Food Service τ. 138

Αντλώντας έμπνευση από το συγκεκριμένο ερώτημα–διαπίστωση και στην προσπάθειά της να καταδείξει τους τρόπους με τους οποίους οι new age καταναλωτές βρίσκουν κι επιλέγουν τα καινούργια εστιατόρια, η εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, YouGov, πραγματοποίησε πρόσφατα έρευνα στην οποία και συμμετείχαν περισσότεροι από 1.000 καταναλωτές. Από πού εκπορεύεται ο βαθμός επίδρασης; Στην περίπτωση κατά την οποία θεωρείτε πως η αρχέγονη τακτική του «από στόμα σε στόμα» βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των εν δυνάμει πελατών σε ό,τι αφορά την τελική επι- λογή ενός εστιατορίου, ενώ βιώνουμε μια άκρως tech–oriented εποχή, με ποικίλους τρόπους και κανάλια επικοινωνίας, έχετε δίκιο! Για την ακρίβεια, ο συγκεκριμένος τρόπος, σε συνάρτηση με τις προτάσεις που προέρχονται από μέλη της άμεσης οικογένειας, φίλους και συγγενείς, αποδεικνύεται πως συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο βαθμό επίδρασης κατά τη διαδικασία επιλογής ενός χώρου εστίασης. Για την ακρίβεια, το 53% των συμμετεχόντων στην προαναφερθείσα μελέτη ανέφερε πως βασίζεται στην «αποδεδειγμένη και πέρα ως πέρα αληθινή διαδικασία!» Βέβαια, την ίδια στιγμή θα πρέπει να υπογραμ- μιστεί πως ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός χρηστών κάνει browsing τις Facebook σελίδες φίλων και γνωστών, ελέγχει τα Twitter feeds, ενώ δεν διστάζει να… ξεσκονίσει και κάθε άλλη διαθέσιμη προσωπική πλατφόρμα social media, στην αγωνιώδη αναζήτηση ιδεών κι εν γένει πληροφόρησης! Σημαντικό βαθμό επίδρασης δείχνουν να έχουν τα websites που ασχολούνται με τα reviews των εστιατορίων. Μάλιστα, στην ίδια έρευνα, το 1/3 των συμμετεχόντων (ποσοστό της τάξεως του 30%) δήλωσε πως επιλέγει να επισκεφτεί αυτού του είδους τα websites, πριν λάβει την τελική του απόφαση σχετικά με το πού θα δειπνήσει. Όσο για το Instagram; Χαρακτηρίστηκε ως πηγή από μόλις το 10% των συμμετεχόντων! Αλήθεια, όμως, ποιοι μπορούν να θεωρηθούν decision–makers; Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης που διενήργησε η εταιρεία Technomic, όσοι πελάτες δειπνούν έξω συχνά και κατ’ επέκταση χαρακτηρίζονται heavy users αποτελούν «παίκτες» καίριας σημασίας με βαρύ- νουσα γνώμη σε ό,τι έχει να κάνει με την επιλογή ενός εστιατορίου. Επιπροσθέτως, στην ίδια έρευνα καταδεικνύεται πως όσοι ανήκουν στους light users, συνήθως, επιλέγουν να φάνε έξω, προκειμένου να γιορτάσουν κάποια ειδική περίσταση (γενέθλια, επέτειος, προαγωγή, εγκυμοσύνη κ.ά.). Οπότε, ο τελικός προορισμός είναι πιο πιθανό να αποτελεί ομαδική απόφαση! Η δυναμική αυτοπεποίθηση των Millennials! Αναμφίβολα, η ηλικία αποτελεί βασικό παρά- γοντα λήψης της τελικής απόφασης. Υπό αυτό το πρίσμα, οι Millennial πελάτες είναι σαφώς περισσότερο πιθανό να επιλέξουν ένα εστιατό- ριο για ομαδική επίσκεψη. Οι καταναλωτές που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 25–34 ετών, σε ποσοστό 67%, αναφέρουν πως εκλαμ- βάνουν τον εαυτό τους ως αυτόν που τελικά θα λάβει τη βασική απόφαση σε ό,τι έχει να κάνει με την επιλογή του σημείου, όπου και θα δειπνήσει η ομάδα των πελατών συνολι- κά. Οι πελάτες που κινούνται στην ηλικιακή ομάδα 35–44 ετών υπολείπονται κατ’ ελάχι- στον (64%), σε αντίθεση με τους μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές που δεν δείχνουν τόσο θερμοί, προκειμένου να συμμετέχουν ενεργά σε μια ομαδική απόφαση. < MARKETING 77 ‘ ‘ Υπογραμμίζεται πως ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός χρηστών κάνει browsing τις Facebook σελίδες φίλων και γνωστών, ελέγχει τα Twitter feeds, ενώ δεν διστάζει να… ξεσκονίσει και κάθε άλλη διαθέσιμη προσωπική πλατφόρμα social media, στην αγωνιώδη αναζήτηση ιδεών κι εν γένει πληροφόρησης!

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=