Username
Password
Τουριστική Αγορά

H "Τουριστική Αγορά" είναι το κορυφαίο και πλέον καθιερωμένο περιοδικό του τουριστικού κλάδου. Η έκδοσή της, το 1989, έδωσε νέα πνοή στη μέχρι τότε εκδοτική δραστηριότητα και πολύ σύντομα το περιοδικό κέρδισε επάξια τον τίτλο του market leader. Η "Τουριστική Αγορά" βρίσκεται στο σφυγμό των γεγονότων, κοντά στον σύγχρονο επαγγελματία, και παρέχει έγκυρη ενημέρωση για θέματα ποιότητας, τουριστικής πολιτικής και οικονομίας, οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων, καθώς και σε ζητήματα ανταγωνιστικότητας και ποιότητας των τουριστικών υπηρεσιών.

Έναρξη Κυκλοφορίας:
1989

Συχνότητα Έκδοσης:
Τριμηνιαίο

Τεύχος 291
Πολύ θετικά είναι τα πρώτα μηνύματα για την πορεία του ελληνικού τουρισμού την νέα τουριστική περίοδο του 2023. Όλα τα στοιχεία συνάδουν σε αυτό. Και οι προκρατήσεις και οι πτήσεις που προσθέτουν οι αεροπορικές εταιρείες και τα μηνύματα από τους TOs δείχνουν ότι το 2023 είναι πολύ πιθανόν να εξελιχθεί σε μια ιδιαίτερα καλή χρονιά για τον Ελληνικό τουρισμό ξεπερνώντας το 2022 και άρα έχοντας όλα τα δεδομένα να ξεπεράσει και την χρονιά του 2019, μια χρονιά ρεκόρ (και έτος βάσης των μετρήσεων) του ελληνικού τουρισμού. 
Τεύχος 290
 Η ακρίβεια, ο πληθωρισμός, η οικονομική ύφεση που θα επιδράσει αρνητικά στο διαθέσιμο εισόδημα είναι ο κύριος φόβος που εκφράζεται από τους επαγγελματίες του τουρισμού εντός και εκτός Ελλάδας. Από τις συνεντεύξεις και δηλώσεις των εκπροσώπων του κλάδου μέχρι τις έρευνες που παρουσιάστηκαν στην WTM σε επαγγελματίες του τουρισμού και τις δημοσκοπήσεις σε καταναλωτές (σχετικά με τις αποφάσεις τους για τα ταξίδια), το θέμα της ακρίβειας εμφανίζεται στην κορυφή των θεμάτων που προβληματίζουν την αγορά. Μια αγορά, όμως, που βίωσε έκρηξη της ζήτησης τους προηγούμενους μήνες και φαίνεται να διατηρεί τη δυναμική της.
Τεύχος 289
Τα μέτρα προστασία και προφύλαξης από τη διασπορά του Covid19 χαλαρώνουν τόσο εντός της χώρας όσο και σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο. Ο κόσμος είναι διψασμένος για διακοπές και έτοιμος να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για να τις απολαύσει. Ωστόσο, όπως συνήθως συμβαίνει, τα αναμφισβήτητα αισιόδοξα προαναφερθέντα στοιχεία, συνοδεύονται από μια σειρά επιφυλάξεων, «διευκρινίσεων» και ερωτημάτων από όσους επιχειρούν να σκιαγραφήσουν με αντικειμενικότητα την υφιστάμενη κατάσταση και τις προοπτικές για τον ελληνικό Τουρισμό.
Τεύχος 288
 Τα βαριά σύννεφα που συσσωρεύτηκαν πάνω από τον ελληνικό τουρισμό λόγω της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης δείχνουν ότι υποχωρούν σταδιακά το 2021. Με αξιοσημείωτη άνοδο σε επίπεδο αφίξεων αλλά και την τάση για αυξήσεις στις τιμές των ξενοδοχείων, η γενικότερη αισιοδοξία για την τουριστική ανάπτυξη επιστρέφει και αποκτά ιδιαίτερες διαστάσεις. Η ανάκαμψη έρχεται με γοργούς ρυθμούς στις τουριστικές επιχειρήσεις – και κατ’ επέκταση στους προμηθευτές τους. Ποιοι θα βγουν περισσότερο ωφελημένοι; Όσοι έχουν την ετοιμότητα να ανταποκριθούν στην επερχόμενη ζήτηση.
Τεύχος 287
 Καθώς ο τομέας του τουρισμού αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, οι επιπτώσεις για τη χώρα μας από την πανδημία covid -19, καθώς και για μια σειρά από συνδεδεμένες με τον Τουρισμό υπηρεσίες, είναι από σημαντικές έως εντυπωσιακές, τόσο για τον τρόπο που λειτουργούσε παραδοσιακά ο Τουρισμός, στην ευρύτερη έννοιά του, όσο και για τα νούμερα που εκπροσωπεί για την Οικονομία και φυσικά για την απασχόληση. Μια σειρά έρευνες αυτή την περίοδο 2020-2021 από διεθνείς και ελληνικούς φορείς και ερευνητές προσπάθησαν να αποτυπώσουν επιμέρους εικόνες του συνολικού παζλ ώστε να προβλέψουμε -σε έναν βαθμό- την πορεία και τη στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθηθεί.
Τεύχος 286
 Σήμερα, αρκετά χρόνια μετά την επίτευξη μιας «εκρηκτικής» ανάπτυξης των μεγεθών που σχετίζονται πρωτίστως με το εισερχόμενο τουριστικό ρεύμα, οι συνθήκες έχουν ωριμάσει, ώστε πλέον το ενδιαφέρον του συνόλου των παραγόντων της αγοράς να στρέφεται και στα έσοδα. Προσδοκώμενα, όσο και στοχευμένα. Με λογική, σχεδιασμό, στρατηγική, συντονισμένες δράσεις, κλιμάκωση, επενδύσεις και αποτελεσματικότητα. Εξυπακούεται, πως το τελευταίο απαιτεί χρόνο, αλλά και την κατάλληλη στοχοθέτηση κι εν συνεχεία σωστή επιλογή επιμέρους υπο-τμημάτων, τόσο των κύριων αγορών από τις οποίες προέρχεται το μεγαλύτερο ποσοστό του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος, όσο και νέων, που δεν διακρίνονται για τη μαζικότητά τους σε επίπεδο ταξιδιωτών.
Τεύχος 285
H κατάληξη της Thomas Cook, ενός εκ των κορυφαίων tour-operators σε διεθνές επίπεδο, στα… βράχια, λειτούργησε ως σημείο καμπής και «καμπανάκι» για σημαντικό μέρος των επαγγελματιών οι οποίοι αντιλαμβάνονται -πλέον- πως απαιτείται ενεργοποίηση, δημιουργικότητα, σύνθετη σκέψη, εξωστρέφεια, αναζήτηση και σχεδιασμός για την πορεία των επιχειρήσεών τους προς το μέλλον. 
Τεύχος 284
 Εδώ και λίγες ημέρες, ο κλάδος του τουρισμού περιστρέφεται εξ ολοκλήρου γύρω από την υπόθεση της οικονομικής κατάρρευσης της Thomas Cook. Τα προβλήματα που δημιουργούνται πολλαπλά, οι οικονομικές απαιτήσεις περισσότερες, οι λύσεις λιγοστές, το αύριο προμηνύεται εξαιρετικά δύσκολο για μια σειρά από επιχειρήσεις, ανεξαιρέτως μεγέθους, κι οι εναλλακτικές επιλογές δείχνουν «θολές».
Τεύχος 283
Βρισκόμαστε στην «καρδιά» του καλοκαιριού και -θεωρητικά- η τουριστική κίνηση βρίσκεται στα καλύτερά της. Μπορεί αυτό να ισχύει για την παρούσα χρονική περίοδο του Αυγούστου, εντούτοις τα μηνύματα που φτάνουν απ’ ολόκληρη τη χώρα μόνο ενθαρρυντικά δεν μπορούν να θεωρηθούν. Ο προβληματισμός είναι κάτι παραπάνω από έντονος, ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι προέρχεται από μια ευρεία γκάμα προορισμών, με ανομοιογενή χαρακτηριστικά, εντελώς διαφορετικό «μείγμα» επισκεπτών, και ξεχωριστή στοχοθέτηση. 
Δείγμα, ότι… Houston we ’ve got a problem!
Τεύχος 282
 Timing. Πόσο πολύτιμο και καταλυτικό αποδεικνύεται στην καθημερινότητά μας. Προσωπική και επαγγελματική. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές βρισκόμαστε -κυριολεκτικά- στο ενδιάμεσο των εκλογικών αναμετρήσεων. Η ουσία, βέβαια, είναι πως το αποτέλεσμα που προέκυψε από την πρώτη εβδομάδα της τριπλής εκλογικής αναμέτρησης (Ευρωεκλογές, Περιφερειακές, Τοπική Αυτοδιοίκηση) οδήγησε σε ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις που κατέληξαν στην πρόωρη προκήρυξη εκλογών. 
Τεύχος 281
Tα μεγέθη της φετινής (τουλάχιστον) σαιζόν αναμένεται να είναι κατά τι μειωμένα, εν συγκρίσει με ό,τι ίσχυε κατά τα αμέσως προηγούμενα έτη. Μήπως, λοιπόν, έφτασε η στιγμή κατά την οποία θα ήταν χρήσιμο να φροντίσουμε τα του οίκου μας; Να αξιοποιήσουμε μήπως τον χρόνο, ώστε να προετοιμαστούμε για τον επόμενο αναπτυξιακό κύκλο που συνήθως ακολουθεί το φαινόμενο της διόρθωσης; Κι εξηγούμαστε: οφείλουμε να σταθούμε ενώπιος ενωπίω και να αποφασίσουμε προς ποια κατεύθυνση επιθυμούμε ως χώρα κι ως βιομηχανία να κινηθούμε. Πόσο αποδοτικό είναι να κυνηγάμε το πλήθος των τουριστών και να μην στοχεύουμε στο ποιοτικό τους αποτύπωμα, αλλά και στη δαπάνη που τους συνοδεύει;
Τεύχος 280
 Το 2019 αποτελεί σημαδιακό έτος για την «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ», καθώς συμπληρώνει τρεις δεκαετίες διαρκούς κυκλοφορίας κι ενεργούς συμμετοχής στα εγχώρια περί του τουρισμού τεκταινόμενα. Η υπόσχεσή μας; Να συνεχίσουμε να αποτελούμε συνεκτικό δεσμό μεταξύ του συνόλου των επαγγελματιών του κλάδου, λειτουργώντας ταυτόχρονα κι ως μια γόνιμη «πλατφόρμα» συγκέντρωσης ιδεών, τάσεων κι εξελίξεων που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω βελτίωση του συνολικότερου τουριστικού μας προϊόντος.
Τεύχος 279

