Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31

52 έρευνα 21% των χρηστών διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο του 2019, σε 50% τον Αύγουστο 2020), με το ποσοστό να είναι στα- θερό σε σχέση και με τις δύο μετρήσεις του Μαΐου. Η καταγραφή αυτή δείχνει ότι δεν επαληθεύονται οι αρχι- κές προβλέψεις, σύμφωνα με τις οποίες μεγάλο μέρος της αύξησης των αγορών μέσω διαδικτύου, λόγω του lockdown, θα επανερχόταν στην πρότερη κατάσταση. Αντίθετα, καταγράφεται σταθεροποίηση της πελατειακής βάσης των αγορών μέσω διαδικτύου, περίπου στο μέγε- θος του 50% του πληθυσμού. Παγιώνεται το ηλεκτρονικό μάρκετ Παρόμοια είναι δε η εικόνα κι όσον αφορά την αγορά τροφίμων. Η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει νέα αύξηση, φτάνοντας στο 38%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση του lockdown και τη χαλάρωση των μέτρων. Σε σχέση με τις παραγγελίες τροφίμων από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ και άλλα μέσα, καταγράφεται, επίσης, παγίωση του σχε- τικού κοινού, με ενίσχυση του ρόλου που παίζουν πλέον οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες πολλαπλών καταστημάτων. Οι τρεις εναλλακτικές – ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, τηλεφωνική παραγγελία, πλατφόρμα πολλαπλών καταστημάτων – υπολογίζεται ότι χρησιμοποιούνται από το 25% του κοινού, έναντι του 29% τον Μάιο, ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό. Οι κατε- ξοχήν αγοραστές από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ καταγράφονται στο 5%, με αύξηση 500% σε σχέση με το 2019, παρά τη μείωση σε σχέση με τον Μάιο. Η τηλε- φωνική παραγγελία μειώνεται στο 9% σε σχέση με 13% τον Μάιο, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει παρουσία της χρήσης ηλεκτρονικής πλατφόρμας πολλαπλών κατα- στημάτων, με ποσοστό 13%. Παράλληλα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ακόμη και μετά την καραντίνα είναι σταθερά υψηλότερη η διείσδυση των διαδικτυακών αγορών. Οι εξελίξεις στην πανδημία του κορωνοϊού, φυσικά, επηρεάζουν διαρκώς τα δεδομένα στην αγορά, ωστόσο τα πρώτα συμπεράσματα περιλαμβάνουν τα εξής: • το κοινό του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου σταθεροποι- είται σε επίπεδο 50% των χρηστών διαδικτύου • οι ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων από σχεδόν ανύ- παρκτα ποσοστά παγιοποιούν σημαντική πελατειακή βάση • η ήδη ώριμη αγορά της ηλεκτρονικής παραγγελίας έτοιμου φαγητού συνεχίζει να αναπτύσσεται με υψηλό ρυθμό. Προτιμούν το delivery οι Έλληνες καταναλωτές Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμά να αγοράζει προϊόντα σούπερ μάρκετ εξ αποστάσεως έχει μειωθεί μεν από 14% τον Απρίλιο σε 7% τον Αύγουστο, την ίδια ώρα δε, το ποσοστό που φοβάται να επι- σκεφθεί το κατάστημα έχει μειωθεί από 22% σε 7%. Αυτό δείχνει ότι η επιλογή αγορών μέσω διαδικτύου δεν έχει Πολλοί ήταν οι Έλληνες που εξοικειώθηκαν με τις διαδικτυα- κές αγορές κατά τη διάρκεια της καραντίνας, προ- σθέτοντάς τες πια στην καθημερι- νότητά τους. Οι καταναλωτές προτιμούν το delivery για τα ψώνια τους σε ποσοστό 57%, έναντι της παραλαβής από το κατάστημα 17%.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=