Τουριστική Αγορά τ. 289

41 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ μερα τις γιορτές τα ξενοδοχεία ήταν γεμάτα; Όχι, βέβαια. Αυτό είναι το «success story» που παρου- σιάζεται και εμείς καλούμαστε να αναστρέψουμε την εικόνα που περνάει στη κοινωνία, λέγοντας τα αυτονόητα. Σε μία περίοδο λειτουργίας που διαρ- κεί από 120 έως 140 ημέρες, το να δουλεύεις τις 30 ημέρες δεν είναι επιτυχία. Οπότε, ας μην κρίνουμε από δύο ή τρεις προ- ορισμούς που πηγαίνουν καλύτερα από άλλους για να βγάλουμε συμπεράσματα. Μπορώ να σας αναφέρω άλλους 15 προορισμούς που τώρα κα- ταρρέουν. Επίσης, ας μη μας συγκρίνουν με ένα διαμέρισμα τύπου airbnb που ανοίγει για 10 μέρες τις γιορτές, κάνει την «αρπαχτή» και μετά ξανανοί- γει το Πάσχα για άλλη μία και δεν πληρώνει τίποτα από όσα πληρώνει ένα ξενοδοχείο. Ανακοινώθηκαν πριν από λίγες μέρες μέτρα στήριξης για τη ενέργεια, το ρεύμα και το αέ- ριο. Πόσο βοηθούν τις ξενοδοχειακές επιχει- ρήσεις; Αυτές οι αποφάσεις, αν και σωστές, σκοπό έχουν τη στήριξη των επιχειρήσεων και καλώς γίνονται, αυτόματα όμως απομονώνουν και αδι- κούν μια σειρά από άλλες επιχειρήσεις, καθώς δεν έχουν πρόσβαση σε αυτά τα μέτρα. Αναρωτιέμαι, πόσο δύσκολο είναι να καταλάβει κάποιος ότι στα βουνά της χώρας δεν έχει πάει το αέριο και δεν είναι δόκιμη η λειτουργία θέρμανσης με το ρεύμα. Το κόστος θέρμανσης είναι τεράστιο για τα ξενο- δοχεία του ορεινού όγκου. Σε πολλές περιπτώσεις αγγίζει και το 40% των λειτουργικών εξόδων της επιχείρησης, καθώς λειτουργεί όλη την εβδομάδα για επισκέπτες σαββατοκύριακου, ενώ τα συστή- ματα θέρμανσης ξεκινούν τη λειτουργία Σεπτέμ- βριο και κλείνουν Μάιο. Ποια είναι τα βασικότερα θέματα που απασχο- λούν τα ξενοδοχεία ορεινών και χειμερινών προορισμών; Στην ΠΟΞ, με τη βοήθεια της ομάδα ορεινών προορισμών, έχουμε μία πλήρη ατζέντα όλων όσα απασχολούν τους ορεινούς-ημιορεινούς προορι- σμούς, καθώς και τις λουτροπόλεις. Τα πιο σημαντικά: • Το υψηλό κόστος λειτουργίας θέρμανσης, όπου θα πρέπει άμεσα να υπάρξουν μέτρα στήριξης, με τη μορφή επιδότησης. • Άμεση μείωση του ΕΝΦΙΑ. • Ενεργειακή αναβάθμιση των ξενοδοχείων, ώστε να περιοριστεί το υψηλό κόστος λειτουργίας. • Την ένταξη των ορεινών περιοχών σε ευνοϊκό καθεστώς μειωμένου ΦΠΑ. • Απαλλαγή δημοτικών τελών από χώρους μη κύ- ριας χρήσης. • Κατάργηση του φόρου διαμονής για την περίοδο Νοέμβριο-Μάρτιο. • Επιδότηση κόστους μετακίνησης, κάτι που μπο- ρεί να εφαρμοστεί άμεσα και χωρίς να επιβαρύ- νει τον Κρατικό Προϋπολογισμό, ξεκινώντας από τους δικαιούχους του Κοινωνικού Τουρισμού. • Πνευματικά δικαιώματα. Δίκαιο είναι να πληρώ- νεις το δικαίωμα του καλλιτέχνη για το έργο που αναμεταδίδεται. Σε ένα δωμάτιο, όμως, που είναι άδειο και δεν παρακολουθεί κανείς τηλεόραση γιατί πρέπει να το πληρώνεις αφού κανένας δεν κάνει χρήση. Θα πρέπει η χρέωση να είναι βάσει πληρότητας. Ποια μέτρα και στρατηγικές θα βοηθήσουν στην ανάδειξη και αξιοποίηση των ορεινών - χειμερινών προορισμών; Κατ’ αρχάς θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι όταν μιλάμε για χειμερινούς προορισμούς, δεν εννοού- με μόνο τα χιονοδρομικά κέντρα. Δεν μπορεί όλα να αρχίζουν και να τελειώνουν με επίκεντρο ένα χιονοδρομικό. Θα πρέπει να προσεγγίσουμε ολιστικά τους προορισμούς μας και τις δυνατότητές τους, ώστε πλέον να μην έχου- με μόνο επισκέπτες σαββατοκύριακου αλλά καθ’ όλη την εβδομάδα και καθ’ όλο το χρόνο. Θα πρέπει να ληφθούν μία σειρά από μέτρα προς αυτήν την κατεύθυνση, αρχίζοντας από τα σχολεία, την παιδεία. Να έχουν τα παιδιά τη δυνατότητα μέσα από δομημένα εκπαιδευτικά προγράμματα να γνωρίσουν τη φύση και τις δυνατότητές της, με αντίστοιχες εκπαιδευτικές εκδρομές να υλοποιούνται στο πλαίσιο της πε- ριβαλλοντικής εκπαίδευσης. Έχουμε την ευτυχή συγκυρία να έχουμε μία υφυπουργό με χαρτοφυ- λάκιο τις ειδικές μορφές τουρισμού. Προς αυτήν την κατεύθυνση συνομιλούμε με την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού και κυρίως με την κ. Ζαχα- ράκη, η οποία είναι αρωγός της προσπάθειας για την ανάδειξη των ειδικών μορφών στη χώρα μας. Σε ό,τι αφορά τον ΕΟΤ, υπάρχει άψογη συνερ- γασία με το γ.γ. Δ. Φραγκάκη, καθώς εδώ και ένα χρόνο συζητάμε τους τρόπους προβολής της ηπειρωτικής χώρας και είναι πραγματικά πολύ θετικό όταν βλέπεις ότι οι κουβέντες που κάνουμε για την προβολή της mainland έχουν ξεκινήσει. Το επόμενο βήμα είναι να δοθεί η δυνατότητα στους χειμερινούς προορισμούς να έχουν μία αυ- τόνομη διαφορετική παρουσία σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις, ώστε να είναι ευδιάκριτο το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε για τις δυνατότητες της χώ- ρας μας. • Info Ο Άγγελος Καλλίας είναι μηχανολόγος-μηχανικός και ιδιοκτήτης οικογενειακού ξενοδοχείου στο ορεινό Βώλακα Δράμας, κοντά στο χιονοδρομικό κέντρο «Φα- λακρό». Το 2009 εξελέγη για πρώτη φορά πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας (ΕΞΔ) και τώρα διανύει την τέταρτη θητεία του ως πρόεδρος της ένω- σης, αλλά και την τέταρτη θητεία του στη ΠΟΞ.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=