Food Service τ. 133 - page 6

6
Αγαπητοί φίλοι,
Π
ρο ημερών ο πολυβραβευμένος και πολύ γνωστός σεφ, Έκτορας
Μποτρίνι, ποστάρισε στον λογαριασμό που διατηρεί στο Facebook ένα
ξεκάθαρο μήνυμα, που εξέπεμπε αλήθεια και ρεαλισμό, ενώ την ίδια
στιγμή προσέφερε μια πρακτική απλής (στο άκουσμά, τουλάχιστον),
αλλά και αποδοτικής αντιμετώπισης ενός ραγδαία εξελισσόμενου φαι-
νομένου. Το περιεχόμενό του; Ακολουθεί αυτούσιο:
«Στον καιρό του Διαδικτύου, όπου όποιος μαγειρεύει θεωρεί τον εαυτό του σεφ κι
όποιος έχει έναν υπολογιστή θεωρεί τον εαυτό του όχι απλώς blogger, αλλά και
φωτογράφο, δημοσιογράφο, σχολιαστή, κριτή και τιμωρό.
Σε αυτόν τον καιρό, λοιπόν, εμφανίστηκε η ανθρωποφάγος φυλή των Ανώνυμων
Τιμητών των Πάντων που μπαίνουν στα social media, γράφουν πύρινους λίβελλους,
που κατακεραυνώνουν τους επαγγελματίες προς ίδιον όφελος. Μας απειλούν
διεκδικώντας δωρεάν γεύματα, αναβάθμιση δωματίων ή και πλήρη φιλοξενία σε
ξενοδοχεία ή ανυψώνουν (έναντι χαμηλής αμοιβής) τον κάθε Πουθενάκη από την
Ανυπαρκτούπολη, που δεν κάνει σωστά τη δουλειά του, αλλά θέλει να γίνει διά-
σημος πληρώνοντας ‘‘ακόλουθους’’.
Σε αυτόν τον καιρό, λοιπόν, χρειάζεται να αντιδράσουμε κι εμείς, να μη μασάμε τόσο
εύκολα, να μην ψαρώνουμε από τις τάχα μου κριτικές και μην μπουκώνουμε τους
Ανώνυμους Κριτές. Αλλιώς, υποβαθμίζουμε μόνοι μας το επάγγελμά μας κι όλους
αυτούς που έρχονται στα εστιατόριά μας και πληρώνουν κανονικά, χωρίς να μας
βρίζουν ανωνύμως, χωρίς να μας απειλούν και να μας εκβιάζουν».
Αναμφίβολα, ο κ. Μποτρίνι μέσω του συγκεκριμένου post επιχειρεί να επισημάνει
και να κατακρίνει μια μεθόδευση, της οποίας πιθανόν να έχει πέσει θύμα ο ίδιος
και σίγουρα ένα σημαντικό τμήμα άμεσων συναδέλφων του, αλλά και εν γένει
επαγγελματιών του κλάδου του επισιτισμού, της φιλοξενίας και του τουρισμού.
Η τελευταία παράγραφος του post του κ. Μποτρίνι εμπεριέχει την ουσία του
προβλήματος, αλλά και τον τρόπο αντίδρασης απέναντι σε κάθε κακόβουλη και
εσκεμμένη προσπάθεια.
Όπως αντιλαμβάνεστε, τα πάντα ξεκινούν (και καταλήγουν, φυσικά) από τους ίδιους
τους επαγγελματίες του κλάδου. Όταν αδυνατείτε να εκτιμήσετε την προσπάθεια που
καταβάλλετε, το αποτέλεσμα που παράγετε, τα υλικά που χρησιμοποιείτε, τα έξοδα
στα οποία καλείστε να ανταποκριθείτε, τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργά-
ζεστε, τη γνώση, τις σπουδές, τις συνολικές… ώρες πτήσης σας στις κουζίνες και τα
εστιατόρια, και last but not least, τους ίδιους σας τους πελάτες, τότε οι ίδιοι ναρκο-
θετείτε την προσπάθεια, αλλά και την ίδια σας την επαγγελματική ύπαρξη. Για να
μην αναφέρουμε και τη συνέχισή της. Σαν να βάζετε αυτογκόλ από τα αποδυτήρια…
Πάντοτε απαιτείται ψυχραιμία, «καθαρή» σκέψη, υπομονή, πίστη στον εαυτό σας,
στους συνεργάτες, στο παραγόμενο αποτέλεσμα, αλλά και στην πελατεία που σας
επιλέγει, ακολουθεί, εμπιστεύεται και στηρίζει εμπράκτως. Ορισμένες φορές ΔΕΝ
χρειάζεται να αποδεικνύετε πως ΔΕΝ είστε ελέφαντες! Πόσο μάλλον, όταν πραγ-
ματικά δεν είστε…
Καλή συνέχεια!
Η γνώση
ΕΙΝΑΙ δύναμη!
Compupress A.E.
Κεντρικά Γραφεία:
2
ο
χλμ. Λεωφ. Μαρκοπούλου,
19400 Κορωπί,
τηλ.: 210 9238672,
fax: 210 9216847
ΚΩΔΙΚΟΣ:
015812
ΕΚΔΟΤΗΣ:
Nίκος Μανούσος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ:
Ιωάννης Πατρίκος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ MARKETING:
Λουκία Ταλιαδώρου
ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ:
Παναγιώτης Μαρκέτος
ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
Νικολέττα Καλμούκη
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
Δέσποινα Προβιδάκη
Άλκης Παναγιωτίδης
ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ:
Αρτεμησία Παπαδάκη
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ:
Παυλίνα Μπεθάνη
ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ:
Iωάννης Τζίφας
ΕΚΤΥΠΩΣΗ-ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ:
Μ. ΣΠΥΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ-ΔΙΑΝΟΜΗ:
ΑΡΓΟΣ A.E.-Πρακτορείο Διανομής
Τύπου
ΚΩΔΙΚΟΣ ISSN:
1108-9520
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή,
ολική, μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή
διασκευή/απόδοση του περιεχομένου του Food
Service, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό,
ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο,
χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Compupress
A.E., όπως ορίζει ο νόμος 2121/1993,
η Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης περί πνευματικής
ιδιοκτησίας και οι κανόνες Διεθνούς Δικαίου
που ισχύουν στην Ελλάδα.
EDITORIAL
1,2,3,4,5 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,...84
Powered by FlippingBook