Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 25

67 οδηγός HOW ΤΟ Facebook και Instagram, στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν πελάτες. Πρόκειται για μία νέα τάση που δείχνει ότι θα καθιερώνεται όλο και περισσότερο τα επόμενα χρόνια, γεγονός που καθιστά ιδιαίτερα χρή- σιμο να μάθει κανείς να αξιοποιεί τα social media στο έπακρο. Τα social media επηρεάζουν τη νέα γενιά καταναλωτών Οι μεγάλες εταιρείες εξακολουθούν να επενδύουν αστρονομικά ποσά στις τηλεοπτικές καμπάνιες, ώστε να πετυχαίνουν μεγιστοποίηση του μεριδίου τους στο κανάλι της λιανικής και να αυξάνουν τον ετήσιο τζίρο τους, αλλά για τη γενιά των Millennials η τηλεοπτική διαφήμιση ανήκει μάλλον στο παρελθόν. Αυτό κατέ- γραψε και πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), που εξέτασε το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή την επόμενη δεκαετία. Με βάση αυτή, παρουσιάζονται αλλαγές στην αγοραστική και καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλή- νων, με τη νέα γενιά να αριθμεί σήμερα πάνω από 3 εκατ. καταναλωτές που απομακρύνονται από την τηλε- οπτική διαφήμιση, επιλέγοντας εναλλακτικά μέσα, όπως τα social media, σε ποσοστό 43%. Αυτά επιλέγουν, μάλιστα, και για τις αγορές τους, καθώς το 16% βασίζει σε αυτά τη διατροφή του. Οι προσφορές προσελκύουν πελάτες Την ίδια ώρα, στην Ελλάδα της κρίσης, οι καταναλωτές φαίνεται ότι προσελκύονται περισσότερο από ποτέ, μέσω των προσφορών, για τα ψώνια τους, δείχνοντας ουσιαστικά τον «δρόμο» στους ιδιοκτήτες και των μίνι μάρκετ. Τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ για το διάστημα 2014-2019, με δείγμα 2.000 καταναλω- τές από όλη την Ελλάδα, δείχνουν ότι οι Έλληνες, στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα, κυνη- γούν όλο και περισσότερο τις προσφορές κι εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ, μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη. Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου, μάλιστα, ανέρχεται σε 12%, ποσοστό αντί- στοιχο σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενερ- γειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 300 ευρώ ετησίως. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, οι μεγάλες αλυσίδες σού- περ μάρκετ έχουν εδώ και χρόνια προσαρμοστεί σε αυτή την τάση, προσπαθώντας να παρέχουν «πακέτα» προσφορών και προωθητικών ενεργειών, το οποίο θεωρείται και το μεγαλύτερό τους ατού στον ανταγωνι- σμό με τη μικρή λιανική. Συγκεκριμένα, το πλεονέκτημα του σούπερ μάρκετ, 4 Εάν δεν έχετε δημιουργήσει ακόμη σελίδα στο Facebook για το κατάστημά σας, η διαδικασία είναι πολύ εύκολη, όπως μπο- ρείτε να διαβάσετε κι εδώ. Ακολουθήστε, απλώς, τα εξής 4 «βήματα»: 4 Για να δημιουργήσετε τη σελίδα της δικής σας επιχείρησης στο Facebοok, θα πρέπει να έχετε ένα προσωπικό προφίλ στη συγκε- κριμένη ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, είτε το χρησιμοποιείτε είτε όχι. Αφού εισέλθετε λοιπόν σε αυτό, η διαδι- κασία είναι πολύ απλή. Ξεκινήστε πατώντας το κουμπί που βρίσκεται επάνω δεξιά στο «βελάκι» κι επιλέξτε «Δημιουργία Σελίδας». 4 Στη συνέχεια, επιλέξτε «Επιχείρηση ή επωνυμία» και γράψτε το όνομα της επιχείρησής σας. Καλό θα είναι να μην επιλέξετε τη φορολογική σας επωνυμία, αλλά το όνομα με το οποίο είναι γνω- στή στους πελάτες σας. Αν υπάρχει το συγκεκριμένο όνομα σε άλλη σελίδα, πιθανότατα θα πρέπει να το διαμορφώσετε κάπως διαφορετικά (π.χ. αντί για ελληνικά να το γράψετε στα αγγλικά). 4 Ανεβάστε μια εικόνα προφίλ (π.χ. το λογότυπό σας ή μια ωραία φωτογραφία του καταστήματός σας) και φωτογραφία εξωφύλ- λου. Προσέξτε τις διαστάσεις, για να φαίνεται σωστά η σελίδα, χωρίς κείμενα δεξιά κι αριστερά, ώστε να εμφανίζεται σωστά ακόμη και σε οθόνες κινητών τηλεφώνων. 4 Χρησιμοποιήστε τα εργαλεία του Facebook, ακολουθώντας τα βήματα, για να προσελκύσετε κοινό στη σελίδα σας. Προσκαλέ- στε τους φίλους σας και κάντε κοινοποιήσεις της σελίδας στο προσωπικό προφίλ σας, κρατώντας έναν φιλικό τόνο στο συνο- δευτικό κείμενο, που να ταιριάζει με τον χαρακτήρα σας. Δημιούργηστε Facebook για το μίνι μάρκετ συγκριτικά με άλλα κανάλια πώλησης, είναι ότι το 80% των καταναλωτών θεωρεί ότι σε αυτά βρίσκει περισσό- τερες προσφορές κι εκπτώσεις. Αυξάνονται ταχύτατα οι online καταναλωτές Την ίδια ώρα, τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σε σημα- ντικό βαθμό και μεγαλώνει ταχύτατα, με όλο και πιο έντονο ρυθμό, ο αριθμός των καταναλωτών που αγο- ράζουν προϊόντα σούπερ μάρκετ μέσω του διαδικτύου, είτε σε σταθερή βάση είτε ευκαιριακά. Σύμφωνα με

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=