Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 31

Ξεκάθαρη «στροφή» στα συσκευασμένα τρόφιμα Οι έρευνες της περιόδου έχουν δείξει ξεκάθαρη «στροφή» του αγοραστικού κοινού στα συσκευασμένα τρόφιμα, τόσο στα σούπερ μάρκετ όσο και στα κατα- στήματα της μικρής λιανικής. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μετρήσεις της εταιρείας ερευνών IRI έδειξαν πως η κατηγορία του συσκευασμένου τυριού παρουσίασε αυξημένες πωλήσεις σε όγκο κατά 19,2% το πρώτο τετράμηνο του 2020, συγκριτικά με το αντίστοιχο περυ- σινό, ενώ η αντίστοιχη κατηγορία του πάγκου αύξηση μόλις 4%. Το ίδιο διάστημα τα συσκευασμένα αλλαντικά παρουσίασαν αύξηση σε όγκο κατά 11,1%, ενώ του πάγκου κατά 3,1%. Η ανοδική τάση στις συγκεκριμένες κατηγορίες συσκευασμένων τροφίμων συνδέεται ξεκά- θαρα με την επέλαση της πανδημίας, αλλά αναμένεται να διατηρηθεί για καιρό, καθώς οι αλλαγές στην κατα- ναλωτική συμπεριφορά σταδιακά παγιώνονται. Μεγάλη αύξηση, όμως, δεν παρουσίασαν σε σούπερ και μίνι μάρκετ μόνο τα τυροκομικά προϊόντα και τα αλλαντικά. Έρευνες του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) δείχνουν, από το πρώτο lockdown και μετά, μεγάλη αύξηση των συσκευασμέ- νων τροφίμων και κυρίως των ζυμαρικών, του ρυζιού, όλων των προϊόντων που συνδέονται με τη ζαχαροπλα- στική, όπως αλεύρι και ζάχαρη, και των κατεψυγμένων, καθώς τα προϊόντα μακράς διάρκειας έχουν λάβει κυρί- αρχη θέση στο καρότσι του καταναλωτή. Τα μίνι μάρκετ παραδοσιακά διαθέτουν στα ράφια και τα ψυγεία τους μεγάλη ποικιλία συσκευασμένων προϊόντων κι η γενι- κότερη συγκυρία έχει οδηγήσει πολλούς επαγγελματίες στην ενίσχυση της γκάμας τους. Ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στο εξωτερικό, όπου ο δεύτερος γύρος καραντίνας οδήγησε τους καταναλωτές σε μαζικές αγο- ρές συσκευασμένων προϊόντων. Για παράδειγμα στη Γερμανία, στις αρχές Νοεμβρίου, οι πελάτες των μεγά- λων αλυσίδων και της μικρής λιανικής έσπευσαν να αποθηκεύσουν υλικά ψησίματος, οι πωλήσεις αλευριού αυξήθηκαν κατά 101% από τα επίπεδα προ κρίσης και της μαγιάς και ζάχαρης κατά 74% και 63% αντίστοιχα. Οι πωλήσεις αυτών των προϊόντων ήταν μεν χαμηλότερες από αυτές της άνοιξης, κατά την πρώτη καραντίνα, αλλά παραμένουν θεαματικές. Στη χώρα μας, το δεύτερο κύμα της πανδημίας και το lockdown που ακολούθησε έχει δείξει μέχρι στιγμής ότι η αυξημένη ζήτηση για συσκευασμένα τρόφιμα παραμένει, με τη διαφορά ότι το καταναλωτικό κοινό είναι πλέον πιο ώριμο κι αποφεύ- γει να «στοκάρει» προϊόντα στον βαθμό που το έκανε τον Μάρτιο. Η πανδημία του COVID-19, όμως, οδηγεί τους καταναλωτές και τώρα και όλο το προηγούμενο διάστημα στην αναζήτηση προϊόντων συσκευασμέ- νων-τυποποιημένων, τα οποία θεωρούνται ασφαλή κι εύκολα να αποθηκευτούν στο σπίτι για αρκετό διάστημα. Η ασφάλεια στα τρόφιμα «εκτοπίζει» την τιμή από την πρώτη θέση Στο πρόσφατο παρελθόν, το «κυνήγι» των προσφορών και της πιο συμφέρουσας τιμής κυριαρχούσε στο εγχώ- ριο λιανεμπόριο τροφίμων, με την ποιότητα να κερδίζει σταδιακά «έδαφος», μετά από μια δεκαετία οικονομικής κρίσης, με τεράστιες επιπτώσεις στο εισόδημα των Ελλήνων. Η πανδημία όμως ανέτρεψε σε σημαντικό βαθμό την εικόνα στα σούπερ μάρκετ και τα μικρότερα σημεία λιανικής, φέρνοντας στο προσκήνιο την υγιεινή και την ασφάλεια. Αυτός είναι κι ο βασικότερος λόγος που τα συσκευασμένα τρόφιμα πλέον αποτελούν στα- θερή επιλογή των καταναλωτών. Θεωρούνται πολύ πιο ασφαλή, καθώς προστατεύονται από τη συσκευασία, και κατευνάζουν σε έναν βαθμό τον φόβο των πελατών για πιθανή μόλυνσή τους από τον ιό. Τους προηγούμε- 59 ΣΥΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ Αφιέρωμα Η πανδημία οδηγεί τους καταναλωτές στην αναζήτηση τυποποιημένων προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ασφαλή κι εύκολο να αποθηκευτούν στο σπίτι. Στα συσκευασμένα γεύματα «στρέφονται» οι καταναλωτές, όπως φαίνεται κι από την ενίσχυση της σχετικής γκάμας στα σούπερ μάρκετ.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=