Τουριστική Αγορά τ. 289

72 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Τα «Αστέρια» στα Ξενοδοχεία και τα Camping και τα «κλειδιά» στα Ενοικια- ζόμενα δωμάτια. Τα «Αστέρια« κατάταξης σε κατηγο- ρίες είναι το πλέον γνωστό και διαδεδο- μένο σύστημα, αφού όλες οι σχετικές επιχειρήσεις έχουν την υποχρέωση (από το νόμο) να ενταχθούν σε αυτό. Το ΞΕΕ είναι, σύμφωνα με το Ν.4276/2014 (ΦΕΚ Α 155) όπως ισχύει, ο αρμόδιος φορέας για την κατάταξη των κύριων καταλυμάτων. Η κατάταξη των ξενοδοχείων σε κα- τηγορίες αστέρων πραγματοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις των υπ’ αριθμ. 216/2015 (ΦΕΚ Β 10), 19102/2016 (ΦΕΚ Β 3387) , 21654/2017 (ΦΕΚ Β 4242) , 17352/2018 (ΦΕΚ Β 4822) και 1142/2021 (ΦΕΚ Β 365) αποφάσεων υπουργού Του- ρισμού. Η κατάταξη των οργανωμένων του- ριστικών κατασκηνώσεων-camping σε κατηγορίες αστέρων, πραγματοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις των υπ’ αριθμ. 14129/2015 (ΦΕΚ Β 1476), 7254/2017 (ΦΕΚ Β 1596), 21662/2017 (ΦΕΚ Β 4242) και 11810/2020 (ΦΕΚ Β 3451) αποφάσε- ων υπουργού Τουρισμού. Τέλος, για τα Ενοικιαζόμενα Δωμάτια ισχύει η κατάταξη βάση «κλειδιών». Τα ενοικιαζόμενα Επιπλωμένα Δωμάτια-Δι- αμερίσματα (ΕΕΔΔ) κατατάσσονται σε πέντε (5) κατηγορίες κλειδιών, με ανώτα- τη την κατηγορία των πέντε (5) κλειδιών και κατώτατη την κατηγορία του ενός (1) κλειδιού. Η κατάταξη γίνεται βάσει υπο- χρεωτικών τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών καθώς και άλλων βαθμο- λογούμενων κριτηρίων. Ανάλογα με τον αριθμό μορίων που συγκεντρώνει μια επιχείρηση κατατάσσεται στην αντίστοι- χη κατηγορία. Ο επιχειρηματίας μπορεί να επιλέξει την κατηγορία που θα αιτηθεί να κατα- ταγεί. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και οι επιχειρήσεις που επιλέγουν να μην κατατάσσονται σε σύστημα κλειδιών, υποχρεούνται να πληρούν τα προβλεπό- μενα της ΥΑ 12868 και τις υποχρεωτικές προδιαγραφές των καταλυμάτων του ενός κλειδιού. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ανωτέρω συστήματα αστεριών και κλειδιών υπο- στηρίζονται από 15 εταιρείες πιστοποί- ησης. Σήμα «Boutique Hotel» Το σήμα έχει δημιουργηθεί από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και έχει υπάρξει σχετική νομοθετική ρύθμιση για τη δυνατότητα υιοθέτησης από καταλύματα, καθώς και για τις προ- διαγραφές του. Στόχος του ΞΕΕ είναι η ανάπτυξη και την προβολή των μικρών ξενοδοχείων της χώρας μας που έχουν επενδύσει στην προσφορά μιας μοναδι- κής εμπειρίας διαμονής. Το Πρόγραμμα «Boutique Ηotel» επιδιώκει να αναδείξει τις προσπάθειες πρωτοποριακού σχεδι- ασμού και ανάπτυξης καινοτόμων υπη- ρεσιών φιλοξενίας στη χώρα μας. Όπως αναφέρει στη σχετική σελίδα του το ΞΕΕ: «Αρχιτέκτονες, Designers, Managers, Ιδιοκτήτες ξενοδοχείων με όραμα, είναι οι κινητήριες δυνάμεις μας, είναι εκεί- νοι που μεταβάλλουν τον κλάδο της φιλοξενίας, επηρεάζουν τον τρόπο που ο ταξιδιώτης του 21ου αιώνα επιλέγει κατάλυμα, δημιουργούν νέες τάσεις στο τουριστικό γίγνεσθαι. Πρότυπά μας είναι τα μικρά ξενοδοχεία με έντονη προσωπι- κότητα και ξεκάθαρη διαφοροποίηση ως προς την αισθητική, τις παροχές και τις υπηρεσίες τους. Κάθε ενταγμένο ξενοδο- χείο στο σήμα «Boutique Ηotel» είναι εξ ορισμού διαφοροποιημένο. Παράλληλα όμως όλα αυτά τα ξενοδοχεία μοιράζο- νται κοινούς παρανομαστές, όπως: • Το μικρό μέγεθος • Την ιδιαίτερη αισθητική • Τις μοναδικές παροχές και τις υπηρεσί- ες τους. Το ΞΕΕ συνεργάζεται με 16 φορείς πι- στοποίησης για την απονομή του σήμα- τος. • Με τις ανωτέρω αναφορές δεν επιχειρούμε να καταγράψουμε το σύνολο των σχετικών σημάτων, τα οποία είναι πολύ περισσότερα και ποικίλα. Κάτι τέτοιο δεν θα ήταν δυνατόν στον περιορισμένο χώρο ενός άρθρου. Στόχος μας είναι να δώσουμε μια αρχική εικόνα για την ποικιλία και τις δυνατότητες τους. Η Τουριστική Αγορά εξετάζει την περίπτωση του να δημιουργήσει μια ειδική έκδοση για τη μεγάλη, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αλλά και ασαφή –σε κάποιο βαθμό– αυτή αγορά, σε επόμενη φάση. Χαρακτηριστικό της ασάφει- ας που υπάρχει είναι ότι με βάση την έρευνα που κάναμε μέχρι στιγμής δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε κάποιο φορέα ή άλλο «σημείο» που να υπάρ- χουν καταχωρισμένα όλα τα σχετικά σήματα. f&b management

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=