    Πολλαπλά “καμπανάκια” κινδύνου τόσο για το παρόν, όσο και το μέλλον της εγχώριας τουριστικής αγοράς “χτυπά” ο κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Aldemar Resorts σε συνέντευξή του στο περιοδικό μας.
    Στα 2,3 δις ευρώ εκτιμάται η άμεση συμβολή του ναυτικού τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας μας σύμφωνα με στοιχεία πρόσφατης μελέτης που πραγματοποίησε η εταιρεία GBR Consulting για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ.
    Τι καταδεικνύει μελέτη της GBR Consulting για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού σχετικά με τον βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών.
    Η The Ritz-Carlton Yacht Collection εντάσσει και τα ελληνικά νησιά στα δρομολόγια που προγραμματίζει να ξεκινήσουν το 2020.
    Η δημιουργία ενός Private Aviation Lounge στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου Κρήτης, «Νίκος Καζαντζάκης», βρισκόταν από καιρό στο μυαλό τουριστικών παραγόντων της Κρήτης. Τώρα γίνεται πραγματικότητα χάρις την ιδιωτική πρωτοβουλία.
Τεύχος 278
 Έπειτα από ανεξήγητα πολυετή αδράνεια και αναμονή, στην τελική ευθεία δείχνει να έχει εισέλθει η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της μελέτης για το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο του Τουρισμού (ΕΧΠΤ).
Πτυχές της ολοκληρωμένης προγραμματικής πρότασης που έχει καταρτίσει η Νέα Δημοκρατία για του τουρισμό παρουσιάζει ο Μάνος Κόνσολας, Βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Τουρισμού του κόμματος.
Ο Γρηγόρης Τάσιος, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων σε αποκλειστική συνέντευξη βάλει ευθέως εναντίων των κυβερνητικών παραγόντων θέτοντας τους συγκεκριμένες προκλήσεις-προσκλήσεις προκειμένου να αποδείξουν εμπράκτως την σημασία που παίζει εν τω συνόλω του ο τουρισμός στην εθνική οικονομία.
Ο Γενικός Διευθυντής της «Κ. Μπαντουβάς» Κώστας Μαρκάκης, μας παρουσιάζει ένα πρωτότυπο πρόγραμμα διακοπών σε συνεργασία με τούρκους επιχειρηματίες αποκλειστικά για την χειμερινή σεζόν με αρκετά χαμηλές τιμές.
Μια ελληνική πλατφόρμα εκμίσθωσης πολυτελών ακινήτων, η UniqueVillas, έχει καταφέρει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παγκόσμια τουριστική αγορά.
 
Τεύχος 277

Έντονο είναι το ενδιαφέρον της γνωστής πολυεθνικής αλυσίδας ξενοδοχείων Hyatt International για την ανάπτυξη των εποχικών προορισμών στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, όπως επισημαίνει ο Takuya Aoyama.
Η Αγγελική Χονδροματίδου, αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) σε μία  εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη, αποτυπώνει τη δυναμική που έχει αποκτήσει ο ελληνικός τουρισμός και τις νέες προοπτικές στην τουριστική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.
Στο τεύχος αυτό ξεκινά ένας ερευνητικός «φάκελος» αναφορικά με τον Τουρισμό Υγείας: Τι σημαίνει, ποιο το περιεχόμενό του, ποιους αφορά και ποιες οι αναγκαίες διοικητικές, όσο και λειτουργικές δομές του.
Γνωρίστε το καινοτόμο project «Ελληνικό Πρωινό» που δημιούργησε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και δείτε ποιες σχολές προσφέρουν εξειδικευμένες σπουδές τουριστικών επαγγελμάτων
Τεύχος 276
Την αναγκαιότητα να θέσει τις απαιτούμενες βάσεις που θα οδηγήσουν την εγχώρια τουριστική βιομηχανία στο εγγύς μέλλον, προκρίνει ο Αλέξανδρος Βασιλικός, νεοεκλεγής πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ). Στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού, ο κ. Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας, δεν διστάζει να θέσει «τον δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων» για μια σειρά από θέματα: Από τη (μη) λειτουργικότητα των εγκαταστάσεων του ΟΛΠ για την κρουαζιέρα μέχρι την αντιπρόταση για τον χώρο πέριξ του ΣΕΦ.
Ακόμα, διαβάστε για τη Royal Caribbean, η οποία επενδύει $900 εκατ. για 10 νέα κρουαζιερόπλοια και για εντυπωσιακές ταξιδιωτικές εμπειρίες, για την ανεπάρκεια του SES και το απαραίτητο βήμα εκσυγχρονισμού του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου, για το δυναμικό «άνοιγμα» στην Αμερικανική αγορά της Celestyal Cruises, το δυναμικό καλοκαίρι της Sky Express και άλλα πολλά, στο τεύχος αυτό της
Τεύχος 275
 ΕΚΘΕΣΗ XENIA 2017
Εντυπωσιακά μεγέθη και έντονο ενδιαφέρον από τους επαγγελματίες της τουριστικής αγοράς
 
Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ… ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ ΣΤΟΝ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ!
Πως “διώχνουμε” τα ξένα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής και έναν πακτωλό εκατομμυρίων ευρώ!
 
