Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 17

46 ρεπορτάζ Μ ε τον τζίρο της μικρής λιανικής στην Ελλάδα να υπολογίζεται στα 4 δισ. ευρώ, ήταν δεδομένο ότι εν μέσω κρίσης, ο ανταγωνισμός για ένα μέρος της συγκεκριμένη «πίτας», θα αυξανόταν από διάφορες πλευρές. Όπως και συνέβη δηλαδή, γιατί ήδη έχουν κάνει την εμφάνισή τους νέου τύπου καταστή- ματα που φιλοδοξούν να «χτυπήσουν» τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα καθιερωμένα σημεία της μικρής λιανι- κής. Από τη μια έχουμε τα καταστήματα «γειτονιάς» από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η ΑΒ Βασι- λόπουλος, και από την άλλη τα πρατήρια καυσίμων, τα οποία και μετατρέπονται σιγά-σιγά σε μικρές αγορές. Εξαιτίας των οικονομικών δυσχερειών που προκάλεσε η κρίση και η υπερφορολόγηση των υγρών καυσίμων, πολλοί ιδιοκτήτες πρατηρίων αναζήτησαν νέες πηγές εσόδων και διεύρυναν την γκάμα των προϊόντων τους, είτε περιστασιακά, είτε οργανωμένα, με τη βοήθεια και των ίδιων των εταιρειών πετρελαιοειδών. Χαρακτηρι- στικό παράδειγμα αποτελεί η είσοδος του ΣΚΡΑΤΣ στα πρατήρια της ΕΚΟ και της Aegean, λίγο καιρό μετά την Της Ελένης Σαραντάκη Αναψυκτικά, τσιγάρα, παγωτά, ακόμη και ΣΚΡΑΤΣ τοποθετημένα αρμονικά δίπλα σε λάδιααυτοκινήτου, κάρβουνα, παραφλού και ανταλλακτικάυαλοκαθαριστήρων. Η νέα τάση στην αγορά θέλει τα πρατήρια βενζίνης να μετατρέπονται και σε καταστήματα ψιλικών, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό στα μίνι μάρκετ και τη μικρή λιανική. πρατήρια βενζίνης Νέα τάση με μικρές αγορές

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=