Τουριστική Αγορά τ. 286

85 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Ευχάριστη έκπληξη η περασμένη σαιζόν - Ο ρόλος της Αθήνας Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Λα- μπαδιάρη, η παρελθούσα τουριστική σαι- ζόν αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς μέχρι και τα μέσα Ιουνίου η αίσθη- ση ήταν πως τα συνολικότερα μεγέθη θα εμφανίσουν μια λογική διόρθωση, έπειτα από μια εξαετή πορεία που «έτρεχαν» με ιδιαιτέρως αυξητικούς ρυθμούς. «Δεν σας κρύβω πως ήμασταν αρκετά συγκρατημέ- νοι ως προς τις προβλέψεις μας για την αμέ- σως προηγούμενη τουριστική σαιζόν. Παρ’ όλα αυτά, η προσέλκυση ποιοτικότερου τουρισμού σε συνδυασμό με την αύξηση των μέσων τιμών διαμονής έπαιξαν κατα- λυτικό ρόλο στην αύξηση των συνολικών εσόδων κατά 1-1,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019, βάσει των πρώτων στοιχείων που έχουν δημοσιευθεί, καθώς τα έσοδα 9μή- νου ’19 ξεπέρασαν αυτά του συνόλου του 2018. Βέβαια, οφείλω να επισημάνω και να αναδείξω τη σημασία της Αθήνας στην επι- τυχημένη εξέλιξη των τουριστικών δεικτών. Λειτούργησε ως θετικός αστάθμητος παρά- γοντας, καθώς το 2012 η Αθήνα είχε 2 εκα- τομμύρια επισκέπτες, ενώ σήμερα υποδέχε- ται ετησίως περί τους 7 εκατομμύρια. Μάλι- στα, ενδιαφέρον είναι και το στοιχείο πως η ανάπτυξη των μεγεθών της πρωτεύουσας κινήθηκε πέριξ της πλατείας Συντάγματος και του ιστορικού κέντρου, ενώ η επόμενη φάση θα στραφεί γύρω από την πλατεία Ομονοίας και βεβαίως μακροπρόθεσμα στη λεγόμενη Αθηναϊκή Ριβιέρα. Δεν έχετε παρά να διαπιστώσετε τα κεφάλαια που έχουν τοποθετηθεί και κατευθυνθεί προς τα εκεί, ώστε να αντιληφθείτε τη δυναμική που αναμένεται να λάβει το down town τμήμα της Αθήνας. Επιπροσθέτως, η Αθηναϊκή Ριβιέρα από μόνη της μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στο τουριστικό τοπίο της Αττικής, μεταβάλλοντάς την από έναν city break προορισμό σε έναν established city break leisure προορισμό!». Ο κ. Λαμπαδιάρης δεν έκρυψε τη συγκρατημένη αισιοδοξία του για την επερχόμενη τουριστική σαι- ζόν, καθώς όπως αναφέρει οι κρατήσεις που προέρχονται από τις βασικές αγορές εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα μας εμφανίζουν έντονη δυναμική. Βεβαίως, η εικόνα θα είναι πιο καθαρή στην επερχό- μενη διεθνή έκθεση του Βερολίνου. Οι power-player προορισμοί κι οι προοπτικές τους Δραστηριοποιούμενη δυναμικά στον τουριστικό κλάδο, η Eurobank είναι σε θέση να διαθέτει μια άμεση όσο και ρεαλιστική εικόνα σχετικά με το επεν- δυτικό ενδιαφέρον ανά γεωγραφική περιοχή, μορφή και σκοπό. Αποτέλεσμα, να προβαίνει σε αντίστοιχα projections περί του πώς θα εξελιχθεί το εκεί δια- μορφούμενο τουριστικό προϊόν, αλλά κι η αποδοτικότητά του, με σημαντικά αυξημένα ποσοστά επιτυχίας. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Διεύθυνσης Hotels & Leisure Finance Division της Eurobank, στην πρώτη γραμμή του εισερχόμενου διεθνούς τουριστικού ρεύματος σε όρους διε- θνών αφίξεων και τουριστικών εσόδων βρίσκονται η Κρήτη, οι Ρόδος και Κως από τα Δωδεκάνησα, οι Μύκονος, Σα- ντορίνη κι ανερχόμενη δύναμη η Πάρος στις Κυκλάδες, εκμεταλλευόμενη και το γεγονός της επέκτασης του εκεί αε- ροδρομίου, οι Ζάκυνθος και Κέρκυρα στο Ιόνιο, ενώ την εικόνα συμπληρώνει η Χαλκιδική. «Οι συγκεκριμένοι προορι- σμοί εξαρτώνται ως έναν βαθμό από τη διαθεσιμότητα των αεροπορικών θέσεων και την ταυτόχρονη δυνατότητα των τοπικών αεροδρομίων να διατηρήσουν ή ακόμη και να αυξήσουν την εν λόγω διαθεσιμότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, λ.χ. το Ηράκλειο της Κρήτης έχει συγκεκριμένους περιορισμούς, καθώς έχει φτάσει στα όρια κορεσμού. Από την άλλη πλευρά, τα Χανιά έχουν αυξημένες δυνατότητες, “ Η Κρήτη διαθέτει περιοχές που δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμη από τουριστικής απόψεως. Τέτοιες συναντώνται λ.χ. στην ανατολική Κρήτη, στα νότια του νησιού, αλλά και δυτικά των Χανίων. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=