Food Service τ. 140

49 Στη διεθνή εστιατορική σκηνή λαμβάνει χώρα μια σειρά από κι- νήσεις και project προς την κατεύ- θυνση της ανεύρεσης πρόσθετων πόρων, μέσω ποικίλων ενεργειών marketing και πωλήσεων: από εται- ρικά events μέχρι οινοδοκιμές κι από εορταστικά πάρτι μέχρι επίση- μες δεξιώσεις και hands-on project, σε συνεργασία με σεφ. Αρκετά εστιατόρια, στηριζόμενα στη φήμη, την αναγνωρισιμότητα ή την επάρ- κεια των επικεφαλής των κουζινών τους, διοργανώνουν συχνά-πυκνά ολόκληρους κύκλους μαγειρικών μαθημάτων που απευθύνονται σε ένα ευρύ φάσμα υπο- ψήφιων… wannabe μαγείρων ιδιωτικής χρήσης. Κινητήριος «μοχλός» Ενεργό ρόλο στο όλο «παιχνίδι», όπως φαίνεται ξεκάθαρα, παίζουν οι εταιρικοί πελάτες, καθώς οι απαιτήσεις τους κινούνται σε πολλαπλά επίπεδα, τα μεγέθη και τα «θέλω» τους ποικίλουν ανά περίσταση, οι αφορμές είναι διαρ- κείς, η δημιουργικότητα καλοδεχούμε- νη, ενώ η εποχικότητα δεν δείχνει να επηρεάζει το πλήθος και την ένταση των επισκέψεων. Υπό αυτό το πρίσμα, τελευταία, δυ- ναμική είναι η εμφάνιση του private dining. Η… παραδοσιακή μορφή του ανέκαθεν αποτελούσε συμπληρωμα- τική πηγή εισοδήματος για τα εστια- τόρια σε διεθνές επίπεδο. Πόσο μάλ- λον, από τη στιγμή κατά την οποία η βαρύτητα κι η σημασία του εταιρικού κόσμου διαρκώς εντείνεται, κινώντας ουσιαστικά αξιοσημείωτο κομμάτι της οικονομίας. Αυτά συμβαίνουν τις… ηλιόλουστες ημέρες. Τι μπορεί να ισχύει σε χρονικές περιόδους που θεωρούνται χαμηλής κί- νησης και off-season; Το (μικρό) μέγεθος δεν μετρά! Αποτελεί κοινό τόπο πως η πλειοψη- φία των επιχειρήσεων εστίασης δεν πλη- ροί το σύνολο των προϋποθέσεων σε ό,τι αφορά την επάρκεια και τις ανάλο- γες εγκαταστάσεις, αυτό όμως δεν εμπο- δίζει την πραγματοποίηση επιτυχημέ- νων εκδηλώσεων, με τη συμμετοχή και φιλοξενία πολλών ατόμων, τηρώντας υψηλά στάνταρντ σε ό,τι αφορά την ποι- ότητα, την ποικιλία και το ευρύτερο πε- ριεχόμενο. Οπότε, το ζήτημα της διάστασης δεν καθίσταται απαγορευτικό ή ακόμη κι αποτρεπτικό. Μάλιστα, οι επιχειρήσεις του κλάδου, θεωρώντας ως δεδομένη τη συμμετοχή τους στη συγκεκριμένη πτυχή, έχουν ξεκινήσει να εξετάζουν κι άλλες πρακτικές, οι οποίες δύναται να λειτουργήσουν συμπληρωματικά στην… ευμάρεια του ταμείου τους. Για παράδειγμα, πρόσφατα υπέπεσε στην αντίληψή μας ένα περιορισμένων διαστάσεων εστιατόριο που έχει τη δυ- νατότητα να εξυπηρετήσει συνολικά 48 καθήμενους στα 12 τραπέζια του, στο κέντρο της Αθήνας, στο Κολωνάκι. Κι αυ- τό, από το απόγευμα και μετά, καθώς λει- τουργεί, παρέχοντας αποκλειστικά μενού με βραδινές προτάσεις. Παρ’ όλα αυτά, οι λογαριασμοί… τρέχουν, τα «ανοίγματα» κι οι υποχρεώσεις μεγαλώνουν, το προ- σωπικό πρέπει να πληρωθεί, το ενοίκιο το ίδιο, κι ο ανταγωνισμός ουδέποτε θα τους πει: «Παρακαλώ, πάρτε λίγη από την πελατεία μας, ώστε να εξυπηρετήσετε τις ανάγκες σας!». Τουλάχιστον, όχι στην τρέχουσα εγκόσμια διάσταση… Off road, μα αποτελεσματική λογική! Η ιδιοκτησία του καταστήματος δοκί- μασε να λανσάρει μια σειρά από εξειδι- κευμένες δράσεις, επ’ αφορμής γενικής φύσεως εορτές, όπως Αγίου Βαλεντίνου, ημέρα της μητέρας, back to school εβδο- μάδα, ολόκληρη την εβδομάδα που συν- δέει τα Χριστούγεννα με την Πρωτοχρο- νιά, την προ και μετα-Πασχαλινή εβδο- μάδα κ.ά. Τι έκανε, λοιπόν; Έναντι προκα- θορισμένου ποσού, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν πολλαπλούς κύκλους από διάφορες γεύσεις (ανάλο- γα με την περίσταση) συνδυασμένες με τα αντίστοιχα ποτά. Σε αυτό το πνεύμα, όταν λ.χ. «έτρεξε» μια σειρά τσαγιού, προ- σέφερε διάφορα γλυκά κι αλμυρά σνακ, συνοδευόμενα από μια ενδιαφέρουσα ποικιλία εξωτικών γεύσεων τσαγιού. Πα- ραπλήσια λογική ίσχυσε και σε ένα αντί- στοιχο event με κρασί, με σοκολάτα, με brunch κ.ο.κ. Το δε εστιατόριο χρεώνει πρόσθετα την κατανάλωση ποτών που δεν βρίσκονται στην προκαθορισμένη προσφορά. Μάλιστα, οι ιδιοκτήτες ανέφε- «Ορισμένες από τις εξειδικευμένες εκδηλώσεις ενέπνευσαν τη διοργάνωση ατομικών ή ακόμη κι εταιρικών πάρτι!»

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=