Τουριστική Αγορά τ. 286

Επένδυση 50.000 ευρώ απέφερε έσοδα 1,5 εκατ. ευρώ σε βάθος 5ετίας! Σύμφωνα με τον κ. Τσαραβόπουλο, το σημείο-κλειδί για την end-to-end υλο- ποίηση μιας στρατηγικής που αφορά τον περιπατητικό τουρισμό είναι η βούληση των τοπικών παραγόντων κι η αντίληψη πως δύναται να αποτελέσει μια αποδοτι- κή προσθήκη στη συνολικότερη τουρι- στική πολιτική και το παρεχόμενο «προϊ­ όν». Σε επίπεδο χρόνου που απαιτείται για την υλοποίηση της διαδικασίας, αυτό δύσκολα μπορεί να είναι μικρότερο των 4 μηνών. Όσο για το κόστος, ένα δίκτυο μονοπατιών που εκτείνεται συνολικά σε 100 χιλιόμετρα, συμπεριλαμβάνοντας τις μελέτες, τις εργασίες καθαρισμού των μονοπατιών, τις σηματοδοτήσεις, τις βα- σικές δράσεις προβολής (λ.χ. σχεδιασμός και δημιουργία «ταυτότητας», ιστοσε- λίδας, εφαρμογής, χαρτών, συμμετοχή σε ορισμένες εξειδικευμένες κλαδικές εκθέσεις στο εξωτερικό κ.ά.), κινείται από 80.000 έως και 150.000 ευρώ. Αναφορικά με τον βαθμό επίδρασης που δύναται να έχει ο περιπατητικός τουρισμός σε έναν προορισμό, το πα- ράδειγμα των Κυθήρων είναι ενδεικτικό, καθώς όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Τσαραβόπουλος: «Στην πρώτη φάση υλοποίησης του έργου των μονοπατιών, με την επένδυση να ανέρχεται σε 50.000 ευρώ, τα έσοδα από τον πεζοπορικό τουρισμό που προέκυψαν μέσω των επισκέψεων οργανω- μένων γκρουπ ανήλθαν σε 1,5 εκατομμύριο ευρώ εντός μιας πενταετίας! Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μια ξεκάθαρα σημαντικά επωφελή ένδειξη για τους προορισμούς σε συνάρτηση με τη δαπάνη που απαιτείται!» Οι…δεδομένοι Ευρωπαίοι, οι ανερχόμενοι Αμερικανοί κι οι δυναμικοί Ασιάτες Ένα καίριο ερώτημα αφορά το πλήθος των πεζοπόρων διεθνώς, αλλά και τις χώρες από τις οποίες προέρχονται. Ο κ. Τσαραβόπουλος αναφέρει πως δεν υπάρχει κάποια κοινά αποδεκτή μέτρηση που να καταγράφει με ακρίβεια το πόσοι είναι, ενώ ορισμένες στατιστικές προσεγ- γίσεις που κάνουν λόγο για 2-3 εκατομ- μύρια στην Ευρώπη, θεωρεί πως είναι εντελώς λανθασμένες, καθώς αποτυ- πώνουν έναν εξαιρετικά χαμηλό αριθμό περιπατητών. Μάλιστα, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά, ως τέτοιοι δεν θεωρού- νται μόνο όσοι ανήκουν σε οργανωμένες περιηγητικές ομάδες και λέσχες ή σε ορειβατικούς συλλόγους, αλλά πρόκειται για όσους επιθυμούν να απολαμβάνουν περιπατητικές διακοπές. Όσο για τις χώ- ρες που κατά κόρον στέλνουν περιπατη- τικό τουρισμό στην Ελλάδα, πρώτες είναι η Γαλλία κι η Γερμανία κι ακολουθούν η Μεγάλη Βρετανία κι η Ολλανδία. Στις «υποσχόμενες» αγορές προσέλκυσης περιπατητών εντάσσονται το Βέλγιο, η “ Στην πρώτη φάση υλοποίησης του έργου των μονοπατιών στα Κύθηρα, με την επένδυση να ανέρχεται σε 50.000 ευρώ, τα έσοδα από τον πεζοπορικό τουρισμό ανήλθαν σε 1,5 εκατομμύριο ευρώ εντός μιας πενταετίας! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=