Η ΑΝΕΣΗ ΚΟΣΤΙΖΕΙ, ΑΛΛΑ ΑΞΙΖΕΙ
Μέχρι πρότινος τα εταιρικά ταξίδια διακρίνονταν από συγκεκριμένους κανόνες και αρχές. Η βασικότερη αρχή όλων ήταν να είναι εντελώς ανέξοδο για τον εταιρικό επιβάτη.
 
DEUTSCHE BAHN
Βελτίωση εμπειρίας του χρήστη σε κάθε του βήμα!
 
ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ ΑΝΟΔΟΥ Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΙΑΚΗ ΑΓΟΡΑ
Σε διεθνές επίπεδο καταγράφεται μια έντονα ανοδική ζήτηση, που κατά την προσεχή τετραετία θα αυξάνεται με ετήσιους ρυθμούς της τάξεως του 4%.
Τεύχος 274
 Η 2.0 εποχή για την «Τουριστική Αγορά» μόλις ξεκινά και θα είμαστε ευτυχείς εάν συνταχθείτε δίπλα μας σε αυτή την προσπάθεια.
Επισημάνσεις, παρατηρήσεις και προτάσεις είναι κάτι παραπάνω από αποδεκτές, για να μην πούμε απαραίτητες.
Καλή ανάγνωση!
Τεύχος 272
 Ότι δε συνέβη ποτέ είναι ότι δεν ποθήσαμε αρκετά (Nίκος Καζαντζάκης)
Η Ελλάδα διανύει τον όγδοο χρόνο σε κατάσταση οικονομικής κρίσης. O κάθε επόμενος χρόνος προβλέπεται ότι θα είναι πιο δύσκολος από τον προηγούμενο.
Η Ευρώπη αντιμετωπίζει προβλήματα ταυτότητας και δείχνει να αναζητά τους λόγους σύστασης της.  Σε καμιά περίπτωση δεν είναι ορατή η χάραξη δρόμων ανάπτυξης από ευρωπαϊκή  πρωτοβουλία. 
Η ολοκλήρωση της β΄ αξιολόγησης, η εξασφάλιση πολιτικής σταθερότητας, καθώς και η στήριξη της αξιοπιστίας της χώρας, αποτελούν τις τρεις αδιαπραγμάτευτες προϋποθέσεις, ώστε η χώρα να επανέλθει σε αναπτυξιακή τροχιά.
Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα είναι το προσφυγικό-μεταναστευτικό.   Το γεννά ο πόλεμος και η κακουχία, που συνήθως έρχονται ως αποτέλεσμα πράξεων ή/και αδιαφορίας του “ανεπτυγμένου” κόσμου.  Η διαχείριση αυτού του ζητήματος παίζει σημαντικό ρόλο και στην εικόνα της χώρας.
Με ισότιμη τίμια αποδοχή, οι πρόσφυγες και οι μετανάστες θα μπορούσαν να θεωρηθούν πλεονέκτημα για τη γερασμένη Ευρώπη και για την Ελλάδα.
Στην Ελλάδα σήμερα, πολλοί νέοι φεύγουν και πάνε να βρουν την “τύχη” τους, δηλαδή δουλειά, και συχνά δουλειά όχι ιδιαίτερα υψηλών προδιαγραφών, στη Βόρεια Ευρώπη.
Όλα αυτά δείχνουν το ότι  η ελληνική οικονομία σήμερα βαδίζει στο άγνωστο με βάρκα υποσχέσεις που δε φαίνεται να εκπληρώνονται και χωρίς να εμφανίζεται φως στον ορίζοντα.
Η από πολλά χρόνια προσδοκώμενη σύνδεση του τουρισμού με τους άλλους τομείς της οικονομίας παραμένει στόχος χωρίς στόχαστρο, στόχευση στο κενό.
Η πορεία της χώρας δυστυχώς φαίνεται προδιαγεγραμμένη αν δεν αποφασίσουμε, εμείς οι Έλληνες να δράσουμε και να αλλάξουμε αυτήν την πορεία. 
Τεύχος 271
Η Τουριστική Ανάπτυξη απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον
Ο Τουρισμός συνεχίζει να είναι ο μοναδικός τομέας στην Ελλάδα με θετικό πρόσημο ανάπτυξης.  Αυτός φαίνεται να είναι και ο λόγος για τον οποίο ο πρωθυπουργός κατά τον ανασχηματισμό που έκανε, προχώρησε στην επανασύσταση του αυτόνομου Υπουργείου Τουρισμού.  Στο πλαίσιο βέβαια και της δημιουργίας κλίματος κυβερνητικών ισορροπιών.
Αυτό όμως σίγουρα δεν αρκεί για την τουριστική ανάπτυξη.  Η υπερφορολόγηση είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε μείωση του ενδιαφέροντος των επιχειρηματιών για επενδύσεις σε αυτόν τον τομέα.  Σε έναν τομέα που η ανταγωνιστικότητά του βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις επενδύσεις που πραγματοποιούνται για να τον διατηρούν μπροστά και να τον προάγουν.
Το μεταναστευτικό-προσφυγικό, πέρα από ανθρωπιστικό πρόβλημα, αποτελούν κρίσιμο σημείο για την εικόνα της χώρας μας και επομένως για την τουριστική ανάπτυξη. 
Απαιτείται ολοκληρωμένο εθνικό σχέδιο με πρόγραμμα και δράσεις για το ελληνικό τουριστικό προϊόν και όλους τους κλάδους με τους οποίους συνδέεται.  Μόνο έτσι μπορεί ο τουρισμός να βοηθήσει να βγει η χώρα από το τέλμα της οικονομικής κρίσης.
Τεύχος 270
 Νέα εποχή για την Τουριστική Αγορά
Από αυτό το τεύχος, το 270, ξεκίνησε μια άλλη εποχή για το περιοδικό Τουριστική Αγορά.  Από το 1989 ως και το 2016 το περιοδικό ενημέρωνε τους αναγνώστες για όλα τα “τουριστικά δρώμενα”.  Σήμερα ανταποκρινόμενο στις σύγχρονες ανάγκες έγκυρης αλλά και έγκαιρης ενημέρωσης, το έργο αυτό το έχει αναλάβει το site του περιοδικού: www.tour-market.gr.
To περιοδικό από αυτό το τεύχος θα καταπιάνεται με ειδικά θέματα.  Σε αυτό το τεύχος με την Τουριστική Εκπαίδευση.  Μια αναλυτική παρουσίαση των σχολών, των σπουδών και των τάσεων στην ελληνική και διεθνή αγορά.  Το ΥΠΟΤ απαντά σε μια σειρά σημαντικά ερωτήματα.
Τεύχος 269
 Συγκρατημένη προσμονή αφίξεων ανάλογων με το 2015. 
 
