Food Service τ. 140

66 Μια σύντομη βόλτα στην πλειοψη- φία, ενδεχομένως και συντριπτική, των εστιατορίων της χώρας ή ακόμη και μια εμπειρία ως πελάτης θα σας καταδείξει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο το ζήτημα της προβληματικής στον τομέα του σέρβις και του εν γένει προσωπικού εξυπηρέτησης πραγματικότητας. Μιας πραγματικότη- τας η οποία βαίνει διαρκώς εντεινόμενη και, σε συνδυασμό με τα ενισχυμένα με- γέθη που προέρχονται από τον τουρι- σμό, μεγεθύνει έτι περαιτέρω το ζήτημα. Αποτελεί αδιαμφισβήτητη πραγματικό- τητα πως η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών βρίσκεται σε έντονα καθοδι- κή πορεία εδώ κι ορισμένα χρόνια. Σίγουρα, ο χάρτης της αγοράς έχει με- ταβληθεί, οι συνήθειες έχουν αλλάξει, τα δεδομένα είναι σημαντικά διαφορετικά και η ελαστικότητα έχει κάνει δυναμικά την εμφάνισή της στο καθημερινό προ- σκήνιο. Όσο για τις απαιτήσεις, έχουν συρρικνωθεί κι η εξειδίκευση, ο επαγ- γελματισμός, η αγάπη, το ενδιαφέρον κι η γνώση αποτελούν άγνωστες ή ακόμη κι ανεξερεύνητες πτυχές στη σύγχρονη εστιατορική αγορά. Κάτι που σίγουρα επηρεάζει το περι- θώριο ευελιξίας σε πιθανές μελλοντικές κινήσεις σας. Ως τέτοιες, για παράδειγ- μα, μπορεί να εκληφθούν ο σχεδιασμός και το λανσάρισμα νέων πιάτων στο με- νού σας ή ακόμη κι η ανανέωση μέρους των παρεχόμενων γεύσεων κι επιλογών προς τους πελάτες σας. Όταν η ομάδα σας -ουσιαστικά- υπολειτουργεί, είναι περίπου βέβαιο πως μια αλλαγή, είτε ακόμη και προσθήκη στο παρεχόμενο μενού, δύσκολα θα επιφέρει κάποια δρα- στική αλλαγή στο modus operandi σας. Επενδύστε στους σερβιτόρους Υπάρχει ένα κοινά αποδεκτό «τρί- πτυχο» που δείχνει να λειτουργεί για τους σερβιτόρους μιας εστιατορικής επιχείρησης: εκπαίδευση-έμπνευση-κί- νητρα! Μάλιστα, σε περιόδους κατά τις οποίες είτε ανανεώνετε το μενού ή προσθέτετε ορισμένα νέα πιάτα, μπο- ρεί να αποδειχτεί εξαιρετικά κρίσιμο στην περαιτέρω επιτυχία του εγχει- ρήματός σας. Η γνώση, η εξειδίκευσή τους κι ο αυθεντικός ενθουσιασμός τους αναφορικά με νέα πιάτα και γεύ- σεις αποτελούν τον κορυφαίο «οδηγό» για τις πωλήσεις σας! Άρα, το ερώτημα που προκύπτει είναι εάν υπάρχουν βήματα, τακτικές κι εν γένει στρατηγικές που δύνα- ται να βελτιώσουν την παρεχόμενη εμπειρία από μέρους των σερβιτό- ρων σας προς το ευρύτερο κατανα- λωτικό κοινό και την «στενότερη» πε- λατεία σας. Το «Food Service» σας προσφέρει έναν ενδεικτικό «οδηγό» με συγκεκρι- μένα βήματα: NEW MENU Πώς θα προωθήσετε νέα πιάτα στο μενού σας; Το σέρβις των ονείρων σας! Η συνολικότερη έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στην αγορά της φιλοξενίας και της εστίασης δεν θα μπορούσε να μην πλήξει και τον τομέα της εξυπηρέτησης ή αλλιώς του σερβιρίσματος. Υπάρχουν, άραγε, συγκεκριμένα βήματα, ώστε να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά την διαμορφούμενη κατάσταση; του Χάρη Ντέλα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=