Food Service τ. 142

10 104% των εστιατορικών reviews αναφέρουν πως ο όρος «vegan» βρίσκεται σε ανοδική τροχιά. 1 στους 10 καταναλωτές αγνοούν την ύπαρξη του χαλουμιού σε διεθνές επίπεδο. Ο ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΩΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ Ο Οινοτουρισμός αποτελεί για την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνω- ση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) έναν από τους τρεις βασικούς πυλώ- νες για την ανάπτυξη των ελληνικών οίνων στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Το συγκεκριμένο συμπέρασμα προέκυψε κατά τη διάρκεια ημερίδας που διοργάνωσε η ΕΔΟΑΟ.   Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ, Γιάννης Βογιατζής, «Ο οινο- ποιητικός κλάδος είναι ο πρώτος κλάδος στην Ελλάδα που κατέστρωσε σε κεντρικό επίπεδο στρατηγικό σχεδιασμό, με στόχο την ανάπτυξη των αγορών. Ο σχεδιασμός ξεκίνησε το 2008 κι ολοκληρώθηκε το 2010. Η έναρξη του στρατηγικού σχεδιασμού για το ελληνικό κρασί συνέπεσε με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα από την υλοποίηση του σχεδιασμού είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά δέκα χρόνια μετά, καθώς έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση των εξαγωγών, αλ- λά και των εσόδων». Τα θέματα του Οινοτουρισμού ανέλυσε ενδελεχώς στην ημερίδα της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου η Μαρία Τριανταφυλλοπούλου, οινοποιός και ξενοδόχος στην Κω. Η ίδια έθε- σε θέμα του σήματος επισκεψιμότητας των οινοποιείων. Όπως υπο- γράμμισε: «Αυτή τη στιγμή λειτουργούν στην Ελλάδα 1.290 οινοποιεία, ωστόσο, σήμα επισκεψιμότητας έχουν μόλις 76. Αποτελεί ζητούμενο να ενταχθούν στην προσπάθεια του Οινοτουρισμού περισσότερα οινοποιεία, καθώς τα οφέλη θα είναι πολλαπλά. Οι οινοποιοί μπορούν να αντλήσουν περισσότερα έσοδα, η τοπική αγροτική παραγωγή να ενισχυθεί και παράλ- ληλα να ενισχυθεί το τουριστικό προϊόν κάθε περιοχής μέσα από το κρασί και τη γαστρονομία της. Η κίνηση αυτή μπορεί να βοηθήσει και στο θέμα της εποχικότητας, καθώς το κρασί κι η κουζίνα μπορούν να αποτελέσουν κίνητρο τουρισμού πέρα από τη συνηθισμένη θερινή περίοδο». «ΠΡΑΣΙΝΕΣ» ΛΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ VARIO ΣΤΗ HORECA 2020 Στη HORECA 2020, η VARIO παρουσίασε στους επαγγελματίες των Ξενοδοχείων, της Μαζικής Εστίασης και της ευρύτερης επισιτιστικής αγοράς καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις. Αναλυτικά, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν ποτήρια, καλα- μάκια και σκεύη φαγητού μιας χρήσης, από 100% φυσικά υλικά και 100% κομποστοποιήσιμα, τα οποία αποτελούν την πλέον οικολογι- κή λύση, καθώς επίσης και να κατανοήσουν τη σημασία της σωστής επιλογής κάδου και σάκου, για να επιτευχθεί μείωση στη χρήση πλα- στικού. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν καινοτόμες συσκευές guest amenities που εξασφαλίζουν μείωση της χρήσης πλαστικού έως κι 60%, συνδυάζοντας παράλληλα και φιλικές προς το περιβάλλον πι- στοποιήσεις. Επίσης, μέσω των eco-friendly προϊόντων της, η VARIO συμμετείχε στην πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος για το «Ελληνικό Πρωινό» και, ως υπερήφανος χορηγός, έστρωσε το τραπέζι κι ανέλαβε το σερβίρισμα με προϊόντα Duni. ΕΚΘΕΣΗ ΟΙΝΟΤΙΚΑ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ Το Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης - Wines of Crete πραγματοποίησε την 13η έκθεση Κρητικού Κρασιού, ΟιΝοτικά, στις 15 & 16 Φεβρουαρί- ου στο ξενοδοχείο Minoa Palace Resort, στον Πλατανιά, με τη συν- διοργάνωση της Περιφέρειας Κρήτης – Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, του Επιμελητηρίου Χανίων και του Δήμου Πλατανιά. Οι επισκέπτες της έκθεσης είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τις νέες και παλαιές εσοδείες από 31 Κρητικά Οινοποιεία, να μιλή- σουν με τους οινοποιούς και να ενημερωθούν για τις συλλογικές δράσεις που κάνει το Wines of Crete. Ταυτόχρονα, καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, συμμετείχαν σε παράλληλες δράσεις γευ- σιγνωσίας κρασιού. Οινοχόοι και σχολές μαγειρικής προσέφεραν νόστιμα εδέσματα. Το πρόγραμμα της φετινής έκθεσης ήταν εστια- σμένο στις κρητικές ποικιλίες, με σεμινάρια από επαγγελματίες του χώρου που μοιράστηκαν εμπειρίες με τους επισκέπτες.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=