Ανησυχίες για πιθανή αρνητική επίδραση στον αριθμό των last minute τουριστών από την Αγγλία εξαιτίας της μείωσης της αγοραστικής αξίας της λίρας Αγγλίας. Απαιτούνται κινήσεις και συντονισμός δράσεων για προσέλκυση επισκεπτών που θα καλύψουν την πιθανή μείωση από αυτήν την αγορά. 
Μεικτή η εικόνα των αφίξεων στη χώρα. Θετικά κινείται η Κρήτη και η Αθήνα.  Προσπάθειες ενίσχυσης της εσωτερικής κίνησης προς τα νησιά που έχουν επιβαρυνθεί από το προσφυγικό/μεταναστευτικό. 
Η υπερφορολόγηση δρα αρνητικά και στον εσωτερικό τουρισμό.
Η κρουαζιέρα πλήττεται από απεργίες.  
Κινήσεις δημιουργίας θεσμικού πλαισίου για τον ιατρικό τουρισμό.
Γ. Σ. ΣΕΤΕ 2016 – Θετικά μηνύματα στο συνέδριο Eurobank – ΣΕΤΕ.
Τεύχος 268
 .
Τεύχος 267
Απαιτείται ανάταξη της οικονομίας 
Η Ελλάδα είναι στους κερδισμένους της τουριστικής χρονιάς του 2015 παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση τόσο στις αφίξεις όσο και στις εισπράξεις.  Αυτά όσον αφορά στο Τουριστικό προϊόν, αρνητική όμως η εικόνα της οικονομίας της χώρας.  Αρνητική και η καθημερινή ζωή των Ελλήνων. Το 2016 πρέπει να υπάρξει ανάταξη της οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Για να δημιουργηθούν όμως νέες θέσεις εργασίας αλλά και για τη διατήρηση αυτών που υπάρχουν χρειάζονται δουλειές! Οι δουλειές δε θα έρθουν από μόνες τους. Οι συμπεριφορές των άλλων απέναντι στην Ελλάδα δε θα αλλάξουν αν δεν αλλάξει η Ελλάδα.
Θετικές οι προβλέψεις για τον τουρισμό και για το 2016.  Αυτό όμως δε φτάνει.  Πρέπει να γίνουν άμεσα όλες οι απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις και ιδιωτικοποιήσεις που θα υποστηρίξουν και την αλλαγή κλίματος για την ελληνική οικονομία και θα ξαναφέρουν την εμπιστοσύνη, θα ξαναφέρουν τις καταθέσεις και θα αποκαταστήσουν την ανταγωνιστικότητα στην ελληνική οικονομία.  Πρέπει επιτέλους να υπάρξει θετικό κλίμα για επενδύσεις, τις χρειάζεται η Ελλάδα και το ελληνικό τουριστικό προϊόν.
Τεύχος 266
 Βαρύ το κλίμα με τα τρομοκρατικά χτυπήματα
Νοέμβριος 2015, τρομοκρατικά χτυπήματα στο Παρίσι και πριν στην Άγκυρα, Βυρητό, Δαμασκό κ.λ.π.  Αθώοι σκοτώνονται στο όνομα προσπαθειών για εξουσία και οικονομκά οφέλη.
Ο Τουρισμός είναι δραστηριότητα που αναπτύσσεται σε περιόδους ειρήνης και λειτουργεί θετικά για την οικονομική ανάπτυξη των χωρών και των περιοχών που αναπτύσουν με επιτυχία το τουριστικό τους προϊόν.    
Ο Taleb Rifai, γγ του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού Ηνωμένων Εθνών UNWTO πέρα από την απόλυτη αλληλεγγύη προς το λαό και την κυβέρνηση της Γαλλίας,  είπε: “Αντιμετωπιζουμε μια διεθνή απειλή και που δεν είναι μια επίθεση εναντίον της Γαλλίας, είναι μια επίθεση εναντίον όλων μας.”
...Μόνο εφόσον λυθούν τα προβλήματα στις χώρες αυτές μπορεί να σταματήσει η φυγή προσφύγων προς την Ευρώπη για μια καλύτερη ζωή για τους ίδιους και τα παιδιά τους.”  
Είναι ακόμα ξεκάθαρο ότι, σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει ο “ελεύθερος” κόσμος να επιτρέψει στον τρόμο να οδηγήσει σε απάνθρωπες πράξεις που δεν οδηγούν πουθενά.
Τεύχος 265
 Ανοδικά κλείνει η τουριστική περίοδος 2015 για την Ελλάδα
Καθοριστικά όμως βήματα στην πορεία για την έξοδο από την οικονομική κρίση και στη δημιουργία μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας, θα γίνουν μόνο αν η στρατηγική της νέας κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, εστιάσει στρατηγικά στον τουρισμό.
Απαιτείται προγραμματισμένη σωστή σύνδεση των διαφορετικών τομέων της οικονομίας με το τουριστικό προϊόν, προστασία του περιβάλλοντος και πρωτίστως σύνδεση του πρωτογενή τομέα της αγροτικής παραγωγής με την κατανάλωση των επισκεπτών.
Ένα σημαντικό ζήτημα το οποίο θα πρέπει να εξετάσει το ΥΠΟΤ και να προσπαθήσει να δώσει λύση είναι η αδυναμία αντιστοίχησης της αύξησης των επισκεπτών με  αντίστοιχο ποσοστό ενίσχυσης των εσόδων της χώρας και των επιχειρήσεων.   
Ένα άλλο μεγάλο ζήτημα που έχει να αντιμετωπίσει η νέα κυβέρνηση είναι το προσφυγικό ζήτημα, το οποίο καθόλου δεν προσφέρεται για μικροπολιτική και αφορά στην ουσία και λύση των αιτιών γένεσης του ζητήματος αυτού.
Τεύχος 264
Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ 
Η Ελλάδα, περνά δύσκολη περίοδο και δεν υπάρχει νόημα να αναφερθεί κανείς στην τεράστια σημασία που έχει ο τουρισμός, αλλά στην ουσιαστική αντιμετώπιση των θεμάτων που απασχολούν τη χώρα συνολικά. Είναι καθήκον όλων σήμερα να υποστηρίξουν την Κυβέρνηση να επιτύχει μια αμοιβαία επωφελή συμφωνία που θα απεμπλέξει την ελληνική κοινωνία και οικονομία από την υφεσιακή κατάσταση της τελευταίας εφταετίας, βάζοντας τέλος στη λιτότητα, αποκαθιστώντας την κοινωνική δικαιοσύνη αλλά και δίνοντας συνολική λύση στο ζήτημα του χρέους.
Είναι φανερό ότι η υπόθεση της Ελλάδας δεν έχει μόνο οικονομική, αλλά και πολιτική διάσταση με πολλές συνιστώσες. 
Είναι συγχρόνως βέβαιο ότι η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας αλλά και ο ελληνικός τουρισμός έχουν ανάγκη  από ένα σταθερό και θετικό λειτουργικό περιβάλλον.
 
