Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 17

67 ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ Αφιέρωμα Πρώτα «βήματα» προς την ανάκαμψη Η ισχυροποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου, έδωσε και μια νέα ώθηση στην αγορά, η οποία μετά από συνεχόμενα αρνητικά αποτελέσματα, εμφάνισε το τελευταίο διάστημα, τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης. Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, από τις αρχές του 2017 και μέχρι τα μέσα Ιου- λίου, ο κύκλος εργασιών της αγοράς μειώθηκε μόλις κατά 0,5% σε ετήσια βάση, ενώ ο όγκος κατέγραψε οριακή άνοδο κατά 0,3%. Με βάση την πιο πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat δε, ο κύκλος εργασιών των 14 σημαντικότερων εταιρειών του κλάδου το 2016 σταθεροποιήθηκε στα 523 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας επί- σης άνοδο 0,3%, ενώ τα συνολικά EBITDA αυξήθηκαν κατά 38%, στα 12,8 εκατ. ευρώ, και οι ζημιές προ φόρων περιορίστηκαν στα 9 εκατ. ευρώ, από 12,3 εκατ. ευρώ, έναν χρόνο νωρίτερα. Παράλ- ληλα, οι επιχειρήσεις αναψυκτικών της χώρας δείχνουν να έχουν εναρμονιστεί πια με την παγκόσμια τάση για πιο υγιεινές επιλογές, με μετατόπιση των καταναλωτικών προτιμήσεων σε πιο υγιεινά προϊόντα, όπως light αναψυκτικά με λιγότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη (ή και καθόλου ζάχαρη), κωδικούς με βάση το τσάι του βουνού, με αντιοξειδω- τικά κ.ο.κ. Έχουν αρχίσει έτσι να επενδύουν στην ανάπτυξη «πράσινων», καινοτόμων προϊόντων, αντα- ποκρινόμενες στις νέες ανάγκες της εποχής, που μπορούν να επαναφέρουν και ολόκληρο τον κλάδο στην ανάπτυξη. «Μαχαίρι» 10% στη ζάχαρη μέχρι το 2020 Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, ο Σύνδε- σμος Ελληνικών Βιομηχανιών Αναψυκτικών (ΣΕΒΑ), ανακοίνωσε πρό- σφατα ότι αναλαμβάνει εθελοντική δέσμευση για μείωση κατά 10% της ζάχαρης στα ανθρακούχα και μη ανθρακούχα αναψυκτικά (με περιεχόμενο φρούτου 0-24,9%), στο παγωμένο τσάι και στα προϊόντα έτοιμου καφέ, καθώς και σε αθλητικά και ενεργειακά ποτά των Η ζάχαρη αποτελεί το νέο πρωταγωνιστή στη «μάχη» της εγχώριας αγοράς των αναψυκτικών, αφού η πλειοψηφία των εταιρειών έχει στραφεί στο λανσάρισμα νέων «πράσινων» προϊόντων.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=