αποκαλυπτική για τη συγκεκριμένη πτυχή: «Ξέρετε, η ένταση του ανταγωνισμού και, φυσικά, η επιζήτηση της διαφορε­ τικότητας οδηγούν σταθερά ολοένα και περισσότερους επαγγελματίες στην επιχείρηση ενός ποιοτικού άλματος, επιλέγοντας «πατάτες με υπογραφή» που εγγυώνται ξεχω­ ριστή εμφάνιση κι υψηλή ποιότητα. Κι αυτό, δίχως να παραγνωρίζεται ο παράγοντας της προσθήκης αξίας στο προσφερόμενο πιάτο! Για πα­ ράδειγμα, αυξημένη είναι η κίνηση σε ό,τι αφορά τις τηγανητές πατάτες με φλούδα, που δίνουν την εικόνα χειροποίητης–χωριάτικης λύσης με ιδιαίτερη γεύση, ενώ τελευταία ενισχύεται κι η ζήτηση λύσεων που παραπέμπουν σε φρέσκια πατάτα, συνδυάζοντας τη γεύση κι όψη της χειροποίητης πατάτας με όλα τα πλεονεκτήματα της κατεψυγμένης. Τέλος, δεδομένου του ολοένα αυξανόμενου delivery με τις ιδιαι­ τερότητες και δυσκολίες που αυτό εμπεριέχει, η McCain λανσάρει αναβαθμισμένους κωδικούς πατάτας με extra επικάλυψη αμύλου, χάρη στο οποίο η πατάτα «θωρακίζεται», διατηρώντας τη θερμοκρασία και μεγιστοποιώντας την τραγανότητα, προσφέροντας πατάτες που μοιά­ ζουν «φρεσκοτηγανισμένες» για ώρα μετά το μαγείρεμα, μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους!» < ‘ ‘ Χρήσιμο θα ήταν να επιλέγετε προϊόντα πατάτας που δεν χρειάζονται πολύ χρόνο τηγανίσματος, και, φυσικά, έχουν απώλειες από απειροελάχιστες μέχρι μηδενικές! KNOWLEDGE

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=