Τεύχος 263
Ιδιαίτερα θετικά είναι τα  μηνύματα από τις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού. Ο τουρισμός δείχνει να είναι ο μόνος τομέας με θετική προοπτική στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.   Περίοδο αναμονής και ανησυχίας.  Αναμονή για τις εξελίξεις στις σχέσεις με την Ευρώπη, ανησυχία για τις θέσεις εργασίας. Αγωνία των επιχειρήσεων για τη δυνατότητα τους ύπαρξης και δραστηριότητας, αγωνία των πολιτών για το μέλλον τους. Είναι βέβαιο ότι υπάρχουν προβλήματα στην  παγκόσμια οικονομία.  Σημαντικά προβλήματα στην Ευρώπη εξαιτίας του δόγματος της λιτότητας που εφαρμόζεται τα πολλά τελευταία χρόνια.  Μειωμένες επενδύσεις, μεγαλύτερη φτώχεια και όλα εκείνα που συνεπάγεται η κρίση.  Ας εστιάσουμε σωστά τουλάχιστον στον τουρισμό.
Τεύχος 262
 Η οικονομική πίεση και η αγωνία της μεσαίας και εργατικής οικονομικής τάξης για το αύριο, οδήγησε στο αποτέλεσμα των πρόσφατων πολιτικών εκλογών που έδωσαν την εξουσία στο Συνασπισμό της Ριζοσπαστικής Αριστεράς. 
Ο Τουρισμός είναι ο μόνος ίσως οικονομικός τομέας που έχει δώσει σημαντικά έσοδα στην Ελλάδα τα δύο τελευταία χρόνια, ενώ έχει δημιουργήσει παράλληλα πολλές θέσεις εργασίας. 
Η νέα υπουργός, η Έλενα Κουντουρά, είναι νέα και δυναμική και φαίνεται να αποτελεί θετική παράμετρο σε αυτή την πορεία.
Είναι βέβαιο ότι με την υιοθέτηση σωστής στρατηγικής και την εφαρμογή των αντίστοιχων δράσεων, ο Τουρισμός μπορεί να γίνει η ατμομηχανή που θα οδηγήσει την ελληνική οικονομία έξω από την κρίση σε πρόοδο και ανάπτυξη. 
 
Τεύχος 261
Οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις παρουσίασαν αύξηση.  Θετικές οι προβλέψεις και για το 2015. Η τουριστική κίνηση είχε σημαντική ανάπτυξη και στην Ελλάδα. Ειδικότερα στις περιοχές με εισερχόμενο τουρισμό. Ο εσωτερικός τουρισμός εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι Έλληνες πολίτες συνεχίζει να παρουσιάζει μεγάλες αδυναμίες.
Ο τουρισμός, μπορεί να είναι το όχημα που θα οδηγήσει τη χώρα στην ανάπτυξη, εφόσον όμως γίνει σωστός σχεδιασμός για το αύριο. Εφόσον τεθούν προτεραιότητες, να εξεταστούν τα δεδομένα των αγορών και της ανταγωνιστικότητας και γίνουν οι ανάλογες κινήσεις. Ταυτόχρονα, απαιτούνται τουλάχιστον οι μεταρρυθμίσεις που θα συνδέσουν τον τουρισμό με τους άλλους τομείς της οικονομίας και θα οδηγήσουν τη χώρα στην παραγωγικότητα και την ανάπτυξη.
Τεύχος 260
Τα θετικά αποτελέσματα αφίξεων απαιτούν άμεσα προσεκτική αποτίμηση.  Σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να εγγυηθούν για το μέλλον του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας απαιτούν στρατηγικές επιλογές με προοπτική.  Επιλογές που θα βοηθήσουν ώστε η τουριστική κίνηση να γίνει πραγματικά ατμομηχανή της οικονομίας και πρωτίστως του πρωτογενή τομέα.  Τα καλά ελληνικά προϊόντα που παράγει η γη καθώς και εκείνα της κτηνοτροφίας, πτηνοτροφίας και ιχθυοκαλλιέργειας πρέπει να ταυτίζονται με το ελληνικό τουριστικό προϊόν και να αποτελούν λόγο επιλογής του. 
Στην αξιολόγηση της αύξησης των αφίξεων πρέπει να συνυπολογισθεί το γεγονός ότι το 2014 σημείωσε παγκοσμίως ρεκόρ αφίξεων, ενώ τα προβλήματα στη Μεσόγειο υποστήριξαν την κίνηση προς τη χώρας μας.
Απαιτείται συνεχής θετική παρουσία της Ελλάδας στα διεθνή μέσα και σωστή παρουσία στις τουριστικές εκθέσεις.  Απαιτείται φορολογική πολιτική που θα υποστηρίξει την προσέλκυση επενδύσεων από Έλληνες και ξένους ενδιαφερόμενους.  
 
Τεύχος 259
«Ουκ εν τω πολύ τω ευ»

