Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31

10 ειδήσεις Σούπερ μάρκετ: στα 100 εκατ. ευρώ το κόστος διαχείρισης της πανδημίας Περίπου 96,1 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι κόστισε η πανδημία στα ελληνικά σούπερ μάρκετ από τον Μάρτιο μέχρι και τα τέλη Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του ΙΕΛΚΑ, ενώ το συνολικό κόστος για το 2020 αναμένεται να ξεπεράσει τα 160 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, το κόστος διαχείρισης της πανδημίας για τα σούπερ μάρκετ, το οποίο πλησιάζει ήδη τα 100 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι αντιστοιχεί στο 1,55% του κύκλου εργασιών, όταν το καθαρό περιθώριο εκμετάλλευσης του κλάδου για την τελευταία 2ετία είναι 0,89%. Πρακτικά, δηλαδή, αυτό το νέο κόστος υπερβαίνει την καθαρή κερδοφορία του κλάδου, ακόμα και στα πιο αισιόδοξα σενάρια για την πορεία της. Άλλωστε, το λειτουργικό κόστος της τελευταίας διετίας για τον κλάδο αντιστοιχεί στο 23,99% του κύκλου εργασιών, κάτι που σημαίνει ότι έρχεται να αυξή- σει τις δαπάνες των επιχειρήσεων κατά 6,49%, αύξηση που είναι πολύ δύσκολα διαχειρίσιμη. Το μεγαλύτερο μερίδιο κόστους προκύπτει από το επιπλέον εργασιακό κόστος, το οποίο εκτιμάται ήδη σε 76 εκατ. ευρώ. Η βασική πηγή αυτού του κόστους είναι οι νέες προσλήψεις που πραγματοποίησαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2020. Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία κόστους αφορά την παράδοση κατ’ οίκον, η οποία υπολογίζεται σε περίπου 8 εκατ. ευρώ έως τον Σεπτέμβριο του 2020. Σημειώνεται ότι η παράδοση κατ’ οίκον μπορεί να προέρχεται είτε από ηλεκτρονικές παραγγελίες είτε από τηλεφωνικές παραγγελίες, οι οποίες επίσης παρουσιάζουν αύξηση. Άδειασαν τα ράφια οι καταναλωτές την παραμονή της καραντίνας Την κίνηση της εορταστικής περιό- δου θύμιζε η εικόνα στους δρόμους της Αττικής και της Περιφέρειας, μία ημέρα πριν από το γενικό lockdown, καθώς οι καταναλωτές έσπευσαν ξανά να αποθηκεύσουν προϊόντα, όπως χαρτιά τουαλέτας, αντισηπτικά χεριών κι υλικά αρτο- ποιίας, ενόψει της 2ης καραντίνας. Αναλυτικά, ουρές παρατηρήθηκαν έξω από σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία και μικρότερα καταστήματα, χωρίς όμως να επικρατεί ο πανικός της προηγούμενης καραντίνας, γεγονός που φανερώνει ότι το καταναλωτικό κοινό είναι πιο ώριμο αυτή τη φορά, χωρίς να χαρακτηρίζεται από τον φόβο για ελλείψεις σε βασικά αγαθά. Παρ’ όλα αυτά, υπήρξαν κι αρκετές περιπτώσεις που τα ράφια άδειασαν, κυρίως εκείνα με τρόφιμα μακράς διάρκειας. Το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών εμφανίστηκε ψύχραιμο, τηρώντας τα μέτρα προστασίας, με την τάση να ψωνίζει απλώς μεγαλύτερες ποσότητες απ’ ό,τι συνήθως. Έντονη κίνηση σημειώθηκε και σε λαϊκές αγορές, κομμωτήρια, τράπεζες κι εμπορικά καταστήματα την Πέμπτη και την Παρασκευή πριν από το lockdown. Κολιούς σε κονσέρβα ανακαλεί ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων από την αγορά, μετά από δειγματοληψία που έγινε σε υποκατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μασούτης. Αναλυτικά «ο Ε.Φ.Ε.Τ. και ειδικότερα η Περιφερειακή Διεύθυνση Βορείου Αιγαίου, σε συνεργασία με το Τμήμα Α΄ της Χημικής Υπηρεσίας Κεντρικής Μακε- δονίας της Γενικής Διεύθυνσης Γενικού Χημείου του Κράτους της Α.Α.Δ.Ε., κατά τη διενέργεια ελέγχων, στο πλαίσιο Προγράμματος επίσημων ελέγχων έτους 2020 για τον προσδιορισμό ισταμί- νης σε αλιευτικά προϊόντα, προέβη σε δειγματοληψία, σε υποκατάστημα (Υπεραγορά Τροφίμων) της εταιρείας ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ Α.Ε., σε προσυ- σκευασμένους κολεούς ακέφαλους αλίπαστους σε λευκοσιδηρή συσκευασία των 500 γρ με την εμπορική ονομασία «ΛΕΒΑ», ημερομηνία ανάλωσης (λήξης) 31.12.2021 και αριθμό παρτίδας L 31005019, που παράγεται και συσκευάζε- ται στην Μυτιλήνη από την εταιρεία “Ε & Κ ΜΠΟΥΧΛΗΣ Α.Ε.” Στο προϊόν διαπιστώθηκε η παρουσία ισταμίνης σε συγκέντρωση ανώτερη του επιτρεπόμενου ορίου. Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε την άμεση ανάκληση του συνόλου της συγκεκριμένης παρτί- δας του εν λόγω προϊόντος και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγ- χοι. Καλούνται οι καταναλωτές που έχουν προμηθευτεί το εν λόγω προϊόν, να μην το καταναλώσουν». Ανακάλεσε κολιούς σε κονσέρβα ο ΕΦΕΤ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=