Food Service τ. 145

9 30% Ο δείκτης πρώτων υλών τροφίμων και ποτών του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου καταγράφει σε ένα μόλις χρόνο εξαιρετικά μεγάλη αύξηση άνω του 30% – από 92,42 τον Απρίλιο του 2020 σε 125,16 τον Απρίλιο του 2021. 7% Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Persistent Market Research ο αθροιστικός ετήσιος ρυθμός αύξησης της παγκόσμιας αγοράς του γάλακτος βρώμης αναμένεται να επιταχυνθεί, ανερχόμενος σε 7% εντός του χρονικού διαστήματος 2020–2030. Οι νέοι καταναλωτές σπαταλούν τρόφιμα χωρίς να το γνωρίζουν! Νέα έρευνα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ανα- δεικνύει την έλλειψη συναίσθησης των ελληνικών νοικοκυριών, και ειδικά των νέων, σε σχέση με τη σπατάλη της τροφής. Η κα Βασιλική Αϊτσίδου, διδάκτωρ στο τμήμα Γεωπονίας του Αριστο- τελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), στο πλαίσιο της διδα- κτορικής διατριβής που εκπόνησε με επιβλέπουσα την καθηγήτρια Όλγα Ιακωβίδου, ανέδειξε την ανάγκη να καλλιεργηθεί μεγαλύτερη κοινωνιοοικολογική συνείδηση στα ελληνικά νοικοκυριά. Ειδικότερα, η έρευνα επισημαίνει ότι πρέπει να ενισχυθούν σημαντικά οι αντιλη- πτικές ικανότητες των νέων, «ώστε να μπορούν να συνειδητοποιούν άμεσα τις πράξεις τους και έτσι να τις αποφεύγουν». Πεδίο της έρευ- νας, που πραγματοποιήθηκε κατά τα έτη 2016-2017 και ολοκληρώ- θηκε τον Μάιο του 2020 σε δείγμα 279 ερωτηματολογίων, αποτέλεσε ο Δήμος Εορδαίας. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, τα τρό- φιμα που καταλήγουν στους οικιακούς κάδους απορριμμάτων είναι, κυρίως, εκείνα που καταναλώνονται καθημερινά, με τα φρούτα να βρίσκονται πρώτα στην κατάταξη σε ποσοστό 48,9%. Ακολουθούν το γάλα-γιαούρτι (40,9%), τα λαχανικά (38,7%) και το ψωμί (35%). Ως αποφάγια –και αφού πρώτα μαγειρευτούν– καταλήγουν στα σκουπίδια το κρέας (35%) και τα ψάρια (31,8%). Οι νέοι ηλικίας 18-30 χρόνων, σε ποσοστό 20%, πετούν πιο εύκολα τα τρόφιμα βάσει της έρευνας, επειδή χαλούν πριν ακόμη τα καταναλώσουν, ενώ οι 26-35 ετών τα πετούν ως αποφάγια. Αντίθετα, το 70% των ηλικιωμένων (65+ ετών) δεν πετά τρόφιμα ποτέ. Μεταξύ άλλων, στην έρευνα δι- απιστώθηκαν οι λανθασμένες ή ελλιπείς αντιλήψεις και γνώσεις για αρκετά οικολογικά ζητήματα περί σπατάλης τροφίμων. Η Ferrari σε ταχύτητες μενού! Μόνο ενδιαφέρον μπορεί να προκαλέσει η σύμπραξη του βραβευ- μένου με τρία αστέρια Michelin σεφ Massimo Bottura, της Ferrari και της India Mahdavi, πρώην σχεδιάστριας της Armani. Το αποτέλεσμα της σύμπραξης φέρει το όνομα Cavallino και βρίσκεται στo Μαρανέ- λο, απέναντι από την είσοδο του εργοστασίου της Ferrari. Μάλιστα, στο συγκεκριμένο εστιατόριο γευμάτιζε στην αρχή της λειτουργίας του ο Enzo Ferrari, ιδρυτής του ομώνυμου κολοσσού, μαζί με τους πρωταθλητές της Formula 1. Μέχρι πρόσφατα, το εστιατόριο λει- τουργούσε ως θεματικό fast food με θαμώνες τους θαυμαστές της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο γιος της οικογένειας της Ferrari Pierro, που τελεί και χρέη διευθύνοντα συμβούλου στην εταιρεία, αποφάσισε να αναβιώσει το εστιατόριο που έκλεισε στα τέλη του 2019 και να το μεταμορφώσει σε προορισμό της σύγχρονης τέχνης και γαστρονομίας. Το λανσάρισμα του νέου εστιατορίου εμπίπτει στην ευρύτερη στρατηγική της Ferrari για προσφορά premium προϊ- όντων στους πελάτες της. Finesse από την Kallas Incorporation Μείγμα φυτικών ελαίων με όλα τα ποιο- τικά χαρακτηριστικά των καλών πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και μεγάλη διάρκεια στο τηγάνι- σμα. Δεν αφρίζει, έχει ημίρρευ- στη δομή που το καθιστά εύκολο και πρακτικό στη χρήση, ενώ παράλληλα είναι ιδιαίτερα ανθε- κτικό στις υψηλές θερμοκρασίες. Θα το βρείτε σε πρακτικό δοχείο 15L από την Kallas Inc. AE. Με νέα εταιρική ταυτότητα και πλέ- ον των 50 ετών παρουσία στην ελληνική αλλά και στη διεθνή αγορά, η Kallas Ιncorporation εστιάζει στην παροχή υψηλής ποιότητας προϊόντων και εξατομικευ- μένων υπηρεσιών. Ο CEO της Kallas Inc. Γιάννης Καλλάς δήλωσε σχετικά: «Επενδύουμε συστηματικά στην ποιότητα και την καινοτο- μία, με στόχο να καθοδηγήσουμε τις εξελίξεις στον χώρο των τροφί- μων, προσφέροντας καθημερινά αξία μέσα από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, ανταποκρινόμενοι πλήρως στις ανάγκες των επαγγελ- ματιών του τουριστικού κλάδου και διασφαλίζοντας την ηγετική μας θέση ως ένας αξιόπιστος συνεργάτης». Η Kallas Inc. επικεντρώνεται στους κλάδους των τυροκομικών, γαλακτοκομικών, κατεψυγμένων κρεάτων και αλιευμάτων, των προϊόντων κακάου και σοκολάτας, των φυτικών ελαίων, φυτικών λιπαρών, φυτικών κρεμών, μαργαρι- νών, κατεψυγμένων λαχανικών, κονσερβοειδών, προϊόντων αυγού, προϊόντων σίτου/αραβοσίτου, πρώτων και βοηθητικών υλών και των πρόσθετων τροφίμων και βιολογικών προϊόντων.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=