Το κλίμα ευφορίας για το μεγάλο αριθμό των τουριστικών αφίξεων μέσα στο γενικότερο κλίμα της οικονομικής πίεσης και ανασφάλειας που αισθάνονται οι περισσότεροι Έλληνες είναι σίγουρα θετικό.  Ανακοινώθηκε μάλιστα από έγκυρο τουριστικό φορέα ότι οι αναμενόμενες αφίξεις θα είναι περισσότερες από την αρχική πρόβλεψη. Λέγεται ότι θα χρειαστούμε περισσότερες και καλύτερες κλίνες για να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου. Σήμερα όμως απαιτούνται κινήσεις με σύνεση και μέλημα στην οργάνωση για την ανάπτυξη του τουρισμού, έτσι ώστε να δημιουργηθούν παράλληλα θέσεις εργασίας με προοπτική. Τυχαίες καιροσκοπικές ή/και κερδοσκοπικές κινήσεις γιατί θα έχουν συνέπειες. 
Η Ευρωπαϊκή Ένωση με επιλογή σωστών πολιτικών θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο στον τουρισμό. Οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας οφείλουν να συνεννοηθούν ώστε με κοινές δράσεις να επιδράσουν και να επηρεάσουν τα τεκταινόμενα με ξεκάθαρο πρόγραμμα και συγκεκριμένους στόχους.
Με γνώση και πρόγραμμα υπάρχει και προοπτική επιτυχίας.
Τεύχος 258
Τουρισμός 2014
Ευρωπαίοι και Αμερικανοί ηγέτες σχολιάζουν θετικά την πορεία της ελληνικής οικονομίας.  Ωστόσο για την καταπολέμηση της ανεργίας, απαιτείται άμεσα εκκίνηση μιας ανασυγκροτημένης ελληνικής οικονομίας.  Μιας οικονομίας που θα δημιουργήσει την πλατφόρμα για έργα ανάπτυξης με την παράλληλη δημιουργία θέσεων εργασίας που θα καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες μιας αναπτυσσόμενης αγοράς με προοπτική.  Απαιτείται η σύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή αλλά και το δευτερογενή  τομέα για την κάλυψη των αναγκών των καταλυμάτων σε τροφοδοσία, υποδομές και αναλώσιμα.  Δεν αρκεί η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών, απαιτείται και η ανάλογη κατανάλωση ώστε να μπορούν να συντηρηθούν οι υποδομές και το προϊόν να παραμείνει ανταγωνιστικό και κερδοφόρο τόσο για την οικονομία όσο και για τους εργαζόμενους.
Τεύχος 257
Τα στοιχεία για τον τουρισμό το 2013 αλλά και για τη σαιζόν που έρχεται είναι θετικά και μπορούν να βοηθήσουν τόσο στην ψυχολογία όσο και στη θετική πορεία του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Θα πρέπει να αποφασιστεί μία στρατηγική και να υιοθετηθούν οι ανάλογες δράσεις. Ο τουρισμός φαίνεται να είναι οικονομική δραστηριότητα με σημαντικά θετικά αποτελέσματα, οι άνθρωποι του τουρισμού, ταγοί, επιχειρηματίες, στελέχη και εργαζόμενοι, οφείλουν να μπουν μπροστά και να καταδείξουν την ανάγκη ύπαρξης ουσιαστικής συνεννόησης του πολιτικού κόσμου στην αντιμετώπιση της κρίσης.
Τεύχος 256
Η αύξηση αφίξεων, διανυκτερεύσεων και εσόδων στην Ελλάδα, δεν πρέπει να αποτελεί λόγο υπεραισιοδοξίας. Αποτελεί όμως λόγο μελέτης, αξιολόγησης και σχεδιασμού για το μέλλον. 
Για να υπάρξουν πραγματικά αποδοτικά αποτελέσματα με διάρκεια και προοπτική είναι σημαντικό η όποια στρατηγική και δράση να αποφασίζεται αφού έχουν εξεταστεί όλα τα δεδομένα.  Πρέπει να συνυπολογισθεί στην αποτίμηση των αφίξεων το γεγονός ότι το 2013 σημείωσε παγκοσμίως ρεκόρ αφίξεων, καθώς και τα προβλήματα στη Μεσόγειο.  Δεν αρκούν τα ταξίδια της υπουργού και των στελεχών του Υπουργείου, για να συνεχιστεί ο θετικός ρυθμός των αφίξεων.  Απαιτείται συνεχής θετική παρουσία της Ελλάδας στα διεθνή μέσα και σωστή παρουσία στις τουριστικές εκθέσεις.  Απαιτείται σταθερή φορολογική πολιτική που θα υποστηρίξει την προσέλκυση επενδύσεων από Έλληνες και ξένους ενδιαφερόμενους.  Απαιτούνται δράσεις που θα προάγουν το προφίλ της χώρας και των τουριστικών προϊόντων που διαθέτει.  Απαιτείται υιοθέτηση πολιτικής που θα βοηθήσει στην ανάκαμψη της οικονομίας που θα φέρει και ανάκαμψη του εσωτερικού τουρισμού.
Τεύχος 255
Καλή τουριστική κίνηση εμφανίζουν οι καταξιωμένοι τουριστικοί προορισμοί. Δοκιμαστικά μείωση και του ΦΠΑ στην εστίαση και θα δούμε...
Ωστόσο οι περιοχές που εξαρτώνται από εσωτερικό τουρισμό δε φαίνεται να πηγαίνουν και τόσο καλά. Η απουσία αίσθησης ασφάλειας είναι έντονη και η ανάπτυξη δεν θα ξεκινήσει με νομοσχέδια και διατάγματα. Ναι, ο τουρισμός μπορεί να ανοίξει την πόρτα της ανάπτυξης αλλά μόνο αν υπάρξει συγκεκριμένο σχέδιο δράσης. Το ανασφάλιστο και ανεκπαίδευτο προσωπικό σε καμιά περίπτωση δε θα βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας.
Τεύχος 254
Η τουριστική περίοδος 2013 φαίνεται να πηγαίνει καλά, πολλές οι κρατήσεις πολλές και οι αφίξεις. Το θέμα βέβαια δεν είναι να έχουμε απλά πολλές κρατήσεις και αφίξεις, αλλά να έχουμε και σημαντικά έσοδα. Έσοδα που αφορούν τόσο στις τουριστικές επιχειρήσεις όσο και στην τοπική οικονομία στις περιοχές όπου αναπτύσσεται η τουριστική δραστηριότητα. Αυτό βέβαια μπορεί να έρθει μόνο ως αποτέλεσμα συστηματικών δράσεων ενταγμένων σε ένα στρατηγικό σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη. Σχέδιο απευθυνόμενο στις ενδιαφερόμενες για το ελληνικό προϊόν αγορές.  Δε μπορεί ποτέ να είναι αποτέλεσμα τυχαίων συγκυριακών συνθηκών. Ας δράσουμε λοιπόν ανάλογα.
Τεύχος 253
Καλή τουριστική κίνηση αναμένεται το 2013. Αισιόδοξα τολμά να σκέφτεται η πλειοψηφία του τουριστικού κόσμου και μαζί όλοι οι κάτοικοι των τουριστικά ανεπτυγμένων περιοχών. Γνωρίζουν ότι όλοι ωφελούνται από την καλή τουριστική κίνηση. Τα οικονομικά αποτελέσματα αναμένονται καλύτερα από του 2012 ενώ θα μπορούσαν να είναι και καλύτερα. Απαιτείται οργάνωση, απαιτείται σχεδιασμός, και οι ανάλογες δράσεις. Με τον τουρισμό μπορεί να συνδεθεί επιτυχημένα ο πρωτογενής τομέας της χώρας ισχυροποιώντας και την ταυτότητα του τουριστικού προϊόντος. Ο τουρισμός μπορεί να ανοίξει την πόρτα της ανάπτυξης.
Τεύχος 252
Συγκρατημένη αισιοδοξία είναι το κυρίαρχο συναίσθημα στην τουριστική αγορά. Απαιτείται προσοχή για τη διαφύλαξη της καλής εικόνας της χώρας στο εξωτερικό.    Στο πλαίσιο της έκθεσης HO.RE.CA. που θα γίνει το Φεβρουάριο, θα πραγματοποιηθεί και η 2η γενική συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας.  Με πρωτοβουλία του περιοδικού «Τουριστική Αγορά», στο πλαίσιο και με την υποστήριξη της έκθεσης, και την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, οργανώνεται ένα Forum Επιμελητηρίων (Ξενοδοχειακό Ελλάδας, Κινεζικό, Ιταλικό, Τουρκικό, Βραζιλιανό και Καναδικό)με στόχο την ανάπτυξη συνεργειών για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης.
Τεύχος 251
Η οικονομική κρίση, η ανεργία, οι επιχειρήσεις που κλείνουν, αλλά και η ελπίδα από τον τουρισμό που δεν το βάζει κάτω, είναι τα σημαντικότερα δεδομένα της χρονιάς που τελειώνει.  Οι αφίξεις έχουν πάει σχετικά καλά χωρίς όμως να έχουν φέρει τις αναμενόμενες τουριστικές εισπράξεις.  Η εικόνα της Ελλάδας χρειάζεται άμεση αποκατάσταση.  Η Αθήνα συνεχίζει να έχει πτωτική πορεία και η εικόνα της επιδρά στην εικόνα της χώρας. Θετικό το γενικότερο κλίμα που διαπίστωσαν οι Έλληνες εκθέτες στο Λονδίνο στην έκθεση WTM και στη Βαρκελώνη στην έκθεση συνεδριακού τουρισμού ΕΙΒΤΜ.
Τεύχος 250
Στα θετικά καταχωρείται η ύπαρξη της νέας κυβέρνησης και για τον τουρισμό.  Η  μεγάλη πρόκληση είναι η απαίτηση και η ανάγκη συνεργασίας μεταξύ πολιτικών που στερούνται την κουλτούρα της πολιτικής συνεργασίας.  
Στα θετικά και η επανίδρυση του Υπουργείου Τουρισμού, και το γεγονός ότι η νέα υπουργός τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, είναι στέλεχος με γνώσεις, άποψη και προτάσεις προς υλοποίηση.
Καθοδική η πορεία των βασικών μεγεθών του ελληνικού τουρισμού κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2012. Ιδιαίτερα πτωτική φαίνεται να είναι η πορεία της Αθήνας.
Απαιτείται τώρα συντονισμένη δουλειά με στόχους και  ανάλογες δράσεις..
Τεύχος 249
Η αρνητική δημοσιότητα για την Ελλάδα επιδρά σταθερά αρνητικά στην προσέλκυση τουριστών και ενδιαφερόμενων για όλα τα τουριστικά προϊόντα που προσφέρει. Η μεγάλη αγορά που σήμερα φαίνεται ότι μπορεί να έχει άμεσα και απτά θετικά αποτελέσματα είναι χωρίς αμφιβολία η ρωσική. Ο τουρισμός  συνεχίζει να είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στην Ελλάδα, απασχολώντας άμεσα και έμμεσα πάνω από 750.000 εργαζόμενους. Σε κάθε περίπτωση σήμερα απαιτείται στρατηγική, απαιτείται σοβαρότητα πρωτίστως από τους πολιτικούς, που φέρουν μεγάλη ευθύνη για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Ελλάδα.
Τεύχος 248
Όλοι φαίνεται να συμφωνούν ότι επιβάλλεται η επιλογή και η άμεση εφαρμογή πολιτικών και δράσεων που θα στοχεύουν στην αντιστροφή της ύφεσης. Ο τουρισμός είναι ο μόνος τομέας που μπορεί να έχει άμεσα σημαντική επίδραση στην ανάκαμψη της οικονομίας.  
Στο ρεπορτάζ από την ΙΤΒ, καταγράφονται οι διαφορετικές τάσεις και τα κυρίαρχα στοιχεία που θα επηρεάσουν τα αποτελέσματα των αφίξεων και διανυκτερεύσεων το 2012. Επίσης, στο τεύχος υπάρχει ρεπορτάζ για την 7η HO.RE.CA, το ΙΜΙC 2012 και την ΙΜΕΧ.  Σχέδιο δράσης ΣΕΤΕ προς το 2020.
Τεύχος 247
•    Νέες αγορές: «Τουριστική Αγορά» - Ελληνο-Κινεζική Ένωση: Δράση και συνέργεια με στόχο την τουριστική ανάπτυξη – Εκδήλωση ενημέρωσης στη ΗΟ.RE.CA. 2012
•    Ρεπορτάζ για το συνεδριακό τουρισμλό.  Η ανάπτυξή του απαιτεί συνέργειες και στοχευμένες δράσεις. 
•    Ανασκόπηση αποτελεσμάτων τουριστικής κίνησης παγκόσμια – επιδράσεις στην ελληνική οικονομία και αγορά – Στοιχεία ΣΕΤΕ 
•    Οι φορείς του τουρισμού ΞΕΕ & ΕΞΑ-Α διαπιστώνουν & προειδοποιούν
•    Ρεπορτάζ για τις εκθέσεις HO.RE.CA 2012, 43η xenia, IMIC, GOOGLE, Philoxenia. 
•    Αφιέρωμα για το μπάνιο:  Σημείο αναφοράς ενός ξενοδοχείου.
•    Έρευνα αγοράς: spa & hotel room amenities. Προσφορά υπηρεσιών αναζωογόνησης υψηλών προδιαγραφών.
Τεύχος 246
Το βιώσιμο μέλλον της Ελλάδας είναι στενά συνδεδεμένο με τη θέση της στην Ευρώπη.  Ο τουρισμός ως δραστηριότητα φαίνεται να συνδέεται άμεσα με την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.  Στο συνέδριο του ΣΕΤΕ, για πρώτη φορά στο κεντρικό πάνελ του συνεδρίου, συμμετείχαν όλες οι πολιτικές δυνάμεις με παρουσία στην ελληνική βουλή.  Το ελληνό/ολλανδικό και το ελληνό/βρετανικό εμπορικό επιμελητήριο, προτείνουν βιώσιμες λύσεις ανάπτυξης με προοπτική ταχεία έξοδο από την κρίση.  Σημαντικά νέα από τη συνεδριακή αγορά.
Αφιέρωμα στην Κρήτη, στα δορυφορικά συστήματα και τις τηλεπικοινωνίες.
Τεύχος 245
Στη χώρα μας, που δοκιμάζεται σκληρά από την κακή οικονομική ύφεση, όλοι αναγνωρίζουν, ότι ο τουρισμός είναι η μόνη λύση με προοπτική για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.  Πρέπει όλοι οι Έλληνες να κατανοήσουν και να αναγνωρίσουν τη σημασία του τουρισμού και οι επαγγελματίες να κατανοήσουν την ανάγκη σταθερής προσφοράς υπηρεσιών που θα χαρακτηρίζονται από ποιότητα και θα αντιστοιχούν με το παραπάνω στο κόστος χρέωσής τους. 
Σ’ αυτό το τεύχος παρουσιάζεται αφιέρωμα για τη Βόρεια Ελλάδα, την τουριστική εκπαίδευση, την κρουαζιέρα, το ξενοδοχειακό λογισμικό, καθώς και νέα της συνεδριακής αγοράς.
Τεύχος 244
Προσέγγιση της σημερινής οικονομικής  ύφεσης με θετικό τρόπο.  Σήμερα όλοι φαίνεται να έχουν συνειδητοποιήσει ότι η ανάπτυξη του τουρισμού είναι μονόδρομος.  Μόνη επιλογή είναι η προσφορά καλού τουριστικού προϊόντος με προοπτική, ή κακού προϊόντος με ημερομηνία λήξης.
Πρέπει να καταδικάσουμε τη διαφθορά και να προχωρήσουμε με γνώση και συνέπεια στο δρόμο της ανάπτυξης.
Κεντρικό θέμα του τεύχους οι ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ των προμηθευτών προς τους ξενοδόχους.  Ποιοτικά προϊόντα σε τιμές έκπτωσης, με στόχο την υποστήριξη της αγοράς και του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. 
Τεύχος 243
H Τουριστική Κίνηση δίνει αίσθηση αισιοδοξίας σε όλη τη χώρα.  Οι κρατήσεις και οι αφίξεις είναι σε καλό δρόμο.  Μέσα σε όλο το αρνητικό κλίμα σκληρής ύφεσης που χαρακτηρίζει αυτήν την περίοδο την Ελλάδα, ο τουρισμός δείχνει να είναι ο μόνος τομέας που μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός στήριξης  επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας.  Η ανάπτυξή του συμβαδίζει με παράλληλη αύξηση θέσεων εργασίας.  Κάθε επένδυση που γίνεται έχει άμεση και σημαντική απόδοση ενώ βελτιώνει και το επίπεδο ζωής των μόνιμων κατοίκων της περιοχής.
Τεύχος 242
 Θέμα εξωφύλλου: Πρόταση & προοπτική ένταξης της Ελληνικής  γαστρονομίας στο ελληνικό τουριστικό προϊόν, μέσω του πρωινού.  Αναβάθμιση και ταυτοποίηση του τουριστικού μας προϊόντος ενώ στηρίζεται η τοπική οικονομία σε όλη τη χώρα.  Κάθε χρόνο οι επισκέπτες καταναλώνουν τουλάχιστον 60 εκατομμύρια πρωινά.  Με τις κατάλληλες συνέργειες το ελληνικό πρωινό στα ξενοδοχεία μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την ελληνική γαστρονομία. Τοπικά προϊόντα, ελληνικές συνταγές και σύγχρονα μέσα παρασκευής είναι ο γενικός κανόνας.  Το ΞΕΕ  μπορεί να βάλει τις βάσεις στην καθιέρωση του ελληνικού πρωινού.
Τεύχος 241
Η «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ» όπως κάθε χρόνο πραγματοποιεί αφιέρωμα στο συνεδριακό τουρισμό, τη δραστηριότητα των συναντήσεων.  Ο συνεδριακός τουρισμός, αποτελεί και σήμερα ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και την ενίσχυση της τοπικής και εθνικής οικονομίας.  Όμως απαιτείται η συμβολή και υποστήριξη της πολιτείας στις υποδομές αλλά και στην παροχή δυνατοτήτων για την προσφορά πρωτότυπων προτάσεων.  Απαιτείται σχεδιασμένη σταθερή πολιτική και σταθερή προβολή στις δυνητικές αγορές & πελάτες. Απαιτούνται δράσεις και συνέπεια.
 
