Τουριστική Αγορά τ. 286

82 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Ελβετία κι η Αυστρία. Εκτός της Γηραιάς Ηπείρου, οι χώρες που ξεχωρίζουν είναι οι ΗΠΑ κι ο Καναδάς, ενώ στις ανερχό- μενες αγορές τοποθετούνται οι Νότιος Κορέα, Ιαπωνία και Κίνα. Οι τρεις Ασια- τικές χώρες βρίσκονται σε μια δυναμική τροχιά ανάπτυξης του περιπατητικού τουρισμού, με τη Νότιο Κορέα μόνο να διαθέτει περισσότερο από 2 εκατομ- μύρια άτομα που ταξιδεύουν ετησίως, προκειμένου να απολαύσουν περιπατη- τικές διαδρομές και μονοπάτια! «Απλώς, για να απευθυνθεί ένας προορισμός στο εξαιρετικά πολυπληθές σώμα των Ασιατών περιπατητών, θα πρέπει να πληροί μια σειρά από χαρακτηριστικά και δεδομένα, με προεξάρχον ζήτημα την ύπαρξη πληρο- φοριών στη γλώσσα τους. Προϋπόθεση για να καταφέρει ένας προορισμός να προσελ- κύσει ικανοποιητικό αριθμό Ασιατών είναι να έχει επεξεργαστεί κι υλοποιήσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική, που θα εμπλέ- κει τη μεταφορά, την εστίαση, τη διαμονή, την ψυχαγωγία, τη διατροφή κ.ά. Σε αυτή την περίπτωση, τα ωφέλη είναι εξόχως ση- μαντκ», υπογραμμίζει ο διαχειριστής του «Paths of Greece». Εξειδικευμένη πιστοποίηση πεζοπορικών καταλυμάτων! Με το πέρασμα του χρόνου, ο κ. Τσα- ραβόπουλος κι η ομάδα του «Paths of Greece», αντιλαμβανόμενοι πως απαι- τείτο μια συνολικότερη οργάνωση σε επαγγελματικό πλαίσιο από το σύνολο των εμπλεκομένων στην αγορά του περιπατητικού τουρισμού, σχεδίασαν κι ανέπτυξαν το μοναδικό παγκοσμίως σή- μα πιστοποίησης «Hikers Friendly», μέσω του οποίου πιστοποιούνται φιλικά προς τον πεζοπόρο καταλύματα. Η πιστοποίη- ση περιλαμβάνει ένα σύνολο κριτηρίων τα οποία με τη σειρά τους βοηθούν στην αναβάθμιση της υποδομής και των δια- θέσιμων υπηρεσιών τους προς τους ενδι- αφερόμενους επισκέπτες που εμπίπτουν στην κατηγορία των περιπατητών μονο- πατιών. «Η βασική αρχή που μας ώθησε να προβούμε στον σχεδιασμό της συγκε- κριμένης πιστοποίησης δεν είναι άλλη από το γεγονός ότι θέλουμε η εμπειρία του πεζοπόρου επισκέπτη ενός προορισμού να ξεκινά από τη στιγμή κατά την οποία ει- σέρχεται στο ξενοδοχείο που έχει επιλέξει, προκειμένου να απολαύσει τις επιμέρους διαδρομές μονοπατιών. Για παράδειγμα, δεν νοείται κάποιος ξενοδόχος να δραστη- ριοποιείται στον πεζοπορικό τουρισμό κι ο ίδιος να μην γνωρίζει να προτείνει ορισμέ- νες διαδρομές στους επισκέπτες (το περι- εχόμενό τους, τον βαθμό δυσκολίας τους κ.λπ. ), ή να μη διαθέτει ενημερωτικό υλικό κ.ά. Επιπροσθέτως, τα πιστοποιημένα καταλύματα οφείλουν να διαθέτουν ειδικό χώρο, όπου οι περιπατητές θα μπορούν να στεγνώνουν τα ρούχα τους, καθώς δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει από τον νου πως οι πεζοπόροι δεν συνηθίζουν να ταξι- δεύουν κατά τους θερμούς καλοκαιρινούς μήνες, αντιθέτως επιλέγουν τους φθινοπω- ρινούς ή ανοιξιάτικους μήνες». Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία του σή- ματος πιστοποίησης «Hikers Friendly» κί- νησε άμεσα το ενδιαφέρον των ξενοδό- χων, καθώς περί τους 200 γνωστοποίη- σαν στην «Paths of Greece» την πρόθεσή τους να πιστοποιηθούν. Ωστόσο, στην πράξη αποδείχτηκε πως κάτι το σχετικά υψηλό κόστος, κάτι η πρωτοτυπία και καινοτομία του σήματος επέδρασαν αρνητικά στην ολοκλήρωση της διαδι- κασίας από ένα σημαντικό μέρος των ενδιαφερομένων, με αποτέλεσμα περί REFORM “ Οι χώρες που «στέλνουν» περιπατητικό τουρισμό στην Ελλάδα είναι πρωτίστως η Γαλλία κι η Γερμανία, ακολουθούν η Μεγάλη Βρετανία κι η Ολλανδία, ενώ στις «υποσχόμενες» αγορές εντάσσονται το Βέλγιο, η Ελβετία και η Αυστρία. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=