Τεύχος 240
Στο 9ο Συνέδριο του Σ.Ε.Τ.Ε έδωσαν όλοι το παρόν. Συζητήθηκαν ιδιαίτερα οι δυσκολίες και η προοπτική ανάπτυξης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος καθώς και η ανάγκη ύπαρξης ανάλογης κυβερνητικής πολιτικής.
Σύμφωνα με τους ειδικούς στη διεθνή έκθεση WTM στο Λονδίνο, η οικονομική ανάκαμψη φαίνεται να ξεπερνά τις αρχικές προσδοκίες, τα οικονομικά όμως αποτελέσματα είναι ακόμα πολύ χαμηλότερα από εκείνα του 2008. Οι προβλέψεις για το 2011 προβλέπουν λίγο χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης & τουριστικής κίνησης.
Τεύχος 239
Οι διεθνείς εκθέσεις (WTM, EIBTM), αλλά και οι εγχώριες (xenia, Philoxenia, HO.RE.CA) αποτελούν σημείο αναφοράς για διεύρυνση της τουριστικής δραστηριότητας. Συνιστούν το χώρο στον οποίο θα συναντηθούν εκθέτες και επαγγελματίες επισκέπτες και το κοινό. Η έκθεση αποτελεί ένα γρήγορο και αποδοτικό μέσο για δήλωση δυναμικής παρουσίας και επίτευξη μεγάλου αριθμού συναντήσεων με σημαντικούς ανθρώπους της αγοράς.
Η «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ» υποστηρίζει την τουριστική ανάπτυξη, κάνοντας σαφές ότι απαιτούνται προτεραιότητες και συνέπεια.
Τεύχος 238
Ο τουρισμός είναι δραστηριότητα παραγωγική, που για να λειτουργήσει, απαιτεί και κινητοποιεί όλους σχεδόν τους τομείς της οικονομίας. Είναι ο μόνος τομέας που μπορεί να τραβήξει την ελληνική οικονομία, ώστε να βγει από το τέλμα. Πρέπει όμως να αποφασισθεί ένα σχέδιο δράσεων και να ακολουθηθεί με συνέπεια. Απαιτείται επιτέλους, συνέπεια και επιμονή. Η «Τουριστική Αγορά» θα βάλει όλες τις δυνάμεις της για να αλλάξει το κλίμα. ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ
Τεύχος 237
Στο πλαίσιο πρωτοβουλιών ενίσχυσης της αγοράς «SupportingtheMarket», το περιοδικό «Τουριστική Αγορά», στο διπλό τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου 2010, υποστηρίζει τη δημιουργία ενός Οδηγού Αγοράς στον οποίο παρουσιάζονται προϊόντα και υπηρεσίες προμηθευτών ξενοδοχείων, σε πολύ προσιτές τιμές. Η «Τουριστική Αγορά», με στόχο την αναβάθμιση των τουριστικών καταλυμάτων, ενημέρωσε και παρότρυνε τους προμηθευτές να προσφέρουν προς τους ξενοδόχους προϊόντα υψηλής ποιότητας, με σημαντική έκπτωση. Η ανταπόκριση των προμηθευτών ήταν άμεση και ουσιαστική.
Τεύχος 236
Η «Τουριστική Αγορά» καταγράφει τις πρώτες αντιδράσεις των τουριστικών φορέων της χώρας μετά την εξαγγελία του Πρωθυπουργού για άρση του καμποτάζ  καθώς και τις επιδράσεις της εν λόγω απόφασης στον κλάδο του τουρισμού και όχι μόνο. Ακόμη, ενδιαφέρον ρεπορτάζ για την τουριστική κίνηση στο νησί της Κρήτης. Δεδομένου ότι το νησί είναι ο πρώτος σε επισκεψιμότητα προορισμός στην Ελλάδα, οι «επιδόσεις» του σε μια δύσκολη για τον ελληνικό τουρισμό χρονιά, μπορούν να αποτελέσουν «βαρόμετρο» για την εκτίμηση της τουριστικής κίνησης σε όλη τη χώρα.
Τεύχος 235
Tα οικονομικά προβλήματα της Ελλάδας είναι μεγάλα, η οικονομική κρίση και η ύφεση φαίνεται να ορίζουν σήμερα την πορεία τόσο της παγκόσμιας όσο και της ελληνικής οικονομίας. Ο Τουρισμός φαίνεται να είναι ο μόνος τομέας που μπορεί να έχει άμεσα αναπτυξιακή πορεία και να επιδράσει θετικά στην οικονομία συνολικά. Ισως τελικά η οικονομική κρίση και η ύφεση, να συμβάλουν στη συνειδητοποίηση της τεράστιας σημασίας της τουριστικής δραστηριότητας για τη χώρα μας από την πολιτεία αλλά και από τους πολίτες.
Τεύχος 234
Αβεβαιότητα χαρακτηρίζει τις προβλέψεις των αφίξεων για τo 2010. Η ύφεση και τα αρνητικά δημοσιεύματα για την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα δεν βοηθούν στη διαμόρφωση κλίματος για την προσέλκυση επισκεπτών. Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η ανάκαμψη έχει ξεκινήσει στην Ευρώπη. Οι Γερμανοί φαίνονται ακόμη διστακτικοί στην προοπτική να ξοδέψουν χρήματα για διακοπές. Θετικά τα μηνύματα από τη Γαλλία, τη ρωσική αγορά και τις Βαλτικές χώρες. Απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός και δράσεις για να υπάρξουν αποτελέσματα.
 
Τεύχος 233
Οι πρώτες ενδείξεις για ανάκαμψη του ελληνικού και διεθνούς τουρισμού το 2010 είναι πλέον όχι μόνο εμφανείς αλλά και βάσιμες. Τόσο ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, όσο και η Βρετανική Ενωση Ταξιδιωτικών Γραφείων, το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων και η Ακαδημία Τουριστικών Ερευνών και Μελετών εκτιμούν, ότι ο τουρισμός επανεισέρχεται σε τροχιά ανάκαμψης με την ελληνική τουριστική βιομηχανία να αναμένεται να κλείσει θετικά σε επίπεδο τουριστικών αφίξεων το 2010.
Τεύχος 232
Η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση, οδήγησε τον επιχειρηματικό κόσμο αλλά και κρατικούς παράγοντες στην αναζήτηση νέων τρόπων και πολιτικών επιβίωσης και στήριξης των οικονομιών. Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται έντονα η τάση για μεταστροφή των οικονομιών στην «πράσινη» ανάπτυξη. Μάλιστα, η μετάβαση στην «πράσινη» οικονομία αποτελεί σήμερα στόχο αρκετών κλάδων αλλά και χωρών. Οι επιχειρήσεις, αντιλαμβανόμενες τις υπό διαμόρφωση συνθήκες, προσπαθούν να εναρμονιστούν με τα νέα δεδομένα εστιάζοντας στην «πράσινη επιχειρηματικότητα». Το ερώτημα που τίθεται είναι αν τελικά η «πράσινη επιχειρηματικότητα» είναι ένας παράγοντας οικονομικής ανάπτυξης, μια φιλοσοφία, επενδυτική πρόταση ή προϋπόθεση επιχειρηματικής επιβίωσης;
Τεύχος 231
Ο Συνεδριακός και ο Εκθεσιακός Τουρισμός θεωρούνται από τις πλέον προσοδοφόρες μορφές τουρισμού τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Το 2009, ο κλάδος του συνεδριακού τουρισμού παρουσίασε μία μικρή μείωση στον τομέα των πωλήσεων εκδηλώσεων και εκθέσεων, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για ένα τομέα ιδιαίτερα ανθεκτικό. Οσον αφορά στην πορεία του συνεδριακού τουρισμού το 2010, οι ειδικοί και οι επαγγελματίες του κλάδου φαίνονται αισιόδοξοι αλλά επιφυλακτικοί με δεδομένο ότι αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία της ανάκαμψης των αγορών. Από την άλλη, η βελτίωση των υποδομών, η δημιουργία του Μητροπολιτικού συνεδριακού κέντρου, η έμφαση στην εξειδίκευση και εκπαίδευση στελεχών και η θεσμοθέτηση του επαγγέλματος των διοργανωτών συνεδριακού τουρισμού είναι ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν άμεσα, προκειμένου το ελληνικό συνεδριακό τουριστικό προϊόν να γίνει ανταγωνιστικότερο.